Onterechte boete voor 'niet retourneren' modem en tv box

  • 8 January 2021
  • 37 reacties
  • 2217 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@maaikewouter Dit zou vorige maand opgelost moeten zijn en is dus wederom niet het geval. Ik weet niet meer zo goed hoe ik dit nog kan verantwoorden dus heb meteen gemaild en geëist dat het a la minute wordt hersteld. Verder louter begrijpelijke constateringen, alhoewel ik hierbij het liefst 100 procent de hand in eigen boezem steek: door mijn verkeerde verwachtingen en schijnbaar foutieve aanpassing is het drie maanden geleden niet direct goed gegaan.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @maaikewouter, het wordt nog steeds intern weggeboekt en draait op de achtergrond zeer zeker, maar omdat dit systeemtechnisch niet direct toepasbaar is, ontvang jij nog de onterechte waarschuwingen. Ik heb dit kortgesloten met onze Finance-afdeling en 100 procent verzekerd gekregen dat je hier niets mee hoeft te doen. Wij lossen dit op en alle extra onzinnige mails kun je volledig negeren. Nogmaals sorry voor hoe het gelopen is, ik trek het boetekleed helemaal aan want ik heb de fout in januari gemaakt om een voorlopige factuur te creëren waarop de credit zou zijn toegekend. Dit heeft roet in het eten gegooid en de boel technisch volledig ontregeld.

Op 21 april is er geprobeerd 15 euro van onze rekening af te schrijven door T-Mobile Thuis. We zagen dit eergisteren pas en hebben het toen gelijk teruggeboekt. Zojuist ontving ik weer een e-mail en een sms dat het T-Mobile niet is gelukt 180 euro van onze rekening af te schrijven en dat we dit zo snel mogelijk dienen te betalen (zie foto). Enig idee hoe lang dit nog gaat duren? Is er geen mogelijkheid om onze gegevens (telefoonnummer, e-mailadres en rekeningnummer) uit jullie bestand te wissen zodat wij dit niet meer ontvangen en er niet onterecht geld van onze rekening wordt afgeschreven?

Ik denk dat je je kunt voorstellen dat we er soms echt moedeloos van worden. We kunnen niemand direct bereiken bij T-Mobile om dit op te lossen. Bij de klantenservice hebben we al zo vaak ons verhaal opnieuw moeten doen, niemand kan ons helpen. Ik verwacht dat er alles aan gedaan wordt om dit op te lossen. Daarnaast ben ik ook echt niet gediend van telefoontjes namens de debiteurenafdeling met beschuldigende toon (terwijl wij niets verkeerd gedaan hebben), mailtjes en sms’jes. En al helemaal niet van onterechte afschrijvingen.

Nogmaals: los het op. 

 

 

Ter aanvulling: Ik lees erg veel berichten van onterechte boetes op dit forum, waarna er elke keer wordt gereageerd dat dit uitzonderingsgevallen zijn. Ik betwijfel het. 

Waar ik dan ook veel moeite mee heb is dat er genoeg mensen zijn die niet vaak genoeg hun rekening checken of er niet iets onterecht is afgeschreven. Mensen die na een halfjaar zeuren bij de klantenservice denken ‘oké, ik betaal het wel want dan ben ik er vanaf’. Of mensen die de Nederlandse taal niet genoeg beheersen om dit te kunnen oplossen. En ook zij krijgen incassobureau’s op zich afgestuurd. Het voelt gewoon zo verkeerd hoe T-Mobile hiermee om gaat, want er wordt onterecht geld opgestreken. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @maaikewouter, ik heb nu direct contact gehad met Finance en onze specialiste betreffende incasso/credits. Er ligt geen financiële verantwoordelijkheid meer bij jou.

Laten we er verder geen woorden meer aan vuil maken, het is zeer jammerlijk hoe alles gelopen is. Negen keer excuses aanbieden voor één situatie is natuurlijk bijna kolderiek - dit wil niet zeggen dat ik het niet gemeend heb, maar meer dat het geen inhoud heeft gehad omdat er elke keer weer een ander probleem bijkwam. Ik ben het volledig met je eens @yalerta en we gaan dit via onze incassoafdeling laten afboeken. 

