Oplevering glasvezel storing


Vanochtend is bij mij thuis glasvezel volledig opgeleverd en heeft het tot een uur of 16:00 uur prima gewerkt. Nu inmiddels ruim 3 uur offline. Pon lampje blijft knipperen en een welbekende rood wereldbolletje op de modem maw geen internetverbinding.

 

Telefonisch inmiddels geschakeld met de klantenservice en die hebben aangegeven dat alle 14 klanten op dezelfde lijn momenteel offline zijn. Waarschijnlijk een demping of glasvezelbreuk. Aangezien het Los lampje niet knippert of brandt ga ik ervan uit dat er geen kabelbreuk aanwezig is. 

 

Maargoed wat nu? Hiervoor vdsl gehad van tmobile zonder enkele problemen. 

Demi van Odido 1 jaar geleden

@aksoye Vermoedelijk zit er inderdaad een stoorzender in het netwerk zoals @Waqqas ook al aangeeft maar ik zie ook dat de demping niet in orde is. Dit is vermoedelijk de grootste oorzaak. Er staat momenteel ook een ticket uit naar onze technische dienst zodat zij dit verder kunnen onderzoeken. Ik heb bij mijn collega aangegeven om hier meer prioriteit aan te geven. Hopelijk is het snel opgelost! 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @aksoye 

Er zit volgens mij ergens een stoorzender in het netwerk, zodra deze is verwijderd zou internet het weer moeten doen. Een herstart van de mediaconverter kan helpen door de stroom er even af te halen.

Hallo @aksoye 

Er zit volgens mij ergens een stoorzender in het netwerk, zodra deze is verwijderd zou internet het weer moeten doen. Een herstart van de mediaconverter kan helpen door de stroom er even af te halen.

Dank voor je reactie, inmiddels een paar keer zowel de converter als de modem opnieuw opgestart maar helaas zonder resultaat. 

Reputatie 7
Badge +8

@aksoye Vermoedelijk zit er inderdaad een stoorzender in het netwerk zoals @Waqqas ook al aangeeft maar ik zie ook dat de demping niet in orde is. Dit is vermoedelijk de grootste oorzaak. Er staat momenteel ook een ticket uit naar onze technische dienst zodat zij dit verder kunnen onderzoeken. Ik heb bij mijn collega aangegeven om hier meer prioriteit aan te geven. Hopelijk is het snel opgelost! 

Nou het probleem doet zich niet alleen bij mij voor, namelijk ook bij 14 andere klanten op dezelfde lijn. 

Nog steeds totaal geen connectivity en wij hebben er behoorlijk last van vanwege smart automatisering / apparatuur. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @aksoye, ik ben gelijk voor je gaan kijken of er al een nieuwe update was over dit euvel, die is er alleen nog niet. Weet dat we hier met man en macht aan werken om dit zo snel mogelijk op te lossen! 

@Tommie @Demi Hebben jullie wellicht een update? We gaan richting dag 4 zonder internetverbinding. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @aksoye, ik heb zeker weten een update voor je! Wij hebben donderdag en vrijdag hard voor je gezocht naar de verwachte oplossing en wij hebben de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber voor je ingeschakeld met het expliciete verzoek om een monteur bij je langs te sturen. Over het algemeen contacteren ze je hier binnen een aantal werkdagen over zodra het hen is gelukt om de beperkende factor te vinden en de juiste monteur voor je te regelen.

Ik zie dat je qua data al goed zit. Mocht je toch nog tegen het daglimiet aanlopen, laat het gerust weten en ik help je er heel graag mee. Ondertussen blijven wij druk voor je zetten op Open Dutch Fiber, dit gaan wij samen met hen voor je oplossen, dit komt goed!

Wederom een dag zonder internet... Hebben jullie inmiddels een nieuwe update? Is er inmiddels een afspraak bekend bij een met ODF?

 

Incident loopt nu wat mij betreft te lang. 

 

@Cal @Tommie @Demi 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @aksoye, op dit moment kan ik je jammer genoeg niet verblijden met een nieuwe update. Het ligt nog bij ODF. Ik houd het ticket voor je in de gaten, zodra ik meer weet, vertel ik je het meteen! 

Hey @aksoye, op dit moment kan ik je jammer genoeg niet verblijden met een nieuwe update. Het ligt nog bij ODF. Ik houd het ticket voor je in de gaten, zodra ik meer weet, vertel ik je het meteen! 

Onlangs een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag 10:00 uur dus hopelijk komt dan ook een fix. 

Heb jij ondertussen wellicht voor mij een nieuwe voucher code?

Thanks alvast. 

Reputatie 7
Badge +9

@aksoye fijn dat je ons hier op de hoogte houdt! Ik hoop ook dat ze dan met een fix komen. Ik heb je gelijk een nieuwe vouchercode in een privébericht gestuurd.  

update:

 

Ik heb wederom een internetverbinding thuis. Bleek een defect patchkabel in een wijkcentrale. Topic kan op slot. @Tommie ik stuur je nog wel even een privébericht.

 

Thanks voor de support! 

Reputatie 7
Badge +9

@aksoye bedankt voor de foto. De vergoeding is in orde gemaak en is terug te zien op een volgend factuur. Voor nu een fijne dag gewenst!

Reageer