Beantwoord

Overgang Tweak naar Odido

  • 7 May 2024
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Ik was jaren klant bij Tweak en had een vast IP adres wat nooit wijzigde. Sinds de verplichte overgang naar Odidio is het externe ip adres Dynamisch. Wat is hier de reden van? En kan ik een vast IP adres krijgen? Heb Dyndns maar intern op de webserver staan ook instellingen die iedere keer bij een ip adres wijziging veranderd moeten worden. Ben not amused hiermee. :(

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 7 May 2024, 14:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bono68, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijk over. Bij ons is het niet mogelijk om een vast (WAN is extern) IP-adres te krijgen. Het dynamische IP-adres zal echter in de praktijk zelden tot nooit wijzigen. Er is een kans dat het kan gebeuren na bepaald onderhoud maar die kans is erg klein. 

Hi @Bono68, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijk over. Bij ons is het niet mogelijk om een vast (WAN is extern) IP-adres te krijgen. Het dynamische IP-adres zal echter in de praktijk zelden tot nooit wijzigen. Er is een kans dat het kan gebeuren na bepaald onderhoud maar die kans is erg klein. 

Oke. Bedankt voor je antwoord. We gaan het meemaken. Ik heb al twee keer een verandering van IP in korte tijd (3 weken) gehad.

Reputatie 7
Badge +3

Als je ‘bedrijfsmatig’ webservers draait, is het aan te raden om een zakelijke connectie aan te vragen. Die aansluiting geeft wel een vaste WAN IP, zodat je deze tekortkoming van een consumenten, dynamic IP, aansluiting kunt vermijden.

Mijn WAN IP is recent ook veranderd, maar de DDNS heeft die netje opgepikt en dat was ook bij jou het geval.

Reageer