Ping spikes en instabiele verbinding

  • 17 January 2024
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

Hoi,

Sinds begin december ben ik glasvezelklant, overgestapt van KPN glasvezel. Sinds het begin heb ik een verbinding die consequent instabiel is. De verbinding valt nooit daadwerkelijk helemaal uit, maar er is een constante stroom van ping spikes om de minuut of om de twee minuten. 

Ik heb alle gebruikelijke stappen doorlopen om dit te proberen te verhelpen (modem reset, netwerkkaart driver updates, alle apparaten ontkoppelen behalve de PC, kabels controleren, etc.)

De spikes blijven en dit is erg vervelend, aangezien ik moet vertrouwen op een stabiele verbinding voor veel zaken.

Er is sinds mijn overstap niets veranderd aan enige opstelling of apparaat dan ook, daar waar het voorheen altijd stabiel was onder KPN.

Ik vermoed daarom dat dit ofwel de (zyxel) modem zelf is, ofwel ergens in de eerste paar stappen van de rerouting naar de centrale. Centrale is hemelsbreed nog geen 100 meter van mijn woning. 

Dit wordt ook bevestigd door het beeld van de pingplotter die ik heb laten lopen:

 

Is er iets dat Odido hier op afstand aan kan doen? 

Thanks!

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hi @Inlex, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over bent begonnen. Ik help je hier graag mee. Dit is altijd een lastig euvel om de vinger op de juiste plek te leggen. Ik ben erg benieuwd naar je snelheid en een aantan pingresults. Zou je die alsjeblieft kunnen aanleveren? Dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie kunnen doorzetten naar onze techneuten. Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

  • Open CMD en typ de volgende commands: Ping -n 50 1.1.1.1 & Ping -n 50 8.8.8.8

 Graag een screenshot sturen van de pingresults. 

 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Inlex, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over bent begonnen. Ik help je hier graag mee. Dit is altijd een lastig euvel om de vinger op de juiste plek te leggen. Ik ben erg benieuwd naar je snelheid en een aantan pingresults. Zou je die alsjeblieft kunnen aanleveren? Dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie kunnen doorzetten naar onze techneuten. Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

  • Open CMD en typ de volgende commands: Ping -n 50 1.1.1.1 & Ping -n 50 8.8.8.8

 Graag een screenshot sturen van de pingresults. 

 

Reageer