Packet loss/Slechte routing gameservers + FTU kapot?

  • 8 August 2023
  • 46 reacties
  • 656 Bekeken

Reputatie 2

Sinds ik begin dit jaar weer terug ben bij T-Mobile heb ik last van allemaal rare problemen.

Het begon al bij de installatie van de monteur, tijdens het verwijderen van het TN kastje van KPN door de monteur was de glasvezel kabel losgeschoten uit de FTU.

Nu ligt het allemaal een beetje op elkaar, volgens de monteur geen probleem (wat ik al raar vond sinds glasvezel erg gevoelig is volgens mij) het was pas een probleem als ik weer van provider zou veranderen volgens hem.

Dit zou ik graag ten eerste gerepareerd willen hebben.

Voorbeeld foto van het internet, deze kabel is losgeschoten en hangt er nu een beetje los in.

 



Toen der tijd woonde ik op dat moment niet meer thuis (Ouders huis) maar nu ben ik weer terug en lopen we tegen de volgende problemen aan.

  • Slechte verbinding/routing naar gameservers (Valorant,Counterstrike,Etc.)
  • Packet loss
  • Vaak bufferen van Video en trage verbinding
  • Soms als iemand ons belt en we nemen op valt de verbinding opeens weg en lijkt het modem opnieuw op te starten. (dit is wel al een tijdje niet meer gebeurd)

Ik heb wat onderzoek gedaan en ik kwam het volgende tegen, via het Valorant support werd mij aangeraden om de volgende servers te pingen en tracen en daar kwam de slechte verbinding naar voren. Helaas is het moeilijk om CS.GO servers te pingen omdat deze IP's verborgen zijn maar neem aan dat daar precies dezelfde problemen zijn.

"https://support-valorant.riotgames.com/hc/en-us/articles/360047225674-How-to-Use-Tracert-to-Obtain-Network-Logs"

 

 

Graag wil ik deze problemen opgelost hebben want zo is het niet te doen.

Deze testen zijn gemaakt via een bekabelde verbinding aan de Zyxel modem, ik heb het getest met een eigen router en precies dezelfde problemen.

 

Hoop dat we snel tot een oplossing komen.

Tommie van Odido 8 maanden geleden

Hey @famverkerk, bedankt voor het delen van alle tracerts en pings!

Ik zet dit graag voor je door naar onze techneuten, zij zullen dit dan grondig gaan onderzoeken. Zou je alleen nog 1.1.1.1/8.8.8.8 kunnen pingen zoals @Shilka benoemt? Dan kan ik alle screenshots meesturen in het ticket! 

 

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 2

@peter-keetfm Er hangt nu een Huawei ONT met daar aan een Zyxel modem allemaal van T-Mobile zoals geïnstalleerd door de monteur.

 

Toen ik van T-Mobile naar KPN over was gegaan eind vorig jaar is er een NT kastje geplaatst door de KPN monteur, ik was toch weer terug gegaan naar T-Mobile toen was er een monteur gekomen (Guidion) om de boel weer te installeren. Tijdens het verwijderen van het NT kastje van KPN door de MONTEUR van Guidion kwam de glasvezel kabel los uit de FTU. Volgens de monteur toen geen probleem maar als ik weer ging overstappen naar een andere provider in de toekomst moest dat eerst gerepareerd worden.
Eigenlijk had ik toen al moeten eisen dat het in orde werd gemaakt, helaas niet gedaan.

Maar sinds dien heb ik dus met allemaal rare klachten hier, waar ik daarvoor nooit last van had. Misschien heeft het niks met elkaar te maken maar ik zou sowieso graag me FTU punt weer op orde willen hebben.

 

Ook heb ik nu tegenwoordig dus een GPON aansluiting waar ik daarvoor altijd een AON aansluiting had, misschien heeft dat er iets mee te maken?

 

En daarnaast wil ik graag een oplossing voor de problemen waar ik nu tegen aan loop.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @famverkerk, bedankt voor alle screenshots en informatie.

Ik heb alles doorgezet naar onze techneuten, hopelijk kunnen zij de oplossing vinden! To be continued... 

Reputatie 2

Hey @famverkerk, bedankt voor alle screenshots en informatie.

Ik heb alles doorgezet naar onze techneuten, hopelijk kunnen zij de oplossing vinden! To be continued... 

Bedankt! Ik had voor de zekerheid vandaag nog een keer getest met een schone Windows installatie, Nieuwe internet kabel, nieuwste netwerk drivers, direct op het modem/router (Zyxel) aangesloten en helaas nog dezelfde problemen. Hoop dat ze iets vinden!

 

 

@peter-keetfm Er hangt nu een Huawei ONT met daar aan een Zyxel modem allemaal van T-Mobile zoals geïnstalleerd door de monteur.

 

Ok

Je gebruikt de Fritzbox niet meer en gebruikt nu de provider spullen.

Enige wat je nog kunt doen als je er behoefte aan hebt het glasvezel signaal meten. (Controleren)

Met een pc of laptop direct op de Huawei GPON ONT.

Zie handleiding.

Kijk naar de RX waarde.

Je hebt gelijk als de monteur het stuk heeft gemaakt moet het ook gefixt worden.

Reputatie 2

@peter-keetfm Er hangt nu een Huawei ONT met daar aan een Zyxel modem allemaal van T-Mobile zoals geïnstalleerd door de monteur.

 

Ok

Je gebruikt de Fritzbox niet meer en gebruikt nu de provider spullen.

Enige wat je nog kunt doen als je er behoefte aan hebt het glasvezel signaal meten. (Controleren)

Met een pc of laptop direct op de Huawei GPON ONT.

Zie handleiding.