Dus volgende maand staat het incasso bureau op de stoep met een brief???

 

Zo, dit is een dingetje of niet?
Is het nou afgelopen, of stalken jullie die arme mensen nog steeds?
Zijn jullie op de hoogte dat onterecht geld afschrijven onder het kopje diefstal valt? Een misdrijf dus.

Wat een ontzettend waardeloos bedrijf is dit, je zal hier maar voor werken.
Ken jij geen schaamte ? Heb je geen bot in je lijf wat enige vorm van normen en waarden met zich mee draagt? 

Onnozelaars, allemaal jullie.
Geen enig druppeltje respect voor ruggengraatloze mensen zoals het volk wat bij T-mobile werkt, bah bah.
Alleen maar ellende gehad en zo te zien doen jullie dit vaker.
Alles wat krom is recht lullen voor dit bedrijf zeg, holy moly.

Vermijd vooral die spiegel, ik zou mezelf niet meer kunnen aankijken.

 

Ik vind dit heel beangstigend om te lezen. Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Alles netjes terug gestuurd met bewijs en er wordt toch geld afgeschreven. Natuurlijk heb ik dit terug gestort, maar ik begrijp dat ik dit nog vaak moet blijven doen dan. 

Goedemorgen @Jason

 

Ik heb een factuur gehad van €90 voor het niet terugsturen van mijn modem. Dit is niet correct, ik heb alles teruggestuurd, zelfs na overleg met Klantenservice omdat retourneren via DHL in eerste instantie niet lukte. Bij jullie bekend onder kenmerk 2370/GLA73105.

 

Zie bijgaande prinscreens.

 

Wil jij dit nagaan en oplossen?

 

Bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Bart Dees

 

hoi @Tommie,

Helaas hebben je acties (nog) geen effect gehad. De 90 euro is toch afgeschreven, uiteraard heb ik deze gestorneerd. Hierna direct een betalingsherinnering ontvangen, inclusief dreigende incassokosten. Totaal misplaatst, aangezien we hier uitgebreid contact over hebben gehad en het opgelost zou moeten zijn. 

Ik ga er vanuit dat dit alsnog wordt opgelost en ik hier geen energie meer in hoef te steken. 

 

Groet, Bart Dees

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bdees, de afschrijving had niet mogen gebeuren. De creditering van het bedrag zal in september plaatsvinden. Doordat je het gestorneerd hebt hoop ik niet dat er extra kosten bij komen, deze zal ik dan nog een keer moeten crediteren. Ik ga er vanuit dat het aankomende maand recht getrokken wordt in het systeem! Zo niet, trek dan nog een keer aan de bel.

Beste t mobile, ook ik krijg een rekening van 250 euro voor niet ingeleverde apparatuur. Als ik de berichten zo lees gaat het zo nu en dan erg vaak fout met de retouren. Ik was te laat met het retour sturen omdat de Dhl zending via de e-mail niet werkte. Toen contact gehad met jullie helpdesk over hoe nu verder, zij gaven mij het adres en vertelden dat ik het gewoon bij een Dhl punt kon afgeven. Wel moest ik bij de apparatuur een brief doen met het klant nummer en ons adres. Dit netjes gedaan en toch bleef ik e-mails ontvangen dat we 250 euro moesten betalen. Deze retour laten storten omdat het inmiddels ook al was afgeschreven. Zo net weer een e-mail ontvangen en contact gehad via de telefoon. Daar werd mij bevestigd dat alleen de modem retour gestuurd is en aangekomen is op 9 juni. Deze persoon vertelde mij dat dit het is en ik maar moet bewijzen dat ik alles verstuurd heb!  Daarbij nooit een melding gehad dat alleen de modem is ontvangen en de rest van de apparatuur niet. Ik heb alles netjes in 1 doos verstuurd. Daarbij vind ik het ook vreemd dat als alleen de modem is ontvangen ik nog steeds belast wordt voor het volledige bedrag van 250 euro! Ik heb alles verstuurd wat nu verder?

Reageer