Beantwoord

Ping verlagen, hoe?

  • 12 March 2022
  • 5 reacties
  • 280 Bekeken

Ik heb mijn PS4 direct op de modem verbonden, echter is mijn ping in Fifa 32 ms. Hoe kan ik deze verlagen?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 March 2022, 15:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Agepagelage 

Met direct verbonden bedoel je rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem zonder een switch er tussen?

Hallo @Agepagelage 

Met direct verbonden bedoel je rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem zonder een switch er tussen?

Ja dat klopt.

 

De PS4 kreeg met een speedtest 40 mbps binnen. Ik probeerde nog de Google DNS maar die gaf een lagere snelheid en dezelfde ping.

 

In de slaapkamer heb ik mijn PS5 verbonden met een powerline en daar geeft ie nu 44 ms terwijl toen de PS4 daar verbonden was ik tot donderdag nog constant altijd 32 ms had. Ik dacht dat direct via de modem de ping op z’n hoogst tussen de 20-30 zou zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@Agepagelage

Heb je verder een glasvezel verbinding of DSL? Zorg bij DSL dat het modem ook rechtstreeks op het originele ISRA punt is aangesloten zonder aftakkingen of onnodige draadjes die zijn aangesloten oid, verder is de verbinding via powerline ook niet altijd optimaal. De kwaliteit van het stroomnet speelt hier een rol in.

@Agepagelage

Heb je verder een glasvezel verbinding of DSL? Zorg bij DSL dat het modem ook rechtstreeks op het originele ISRA punt is aangesloten zonder aftakkingen of onnodige draadjes die zijn aangesloten oid, verder is de verbinding via powerline ook niet altijd optimaal. De kwaliteit van het stroomnet speelt hier een rol in.

Direct op ISRA of via wandcontactdoos geeft hetzelfde resultaat qua mbps.

 

Via powerline was die altijd 32 ms maar direct op de modem ook gewoon 32 ms.

 

Helaas moet ik het daarmee maar doen dan?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Agepagelage, het is niet altijd mogelijk om jouw ping te verlagen, maar je kunt het wel altijd proberen. Er zijn zat mogelijkheden om hierin te testen en een aantal van deze opties is samengevat in het artikel van onze huisexpert @Cal

 

Indien je verder nog hulp of advies kunt gebruiken, laat het ons alsjeblieft weten. We denken en helpen altijd graag mee! 😄