PC internet, maar tv maakt geen verbinding

  • 21 July 2023
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Ik heb reeds een thuisnetwerk aangelegd, met eigen router en apparatuur.

 

Het huis is bekabeld en de kabels werken. Op elke kabel ontvang ik op mijn laptop de snelheid waarvoor ik betaal en heb ik ook daadwerkelijk internet. Zodra ik de kabel op de televisie aansluit is het verbonden, krijgt het een IP-adres alleen maakt het geen verbinding met internet. Apps zoals YouTube en Netflix openen dan ook niet. Oke, de kabel werkt niet. Maar als ik verbinding maak via WIFI dan werkt het wel? Het WiFi signaal en ethernet zitten beide op dezelfde VLAN.

 

Als ik de modem van T-Mobile gebruik dan werkt de televisie wel op ethernet.

 

Wat kan het zijn?

 

N.b. ik heb alle instellingen overgenomen van T-Mobile die nodig zijn om je eigen apparatuur in gebruik te nemen.

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hi @dav308, welkom op onze Community.

Goed om te horen dat je de juiste snelheid behaald! Ik wil toch vragen of @TMTV en @louisL hiernaar kunnen kijken. Zij zijn namelijk erg bekwaam als het gaat om eigen apparatuur, hopelijk kunnen zij je hier verder mee helpen.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dav308, welkom op onze Community.

Goed om te horen dat je de juiste snelheid behaald! Ik wil toch vragen of @TMTV en @louisL hiernaar kunnen kijken. Zij zijn namelijk erg bekwaam als het gaat om eigen apparatuur, hopelijk kunnen zij je hier verder mee helpen.

Reputatie 6
Badge

Meestal is het andersom en werkt kabel wel en WIFI niet.

Krijgt je TV wel een IP-adres uit de DHCP pool van je router? Geen rare regels in je firewall?  Het eerste wat ik (en velen met mij) in zo’n geval verdenkt is de ethernet kabel. Gebruik je dezelfde kabel als je met de Zyxel test? Op de Zyxel zou ik zeggen kijk even in het connections scherm om te zien of je wel een goede verbinding ziet op internet. Misschien heeft jouw router of switch waar de TV aan hangt ook zo iets.

Reageer