poort 2000

  • 4 July 2023
  • 7 reacties
  • 74 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoe zet ik poort 2000 open ivm warmtepomp connectie met wifi

eric 10 maanden geleden

De vraag aan de installateur is dus, is er een INKOMENDE poort nodig? Dan zal je in de router een portforwarding moeten plaatsen (en de warmtepomp een vast IP adres geven). Maar als de warmtepomp zelf een uitgaande verbinding opzet naar een centrale “server” , dan hoef je daar in de router niets te doen. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Welke merk/type router?

ZYXEL T-54

Reputatie 7
Badge +14

Je hoeft geen uitgaande poorten open te zetten. Of heeft de warmtepomp een INKOMENDE poort nodig?

De WiFi wil niet verbinden met de warmtepomp, de installateur heeft aangegeven dat ik dit moet doen, telefonisch bij tmobile hebben ze mij hier naar toe doorverwezen 

Reputatie 7
Badge +14

De vraag aan de installateur is dus, is er een INKOMENDE poort nodig? Dan zal je in de router een portforwarding moeten plaatsen (en de warmtepomp een vast IP adres geven). Maar als de warmtepomp zelf een uitgaande verbinding opzet naar een centrale “server” , dan hoef je daar in de router niets te doen. 

Reputatie 7
Badge +5

De WiFi wil niet verbinden met de warmtepomp, de installateur heeft aangegeven dat ik dit moet doen, telefonisch bij tmobile hebben ze mij hier naar toe doorverwezen 

Het is precies andersom, de warmtepomp wil niet verbinden met de wifi

Er zijn verschillende topics hoe dit op te lossen.

De T54 is een moderne router met WiFi 6, waarschijnlijk kan de WiFi-module van de warmtepomp daar niet mee overweg

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Lcop 

Soms is er een aanpassing nodig in de T-54 om een apparaat verbinding te laten maken met de WiFi.

Log in via 192.168.1.1 met admin en het Login Password dat achter de modem/router staat.

Schakel 5 GHz uit bij de WiFi instellingen.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies WiFi b/g/n gemengd om WiFi 6 uit te schakelen en klik op toepassen.

1 van bovenstaande zal hopelijk helpen.

Reageer