Beantwoord

Pfsense, geen IP adres WAN interface. No DHCPOFFERES received

  • 17 December 2021
  • 30 reacties
  • 1081 Bekeken

Reputatie 3

Beste T-Mobile mods.

Ik heb sinds vandaag een Pfsense router en heb alles ingesteld. Echter krijg ik geen IP address uit de DHCP pool.

Zie onderstaande configuratie.

 

Ik heb ook de MC opnieuw aangesloten, helaas niet geholpen.

Is een MAC adres release nodig?

Thanks!

icon

Beste antwoord door Joaonl 21 December 2021, 14:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

30 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hier hebben we zeker wat aan, dankjewel @Pieter_B - zoals gewoonlijk! 👍👍 Hopelijk lukt het met deze tip.

Reputatie 1

@Arno_Triple

Welk merk/type NIC heb je ingebouwd, want dit kan soms problemen geven met sommige drivers.

Is het bijv. een Intel 4 port met een i350 core o.i.d., of gebruik je een goedkopere clone hiervan uit China?

Als je nog een andere vendor NIC hebt liggen, zou je eens kunnen kijken of het daarmee wel werkend is te krijgen.

Network Adapter Hardware Compatibility List

 

@Pieter_B Hey, het is een standaard Intel Corporation 82574L. Heb bewust gekozen voor de Intel NIC’s. Even ter verduidelijking: tot vorige week heeft alles netjes gewerkt (De IPFire box aangesloten op de MC zonder MAC-spoofing)). Nu zit de IPFire doos achter de TMT en werkt het ook (uiteraard). Het lijkt er m.i. op dat de MAC lease van de TMT niet meer wordt vrijgegeven aan de T-Mobile kant. Heb ook m’n (linux) laptop rechtsreeks aangesloten op de MV en VLAN300 netjes ingesteld, but no dice… IPFire met en zonder MAC-spoofing uitgeprobeerd en daarmee kreeg ik even een lease. Maar het lukt me niet op die situatie te reproduceren :-(

Ik ga het zo op een andere NIC proberen met spoofing.

Reputatie 1

Zonder spoofing werkt het nu wel (op een andere NIC): Ook nu reboot krijgt ie een IP-adres :-) Ik ga nog even helemaal de stroom eraf halen om te kijken of het daarna nog werkt :-)

Reputatie 1

Het werkt weer! Ook op de originele Intel NIC krijg ik nu een lease :-) Dank @Jason en @Pieter_B  voor de hulp en het wijzen in de juiste richting!

Reputatie 7
Badge +16

Super om te zien en heel graag gedaan, alle lof en credits aan @Pieter_B en jou! 😄👍👍