PON lampjes op mediaconverter knippert, geen internet

  • 21 June 2023
  • 8 reacties
  • 103 Bekeken

Vanaf het moment dat ik op 15-5-2023 naar Tmobile ben overgestapt heb ik nog geen dag volledig internet gehad. In het begin was het soms een paar minuutjes. Maar inmiddels is het veel erger, van de hele dag heb ik ongeveer de helft geen internet.

 

Ik heb een telefoontje gepleegd en er is een afspraak gemaakt met een monteur voor volgende week maandag. Maar het probleem is nu zo erg dat ik overgestapt ben op een mobiel 5g hotspot. Dat werkt best vervelend voor een gezin waarbij we 3 iPads, 3 telefoons, 2 tv's hebben en diverse domotica die via het modem gaan.

Misschien kunnen jullie me toch sneller helpen met dit probleem.

 

Eerst was het lampje op het modem met het wereldbolletje dat rood werd.
Inmiddels ben ik er achter dat het PON lampje van de mediaconverter af en toe knippert en dat dit de momenten zijn dat internet wegvalt.

 

Is er iets te doen aan de snelheid waarmee dit probleem opgelost kan worden?

Kan ik een mobiel abonnement krijgen waarmee ik toch iets kan doen tm maandag?

Hoe zit het met de abonnementskosten? Ik ga ervanuit dat ik deze niet volledig hoef te betalen ivm ook geen volledige service. De eerste factuur over mei tm juni staat klaar en wordt as. vrijdag afgeschreven.

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @DaveWouters, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben gelijk voor je gaan kijken of ik op een afstandje iets voor je kan betekenen. Echter dient de monteur toch eerst langs te komen om te achterhalen waar het nu vandaan komt. Is het iets binnenshuis of komt het van buiten? Wil je mij een terugkoppeling geven na dat de monteur is langs geweest?

 

Heb je toevallig een mobiel abonnement van T-Mobile, Tele2 of Ben®️? Dan kan ik je een vouchercode toesturen en kun je ongelimiteerd gebruik maken van ons 4g unlimited netwerk! 

 

Uiteraard worden de kosten, van de periode dat je offline bent geweest, vergoed. Dit kan wel pas in gang gezet worden als alles verholpen is. Dan hebben we een exacte periode dat je offline bent geweest. Dit bedrag zal dan verrekend worden op een volgend factuur.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DaveWouters, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben gelijk voor je gaan kijken of ik op een afstandje iets voor je kan betekenen. Echter dient de monteur toch eerst langs te komen om te achterhalen waar het nu vandaan komt. Is het iets binnenshuis of komt het van buiten? Wil je mij een terugkoppeling geven na dat de monteur is langs geweest?

 

Heb je toevallig een mobiel abonnement van T-Mobile, Tele2 of Ben®? Dan kan ik je een vouchercode toesturen en kun je ongelimiteerd gebruik maken van ons 4g unlimited netwerk! 

 

Uiteraard worden de kosten, van de periode dat je offline bent geweest, vergoed. Dit kan wel pas in gang gezet worden als alles verholpen is. Dan hebben we een exacte periode dat je offline bent geweest. Dit bedrag zal dan verrekend worden op een volgend factuur.

Ik heb geen mobiel abonnement bij Tmobile.

ben benieuwd waar het probleem zit. Afwachten tot maandag.

 

ps. Vandaag heb ik al kunnen werken tot nu (14:45)

Monteur is vandaag geweest.

Hij heeft iets in de centrale kast in het dorp gedaan.
Daarnaast heeft ook een nieuwe optische kabel getrokken van de glasvezel aansluiting naar de media-converter. Het kan zijn dat dat kabeltje een knikje heeft gekregen. Het zit achter mijn keukenkastjes en is moeilijk te bereiken. Hij heeft ook de aansluiting nog een goed aangeduwd (de kast waar het binnenkomt en die je eraf haalt om de kabel naar de mediaconverter te trekken).

 

Het lijkt erop dat het internet nu stabiel is, maar voor de eindconclusie wacht ik dan nog een paar dagen af.

Wat is de procedure voor de tegemoetkoming voor de kosten? Het heeft flink wat ergernis opgeleverd en we hebben ook geen gebruik kunnen maken van de service waar we recht op hebben.

Ik hoor graag van een van jullie!

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes Dave

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DaveWouters, ik ben blij om te horen dat het internet weer stabiel is!

Ik kan de periode dat je geen diensten hebt gehad vergoeden. Ik heb alleen wel confirmatie nodig van de data, klopt het dat je op 12-06 tot en met 26-06 offline bent geweest? Dan vergoed ik graag de gehele periode dat je geen diensten gehad hebt! 

Hoi Tommie,

Eigenlijk is het al onstabiel geweest vanaf 15 mei. Vanaf 15 mei tm gisteren is er eigenlijk nooit een dag geweest dat er volledig internet was. Natuurlijk waren er dagen bij dat er maar 1 moment geen internet was. Maar vaak gewoon uren achter elkaar geen internet. Ik zie in mijn mailbox dat ik het kan bewijzen tot 6 juni terug (alarmsysteem dat meldingen geeft) van eerder zijn mijn mails verwijderd helaas.

 

Kijk maar wat je voor ons kunt betekenen.

 

Gr. Dave

Reputatie 7
Badge +9

@DaveWouters bedankt voor je snelle reactie.

De eerste melding die gemaakt is in mijn systeem is op 12-06. Omdat je aangeeft dat het vanaf 15-05 niet heeft gewerkt zoals je zou willen, maar er geen meldingen gedaan zijn bij ons, mag ik niet helemaal terug gaan tot dat moment. Wat ik wel voor je wil doen is toch iets buiten de lijntjes kleuren en terug gaan tot 01-06, dan vergoed ik de periode 01-06 tot en met 26-06, is dat akkoord? Als je de volgende keer merkt dat je internetsnelheid niet voldoende is conform je abonnement, maak er gelijk een melding van, dit kan via Facebook, Twitter, telefonisch of hier op de Community. Dan staat het vast in ons systeem en kunnen we met terugwerkende kracht kijken wat we voor je kunnen doen! 

@DaveWouters bedankt voor je snelle reactie.

De eerste melding die gemaakt is in mijn systeem is op 12-06. Omdat je aangeeft dat het vanaf 15-05 niet heeft gewerkt zoals je zou willen, maar er geen meldingen gedaan zijn bij ons, mag ik niet helemaal terug gaan tot dat moment. Wat ik wel voor je wil doen is toch iets buiten de lijntjes kleuren en terug gaan tot 01-06, dan vergoed ik de periode 01-06 tot en met 26-06, is dat akkoord? Als je de volgende keer merkt dat je internetsnelheid niet voldoende is conform je abonnement, maak er gelijk een melding van, dit kan via Facebook, Twitter, telefonisch of hier op de Community. Dan staat het vast in ons systeem en kunnen we met terugwerkende kracht kijken wat we voor je kunnen doen! 

 

Oke, het zij zo. Ik zal me de volgende keer idd sneller melden. Toch bedankt! Gr Dave

Reputatie 7
Badge +9

@DaveWouters ik heb zojuist direct de vergoeding voor je in orde gemaakt. Dit wordt verrekend en is terug te zien op een volgend factuur!

Reageer