[Opgelost] [28-02-2019] Traag vast internet en geen verbinding PSN en andere services

  • 28 February 2019
  • 58 reacties
  • 6350 Bekeken


Toon eerste reactie

58 reacties

Reputatie 4


12:45

We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.

Waar is dit op gebaseerd? Ik zie nog steeds loss en een langzame verbinding.

Hier ook nog steeds traag internet.
Reputatie 7
16:45 Bij deze kan ik melden dat de problemen definitief opgelost zijn. Alle applicaties zijn weer 100% beschikbaar en de traagheid is verholpen
16:45 Bij deze kan ik melden dat de problemen definitief opgelost zijn. Alle applicaties zijn weer 100% beschikbaar en de traagheid is verholpen

Ik belde net met jullie klantenservice en ze zeiden dat de storing nog steeds gaande is en niet bekend is wanneer er een oplossing is. En nu zeg je dat alles in orde is? Mag toch iemand uitleggen waarom mijn internet nog steeds langzaam is. Graag contact.
Reputatie 3
Edit: Nu weer stabiel lijkt 't. M'n conference call was iig vroegtijdig ten einde..
Edit2: lijkt meer wide-spread dan t-mobile, hoor van collega's dat ook KPN, NTT, Nordunet, etc impact hadden..

FYI, de issues zijn weer exact 't zelfde terug, nu met nog meer packetloss. Wederom via C&W hops.
Als ik een VPN via NordVPN opzet die C&W omzeilt is er geen probleem. Zie onder voor 70% loss:

Reputatie 3
't was heel kortstondig maar widespread op meerdere belangrijke punten volgens wat collega's die ook in de Europese netwerkelarij zitten.. Meerdere providers/AS'en en lokaties waren impacted. Hoorde issues vanuit noorwegen en meerdere grote ISP's.

Something big broke very briefly op internet lijkt t 🙂
Nog even aan 't zoeken wat
't was heel kortstondig maar widespread op meerdere belangrijke punten volgens wat collega's die ook in de Europese netwerkelarij zitten.. Meerdere providers/AS'en en lokaties waren impacted. Hoorde issues vanuit noorwegen en meerdere grote ISP's.

Something big broke very briefly op internet lijkt t :)
Nog even aan 't zoeken wat


Klinkt alsof iemand z'n BGP tabel verkloot heeft.. 😁

Zou tof zijn om een systeem op te zetten die dit continue monitored.
Misschien heeft iemand dit al gemaakt. 🤔 Waarschijnlijk niet publiek.
Reputatie 7
Wow @Wunk en @Phantium,

Goed researchwerk! Vanuit Thuis kan ik niet veel melden. We hebben geen impact ervaren van onze klanten, het lijkt dus niet echt opgemerkt.
Reputatie 3
Het is een route leak geweest vanuit AS200020 / NAWAS, een landelijk DDoS mitigation platform.

Reageer