Beantwoord

PlayStation problemen met online services

  • 2 December 2023
  • 19 reacties
  • 1287 Bekeken

Goedemiddag mensen van de community,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Mijn dank is groot!

Uitleg probleem:

Sinds kort heb ik glasvezel van Odido. Ik woon in Deventer (Overijssel). Gisteren heb ik voor het eerst mijn PlayStation 5 opgestart en lekker een potje Call of Duty Modern Warfare 3 gespeeld.

Nu wil ik vandaag opnieuw gaan gamen, maar nu kan ik op geen enkel moment, op welke Call of Duty game dan ook, meer inloggen op de online services. Wat betekent dat ik niet meer kan gamen.

Bijbehorende info:

Mijn PS5 is direct met een netwerkkabel verbonden met de modem. PlayStation Network services werken en ben ik succesvol mee verbonden. Alle Call of Duty servers zijn up en running. Zie onderaan de bijgevoegde foto’s.

Wat heb ik al geprobeerd?

  • Werkt het wel als je op WIFI zit?
    • Nee
  • Werkt het wel als je de hotspot van je telefoon als verbinding voor de PS5 gebruik?
    • Ja
  • Is dit een optie om verder te gamen als tijdelijke oplossing?
    • Nee, dan zit ik zo door mijn bundel en het is een te trage verbinding
  • Werkt een andere game wel?
    • Nee, ik heb 7 verschillende Call of Duty games geprobeerd. Bij geen één kan ik verbinden met de online services.
  • ​​​​​​​Werkt het downloaden van games uit de PS Store wel?
    • Ja
  • Heb je de modem al opnieuw opgestart?
    • Ja, zelfs een factory reset gedaan
  • ​​​​​​​Heb je de PS5 al opnieuw opgestart?
    • ​​​​​​​Ja. Zelfs een paar keer van netwerk geswitcht en dan opnieuw opgestart.
  • ​​​​​​​Heb je op Youtube naar oplossingen gezocht?
    • Ja, veel filmpjes gekeken (bijv. deze). De meeste geven aan dat het een DNS probleem is en dat je handmatig DNS kan opgeven, zoals die van Google.
  • Heb je de DNS al vastgezet op bijv. die van Google?
    • Ja, ingelogd op de modem, toen DNS op 8.8.8.8 en 8.8.8.4 gezet, toen PS5 opnieuw opgestart. Heeft helaas niks geholpen.

Bijbehorende foto’s:

De netwerkverbinding is in orde. Het verbaast mij trouwens dat de upload snelheid zo traag is...
PSN is ook in orde.
De Call of Duty servers zijn ook allemaal online.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 December 2023, 16:05

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @thimonnn 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, UPnP, schakel dit uit en klik op toepassen.

Werkt het dan wel? Dit was voor velen de oplossing.

Hallo @thimonnn 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, UPnP, schakel dit uit en klik op toepassen.

Werkt het dan wel? Dit was voor velen de oplossing.

Het heeft gewerkt! Heel erg bedankt voor de hulp en snelle reactie! 😄

Ik heb een vraag over me ps5 ik heb call of Duty moderwafer 3 maar ik kan er niet olinne op maar op andere spellen wel ik heb alles al geprobeert maar ik kom er maar niet uit ik hoop dat iemand me er mee kan helpen al vast bedankt

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Sjacky, welkom op onze Community!

Zou je het iets specifieker kunnen uitleggen? Krijg je een foutmelding of kom je simpelweg niet online? Zou je ook een screenshot willen meesturen? Alvast bedankt. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ah that makes sense @Sjacky! Je kan dit oplossen door UPnP uit te zetten; 

  • Ga naar https://192.168.1.1/ in een web browser. 
  • Klik links op het hamburger menu en ga naar - Netwerk instellingen - Thuis Netwerk 
  • Klik op UPnP, zet de twee toggles uit

 

Ah that makes sense @Sjacky! Je kan dit oplossen door UPnP uit te zetten; 

  • Ga naar https://192.168.1.1/ in een web browser. 
  • Klik links op het hamburger menu en ga naar - Netwerk instellingen - Thuis Netwerk 
  • Klik op UPnP, zet de twee toggles uit

 

Het is geleukt bedankt

 

Bij mij helpt de aanpassing in de router niet. UPnP staan uit. 
 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DavyR, fijn dat je deze foto mee kon sturen, ik zie je graag snel weer genieten van je console! Kan je in de geavanceerde netwerkinstellingen van je console een andere poort selecteren, namelijk 50605.

Ik vermoed dat je hiermee weer snel verbinding hebt! 😃

Hoi @DavyR, fijn dat je deze foto mee kon sturen, ik zie je graag snel weer genieten van je console! Kan je in de geavanceerde netwerkinstellingen van je console een andere poort selecteren, namelijk 50605.

Ik vermoed dat je hiermee weer snel verbinding hebt! 😃

Beste Cal,

bedankt voor uw reactie. waar doet men dit? Zou u mij dit kunnen uitleggen?