Kijk naar de RX waarde.

Je hebt gelijk als de monteur het stuk heeft gemaakt moet het ook gefixt worden.

Bedankt voor de uitleg ik had al eerder een antwoord gepost maar ik weet niet waarom t-mobile die heeft verwijderd? maar hier nog een keer "ik heb het even nagekeken ik heb nu -22 waar ik hiervoor -6.5 dBm had, ik zat toen wel opeen AON aansluiting ik weet niet of dat uitmaakt? het is dus wel een stuk slechter geworden"

Bij AON is het altijd anders dan bij GPON.

-22 valt nog wel binnen de grens maar is wel een hoge demping.

-27 is die grens.

Ik vindt die demping -22 wel erg hoog en dit kan de oorzaak zijn van een slechte patch. (En misschien jou probleem veroorzaken)

Zie mijn demping op een GPON glasvezel lijn met een Fritzbox 5590.

 

 

 

 

Reputatie 2

@Tommie Is er al een update? ik heb niks gehoord

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @famverkerk, ik heb het direct nagekeken! De technische dienst heeft een monteur van Guidion hiervoor aangestuurd. Ik zie dat er inmiddels ook al een afspraak is gepland voor morgenochtend, super fijn! 😄 Laat je ons weten hoe het is gegaan? 

Reputatie 2

Hoi @famverkerk, ik heb het direct nagekeken! De technische dienst heeft een monteur van Guidion hiervoor aangestuurd. Ik zie dat er inmiddels ook al een afspraak is gepland voor morgenochtend, super fijn! 😄 Laat je ons weten hoe het is gegaan? 

De monteur van Guidion is inderdaad geweest afgelopen Donderdag, super aardige gast alleen heeft het helaas mijn problemen niet verholpen en misschien wel erger gemaakt.

Ik heb dit weekend getest en helaas nog steeds dezelfde problemen.

 

 

https://streamable.com/xmytam - Ingame

 

Ook de RX waarde zit op -22 erg hoog dus, terwijl de monteur wel de One-Click-Cleaner heeft gebruikt op de glasvezel lijn, is misschien dus toch mijn glasvezel kabel beschadigd en misschien moet er iemand komen van KPN netwerk om het te vervangen? of zit het misschien in de POP?

 

Ik hoop dat er snel een oplossing kan komen, dit is niet te doen zo.

 

 

Reputatie 2

De problemen zijn begonnen toen ik dit jaar (Februari) de overstap maakte van KPN naar T-Mobile, bij het verwijderen van de NT van KPN door een Guidion monteur kwam de glasvezel kabel los uit de FTU die heeft hij weer in elkaar geknutseld maar nooit volledig hersteld.

 

Monteur gaf zelf ook aan dat als ik weer een overstap zou maken naar een andere provider eerst het FTU gemaakt moest worden, wat ik eigenlijk meteen had moeten eisen.

 

Ook zat ik altijd op een AON lijn sinds hier glasvezel is aangelegd (meer dan 10 jaar geleden) en kwam ik opeens op een GPON aansluiting na de overstap naar T-Mobile in Februari.

 

Hoop dat jullie met deze extra informatie iets kunnen.

@famverkerk 

Is de monteur ook in de pop geweest om het daar te controleren en ook daar met one click cleaner schoon te maken.?

 

Reputatie 7
Badge +9

@famverkerk bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb de nieuwe screenshots nogmaals doorgezet en met alle voorafgaande informatie. Hopelijk kunnen we dit escaleren en oplossen!

Reputatie 2

@peter-keetfm 

nee

Reputatie 2

@famverkerk bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb de nieuwe screenshots nogmaals doorgezet en met alle voorafgaande informatie. Hopelijk kunnen we dit escaleren en oplossen!

bedankt!

Reputatie 2

@famverkerk bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb de nieuwe screenshots nogmaals doorgezet en met alle voorafgaande informatie. Hopelijk kunnen we dit escaleren en oplossen!

Is er enige update? ik heb destijds ook een code gehad via de mail en ik zou een update krijgen binnen 3 werkdagen maar is nu al weer een tijdje geleden.

referentienummer: 65557079

Reputatie 7
Badge +9

Hey @famverkerk, ik heb zojuist een bericht terug gehad. De techneuten hebben een volledige test nodig om dit te escaleren. Zou je de stappen hieronder kunnen volgen? Dan zet ik dit nogmaals door, alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reputatie 2

Hey @famverkerk, ik heb zojuist een bericht terug gehad. De techneuten hebben een volledige test nodig om dit te escaleren. Zou je de stappen hieronder kunnen volgen? Dan zet ik dit nogmaals door, alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Ik zal dit z.s.m. uitvoeren als ik tijd heb, zie wel dat het ze willen dat ik een speedtest doe terwijl de snelheid niet het probleem is maar de packet loss. hoop wel dat dat duidelijk is bij de techneuten!

Ik zal het proberen morgen of overmorgen uit te voeren.

Reputatie 7
Badge +9

@famverkerk deze gegevens hebben ze nodig om het verder te onderzoeken. Een nieuwe ping naar 1.1.1.1/8.8.8.8 zou ook fijn zijn. Kan ik die meteen meesturen!

Reputatie 2

@famverkerk deze gegevens hebben ze nodig om het verder te onderzoeken. Een nieuwe ping naar 1.1.1.1/8.8.8.8 zou ook fijn zijn. Kan ik die meteen meesturen!

Sorry voor de late reactie hier de screenshots

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +9

@famverkerk bedankt voor alle screenshots. Hopelijk wordt het ticket nu goed opgepakt, zo niet? Dan zou ik dit intern moeten doorzetten. We wachten het ticket af!

Reageer