Beantwoord

PFsense Firewall - MAC Release nodig?



Toon eerste reactie

42 reacties

Het herstarten van de netgate is het niet verholpen, ik gebruik geen mediaconverter maar de glasvezel module rechtstreeks in de netgate. Ik heb zojuist ook een mediaconverter geprobeerd maar hetzelfde resultaat 0.0.0.0

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pfsensehomefiber 

Voor sommige gebruikers die ook geen IP kregen was het herstarten van de mediaconverter genoeg, gewoon even de stroom eraf halen.

Goedendag,

 

Ik heb zojuist mijn homefiber op de netgate 7100 Ixo poort met Pfsense aangesloten. Ik krijg op de WAN poort een ip van 0.0.0.0 is er een mac release nodig of moet ik wachten totdat de DHCP server van T-mobile een nieuw IP uitgeeft?

Reputatie 7

Hi @Piet012345 Er lijkt is mis te zijn gegaan in de communicatie tussen ons en de netbeheerder maar mijn collega heeft dat eergisteren opgelost. Excuses voor de vertraging, het gaat nu helemaal lukken!

Hoi @Cal

Mijn excuses voor de late reactie. Op het moment van schrijven was mijn T-mobile modem niet aangesloten. Ik heb dat daarna wel gedaan en toen nog steeds geen internet. Ik heb een storing aangemaakt (8 dagen geleden) en ik hoor net dat KPN er mee bezig is. Wat er precies aan de hand is kan men mij niet vertellen, ondanks dat ik elke dag bel (en je hoort ook elke keer een ander verhaal!!)

Ik wacht even af wat er uit de storingsafhandeling komt, en dan probeer ik het nog een keer.

Alvast bedankt.

Gr. Piet

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Piet012345,

De afgelopen uren heb ik het op verscheidene tijdstippen voor je geprobeerd, maar de mac-release lijkt niet door te komen. Op dit moment heb je ook zeker niet ons modem aangesloten of toch wel? Hopelijk lukt het snel om de mac-release te pakken te krijgen!

Hi @Piet012345 Ik denk dat er hier mogelijk sprake was een misverstand. In principe is een MAC release utivoeren geen probleem maar officieel ondersteunen we het gebruik van een eigen modem niet en de collega aan de lijn heeft zich netjes aan deze richtlijn gehouden. Ik ben iets ondeugender en ik heb geprobeerd de MAC release uit te voeren maar ik krijg helaas een foutmelding terug (met andere woorden ik krijg het niet voor elkaar om het MAC adres te releasen). Ik heb wel de services opnieuw naar de modem kunnen sturen (reprovision). Mocht het nog niet gelukt zijn laat het dan even weten, dan probeer ik het morgen nog een keer, het komt nog wel eens voor dat de foutmelding vanuit het systeem zelf komt.


Hoi @Brian Ik was te snel met mijn vorige reactie, maar het is helaas nog niet gelukt. Zou je nogmaals willen proberen om een mac-release te doen?

Alvast bedankt. Groeten Piet

 

Goedendag,

Is het mogelijk dat er hier nog iemand kan kijken naar een mac-reset?

 

Groeten Piet

 

Reputatie 7

Hi @Piet012345 Ik denk dat er hier mogelijk sprake was een misverstand. In principe is een MAC release utivoeren geen probleem maar officieel ondersteunen we het gebruik van een eigen modem niet en de collega aan de lijn heeft zich netjes aan deze richtlijn gehouden. Ik ben iets ondeugender en ik heb geprobeerd de MAC release uit te voeren maar ik krijg helaas een foutmelding terug (met andere woorden ik krijg het niet voor elkaar om het MAC adres te releasen). Ik heb wel de services opnieuw naar de modem kunnen sturen (reprovision). Mocht het nog niet gelukt zijn laat het dan even weten, dan probeer ik het morgen nog een keer, het komt nog wel eens voor dat de foutmelding vanuit het systeem zelf komt.

@Piet012345

Neem aan dat je al een tijdje pfSense gebruikt, dus onder VLAN je 300 aangemaakt en als Parent interface aangegeven je WAN interface.

 

Hierna deze VLAN aan je interface gekoppeld

 


Ik heb altijd bij KPN gezeten en daar via pfsense internet en telefonie geregeld. Dat ging altijd goed. Dus ja, ik gebruik het al een tijdje, en bovenstaande instellingen staan ook goed.

Ik zie nu ook dat er verbinding is, er wordt alleen geen ip adres gegeven. Dus kan ik nog weinig.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Piet012345

Neem aan dat je al een tijdje pfSense gebruikt, dus onder VLAN je 300 aangemaakt en als Parent interface aangegeven je WAN interface.

 

Hierna deze VLAN aan je interface gekoppeld

 

@Piet012345

Had je al contact gehad met de klantenservice van TMT, om te kijken of je het zo kon regelen?

Mocht het daar niet lukken, dan reageert meestal een moderator binnen 48 uur.


TMT geeft aan dat ze geen MAC release doen, het is tegen het beleid in en ze mogen het niet. Ik krijg hiervan een bevestiging op de mail is mij net toegezegd. Dus dat werkt niet

Reputatie 7
Badge +4

Een Mac release is vaak niet nodig. Soms moet je wel even een uurtje wachten voor het modem online komt 

Reputatie 7
Badge +3

@Piet012345 

Had je al contact gehad met de klantenservice van TMT, om te kijken of je het zo kon regelen?

Mocht het daar niet lukken, dan reageert meestal een moderator binnen 48 uur.

Goedemiddag,

Ik hoop dat er nog een moderator is, ik heb waarschijnlijk ook een MAC release nodig voor pfsense. Is dat mogelijk.

Gr. Piet

Reputatie 1

Het is inmiddels gelukt. Heb nogmaals gebeld en een andere medewerker kon mij gelukkig wel verder helpen!

Heb je al geprobeerd het MAC adres van de T-mobile modem in te stellen in pfsense?

Reageer