Op dit moment staat er een afspraak met Guidion voor as maandag, maar als het zo opgelost kan worden. ;)

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DavyR, dat ligt ik graag voor je toe! Omdat het wijzigen van de modeminstellingen de enige oplossing hiervoor is kan een monteur van Guidion weinig voor je betekenen omdat zij vooral met de hardware bezig zijn. Hoe je poorten kan wijzigen lees je hier:

Je kan ook de poorten gebruiken die in dit topic vermeld staan. Heb je trouwens ook al geprobeerd om je Playstation direct aan te sluiten op het modem? Dit is vaak ook een hele effectieve oplossing.

Ik ben benieuwd, hiermee kan je dit snel regelen!

Hoi @DavyR, dat ligt ik graag voor je toe! Omdat het wijzigen van de modeminstellingen de enige oplossing hiervoor is kan een monteur van Guidion weinig voor je betekenen omdat zij vooral met de hardware bezig zijn. Hoe je poorten kan wijzigen lees je hier:

Je kan ook de poorten gebruiken die in dit topic vermeld staan. Heb je trouwens ook al geprobeerd om je Playstation direct aan te sluiten op het modem? Dit is vaak ook een hele effectieve oplossing.

Ik ben benieuwd, hiermee kan je dit snel regelen!

Als ik het goed lees betekend dit beide PS5 een eigen IP geven en deze dan apart in die NAT lijst zetten. Klopt mijn redenering?
Ik zal het iig straks proberen.
Als Guidion niets kan betekenen wie dan wel? Is er een Installateur van Odido die de software doet? 

Het blijft vreemd dat het in het begin (sept 2023) niet was maar pas sinds enkele weken. Dus er is iets gewijzigd geweest. 

Ook had ik die problemen niet toen ik nog bij Ziggo was. 

Reputatie 6
Badge +2

@DavyR Is het gelukt op de manier die je hebt beschreven? Ik verneem het graag! 

Heb je ook al geprobeerd om de PS5 bekabeld aan te sluiten, werkt het dan wel?

@DavyR Is het gelukt op de manier die je hebt beschreven? Ik verneem het graag! 

Heb je ook al geprobeerd om de PS5 bekabeld aan te sluiten, werkt het dan wel?

Helaas niet echt een verbetering. Dit net gemeten. 

Down. 419.3 ; UP 16.8 op wifi

Down. 928.9 ; UP 12.4 op LAN

Gisteren ook in de winkel geweest en hun gaven aan dat het een bekend probleem is en een nieuwe modem eventueel zou helpen. 
Als de monteur morgen komt is de hoop gevestigd dat deze kennis heeft met het probleem, omdat ze niet allemaal deze kennis hebben. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DavyR, nu ben ik toch wel nieuwschierig wat je haalt op een bekabelde laptop/desktop. Zou je de volgende speedtesten willen uitvoeren? Alvast bedankt!

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Hi @DavyR, nu ben ik toch wel nieuwschierig wat je haalt op een bekabelde laptop/desktop. Zou je de volgende speedtesten willen uitvoeren? Alvast bedankt!

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Ik heb een bedrijfslaptop waar ik niets kan op installeren.
Tommie. Dit probleem is een bekend iets wat men op Internet veel over kunt lezen.
Intussen heb ik spijt dat ik de overstap gedaan heb naar T-mobile (nu Odido)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DavyR, je mag de test ook via de weburl (www.speedtest.net) doen van mij. Zorg wel dat je de rest van de gegevens aanlevert in dit topic. Zorg ook dat als je een VPN hebt op je werklaptop dat je deze uitschakeld. 

Hi @DavyR, je mag de test ook via de weburl (www.speedtest.net) doen van mij. Zorg wel dat je de rest van de gegeven aanlevert in dit topic. Zorg ook dat als je een VPN hebt op je werklaptop dat je deze uitschakeld. 

Tommie.
Test via de URL had ik reeds uitgevoerd en deze was voor aankomst monteur zeer laag. 

De monteur is intussen geweest. 

Modem was door Odido naar beneden gezet 100MB en heeft een reprovisie uitgevoerd en de modem doet weer de 1gb (down) 800mg (up) op de normale apparaten. Nu vertelde hij mij dat de problemen met de PS5 bekend zijn bij Odido en de oorzaak hiervan is dat Odido de poorten dicht gegooid heeft en niet te openen zijn door een consument. 

Betekend ook dat die tip met die poort (50605) openen helemaal geen werking heeft. Monteur bevestigde dit ook. Dan verklaard dit een hoop en ben ik (zeker ook de andere gamers) niet happy over. 

Vooral dat deze wijziging later is doorgevoerd. Zoals aangegeven had ik in het begin geen problemen en goede Down/UP waardes

Dus hierbij het dringend verzoek om mijn modem weer zo vrij te geven zodat mijn zoon en ik weer fatsoenlijk kunnen gamen met onze PS5's!!!!!

 

Ivm de monteur wil ik het volgende kwijt. Deze had 100% kennis en wist waarover hij sprak. Dit zeg ik niet omdat hij bovenstaande ontdekt heeft en ook wist, maar gewoon zijn eerlijkheid, hoe hij te werk ging en ook zijn houding bevestigde het. Alleen mijn complimenten over hem. 

Heb nu zelf een topic gestart op verzoek van de klantenservice van Odido.
Graag daarop verder reageren. 

Bedankt. 

Reageer