Packet loss glasvezel



Toon eerste reactie

251 reacties

Reputatie 1

Hoppa, wederom weer packet loss voor een volle minuut zojuist!

Reputatie 1

Ik had mijn plaatje net gepost of pats, weer 100% packet loss voor een volle minuut…

@Soundwork08 Hier Enschede

Reputatie 1

@Soundwork08 Welke regio zit je?


Regio Utrecht (Amersfoort)

Reputatie 1

@Soundwork08 Welke regio zit je?

Reputatie 1

Sinds gisterenmiddag een stuk minder last van packet loss, echter wel sinds 22:00 uur gisteravond een stuk minder stabiele download snelheid zoals je kan zien. Gaat echt met pieken en dalen.
Uiteraard alles al een keer herstart/gereset.


Ik ook al geherstart, maar zelfs met een gewone ping heb ik al timeouts…..

Collega met KPN glasvezel geen enkele timeout naar hetzelfde IP adres.

Reputatie 1

Sinds gisterenmiddag een stuk minder last van packet loss, echter wel sinds 22:00 uur gisteravond een stuk minder stabiele download snelheid zoals je kan zien. Gaat echt met pieken en dalen.
Uiteraard alles al een keer herstart/gereset.

Reputatie 1

@Piotr sinds vandaag ook weer packetloss op mijn glasvezelverbinding (T-Mobile Thuis ODF). VOIP bellen is niet te doen. Is er al een oorzaak bekend?

Reputatie 3

@Piotr 

Hi. Het lijkt erop dat packet loss vandaag ook weer zichtbaar is. Onderstaand 2 gebruikers.

Bovenste grafiek is geen glasvezel en onderste is wel glasvezel.

Reputatie 7

Hey @ThijmenNL,

Ik heb ben gelijk op afstand naar je verbinding gaan kijken. Daarbij kon ik gelukkig op het eerste gezicht geen problemen vinden, ook de demping is op dit moment prima in orde. Kun je je modem van een fabrieksreset voorzien? Na de reset wil ik je vragen om de volgende vragen te beantwoorden:

  • Als je verbinding wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om één dienst?

  • Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?

  • Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden er dan op het modem?

  • Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om de verbinding te herstellen of gaat dit vanzelf?

  • Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren waar alle diensten zijn weggevallen na de fabrieksreset?

Dan gaan we hiermee vervolgens aan de slag! 

Reputatie 1

Toevoeging: Ook internetsnelheid laat af en toe flinke dippen zien. In het verleden had ik last van demping op de lijn, toen was de mediaconverter vervangen.

Tijdstippen geconstateerde packet loss:
 

  • 10:10
  • 11:55
  • 12:54
Reputatie 1

Als ik zo vrij mag zijn om even te reageren: ik ervaar dit probleem sinds enkele dagen. Inderdaad, online lessen volgen zit er dan niet in.

Ik zou toch zeggen dat het ieder uur minstens 1x voor komt. Ik heb de mediaconverter en de router al een keer herstart. Wat nu?
 

Reputatie 3

Hi @Joaonl

 

Bij jou in de avonduren ook geen issues meer?

 

@Sander, nee, lijkt allemaal weer goed te werken dus inderdaad opgelost.

Thanks nogmaals voor je snelle hulp.

Reputatie 7

Hi @Joaonl

 

Bij jou in de avonduren ook geen issues meer?

 

Reputatie 2

@Sander Ik heb sinds gister avond inderdaad geen packetloss meer ervaren en het lijkt dus opgelost, van mij part mag je het topic op slot gooien.

Reputatie 2

Hi @Joaonl en @famverkerk,

 

Ik heb jullie topics samengevoegd om overzicht te bewaren. We hebben dit momenteel in onderzoek. Ik zal jullie in dit topic op de hoogte houden van de ontwikkelingen. 

 

Begrijp ik goed dat het vandaag nog niet heeft voorgedaan en de verbinding stabiel is?


Ben helaas niet thuis om het te testen op dit moment maar als @Joaonl zegt dat het weer stabiel is zou het wel zo zijn. Ik laat het nog even weten vanavond of morgen.

Reputatie 3

Hi @Joaonl en @famverkerk,

 

Ik heb jullie topics samengevoegd om overzicht te bewaren. We hebben dit momenteel in onderzoek. Ik zal jullie in dit topic op de hoogte houden van de ontwikkelingen. 

 

Begrijp ik goed dat het vandaag nog niet heeft voorgedaan en de verbinding stabiel is?

Thanks @Sander 
Op dit moment ervaar ik inderdaad geen problemen. Verbinding is stabiel en heb 0 packet loss.
Mocht ik het weer ervaren dan laat ik dat meteen weten zodat er ook een time-stamp beschikbaar is.

Reputatie 7

Hi @Joaonl en @famverkerk,

 

Ik heb jullie topics samengevoegd om overzicht te bewaren. We hebben dit momenteel in onderzoek. Ik zal jullie in dit topic op de hoogte houden van de ontwikkelingen. 

 

Begrijp ik goed dat het vandaag nog niet heeft voorgedaan en de verbinding stabiel is?

Reputatie 2

Hallo @famverkerk en @Joaonl 

Zouden jullie ook kunnen aangeven welke server het om gaat ? je kan pas wat onderzoeken wat er mis gaat tussen a en b als je weet wie a en b zijn.


Het is helaas niet 1 server, het zijn alle servers waar packet loss kan voorkomen.

Reputatie 3

@Hidden.nld Dat is dus de issue. Het komt voor met alle applicatie waar packet loss en probleem kan veroorzaken. Zoals online games met hoge tickrate, TeamSpeak, Discord etc.

Zoals ik aangaf, het lijkt vandaag beter te gaan, nog geen packet loss tegengekomen.

Ben er ook zeker van dat de NOC afdeling van T-Mobile dit probleem in hun monitoring tools kunnen zien aangezien het niet niet specifiek van 1 applicatie afkomt.

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @famverkerk en @Joaonl 

Zouden jullie ook kunnen aangeven welke server het om gaat ? je kan pas wat onderzoeken wat er mis gaat tussen a en b als je weet wie a en b zijn.

Reputatie 3

Beste T-Mobile,

Sinds 4 mei ervaar ik enorme packet loss in online games zoals Valorant/CS:GO en op Discord.

Ik kreeg opeens een grote lag spike van ongeveer 1 minuut en sindsdien constant packetloss van 100%

Hoop dat dit snel opgelost wordt, het lijkt op een routing probleem.

 

Precies hetzelfde. Ik had opeens voor een half uur lang 60%+ packet loss en sinsdien is het een drama.
Vandaag lijkt het al iets beter te gaan en nog geen packet loss ervaren. Ben benieuwd.


Is het al opgelost ja? heb vandaag nog niet kunnen kijken.

Vandaag even getest in Valorant custom game en er was 10 minuten lang 0% packet loss.
Ook bij het downloaden met meer dan 400mbit lijkt er geen packet loss te zijn.

Reputatie 2

Beste T-Mobile,

Sinds 4 mei ervaar ik enorme packet loss in online games zoals Valorant/CS:GO en op Discord.

Ik kreeg opeens een grote lag spike van ongeveer 1 minuut en sindsdien constant packetloss van 100%

Hoop dat dit snel opgelost wordt, het lijkt op een routing probleem.

 

Precies hetzelfde. Ik had opeens voor een half uur lang 60%+ packet loss en sinsdien is het een drama.
Vandaag lijkt het al iets beter te gaan en nog geen packet loss ervaren. Ben benieuwd.


Is het al opgelost ja? heb vandaag nog niet kunnen kijken.

Reputatie 3

Beste T-Mobile,

Sinds 4 mei ervaar ik enorme packet loss in online games zoals Valorant/CS:GO en op Discord.

Ik kreeg opeens een grote lag spike van ongeveer 1 minuut en sindsdien constant packetloss van 100%

Hoop dat dit snel opgelost wordt, het lijkt op een routing probleem.

 

Precies hetzelfde. Ik had opeens voor een half uur lang 60%+ packet loss en sinsdien is het een drama.
Vandaag lijkt het al iets beter te gaan en nog geen packet loss ervaren. Ben benieuwd.

Reputatie 2

Beste T-Mobile,

Sinds 4 mei ervaar ik enorme packet loss in online games zoals Valorant/CS:GO en op Discord.

Ik kreeg opeens een grote lag spike van ongeveer 1 minuut en sindsdien constant packetloss van 100%

Hoop dat dit snel opgelost wordt, het lijkt op een routing probleem.

 

Reputatie 2

Inderdaad hier hetzelfde probleem, constant 100% packet loss in online multiplayer games sinds 4 mei.

Hoop dat dit snel opgelost kan worden.

Reageer