Beantwoord

Port forwarding in zyxl en asus router achter de modem


  • is een Master Poster
  • 27 reacties
Goedendag,

Sins vandaag on line bij t-mobile nu een paar vragen.

Vraag 1:
Voor mijn smart home systeem moet ik port forwarding doen in de modem.
Waar en hoe moet ik dat doen?
De oude instelling in de router was: Port range 27960, Local ip 192.168.1.250, Local Port 80, Protocol both.

Vraag 2:
Ik heb een router in de schuur staan,Bedraat met de modem.
Deze router moet het wifi gaan verzorgen in de tuin/schuur.
wat is het beste om aan te sluiten en moet ik wel of niet het zelfde netwerknaam en wachtwoord geven?

alvast bedankt voor de hulp!
Melvin
icon

Beste antwoord door Glassertje 2 July 2019, 22:09

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 7
Badge +3



In je App zie ik dat je een DNS verwijzing krijgt via Loxoncloud, staat deze verwijzing naar je nieuwe WAN IP wel correct?

Welk adres vul je in bij de open port finder, die van Loxoncloud?
Zie dat de response alleen van deze port check is ... er zit niets op 5 .. wat 5?
Zie wel iets staan van loxoncloud.com/5 ... met de port check kun je geen subdirectories meegeven als /5.
Die 5 dat is mijn ip adres van whatismijnip.nl
bij open poort finder pakt hij me ip adres automatisch

bij die loxone dns de cijfer letter combi is het mac adres er van.
Reputatie 7
Badge +3
Een WAN IP bestaat op zijn minst uit xxx.xxx.xxx.xxx, als er alleen 5 uitkomt zonder 4 blokken geschijden door punten .. klopt er iets niet.

Wat geeft https://whatismyipaddress.com/ , ook alleen 5?

Ergens lijkt het erop dat alles een soort van reroute krijgt via die DNS instelling en uitkomt op die /5
Van wat is dat MAC adres, jouw systeem of jouw modem?
die 5 wordt idd gevolgd door een serie cijfers maar weet niet of ik dat ip adres zo vrij ken geven op forums..

dat mac adres is van de loxone mini server
Reputatie 7
Badge +3
Die serie cijfer na die 5 zijn dat wel blokken van 2/3 cijfer punt 2/3 cijfer punt 2/3 cijfer punt 2/3 cijfers
Hier begint mijn WAN IP met 31.20.2xx.xx, heb je wel zoiets?
Die van jou ziet er dan zo uit 5 31.20.2xx.xx ???
Reputatie 6
Wat gebeurt er als je op F9 drukt, wat erachter staat? Wat zie je achter 192.168.1.250 staan als je via wifi inlogt?

Ik ben nog steeds van mening als je van buitenaf in wilt loggen, dat je sowieso je WAN ip op moet geven, anders weet je browser of wat dan ook niet waar je naartoe wilt, gevolgd door de poortnummer.

Heb je wel de miniserver geconfigureerd? De Loxone Cloud DNS vervangt DNS-services zoals No-IP of DynDNS.Als je dus dat extern adres in je browser plakt, en je dus op een ander netwerk zit, moet je verbinding kunnen maken.
ja het is 5.
Reputatie 6
Haal je ip adres maar weg. Heb je dit geconfigureerd? Zo ja welke poort heb je ingevooert, en nee dat moet geen 80 zijn. Dat is de poort waarmee je kan inloggen

192.168.1.250 dan kom ik op webinterface van loxone daar moet ik me gaan inloggen met me account en dan ben ik binnen.

dns geconfigureerd in de zyxel of in loxone?
in loxone kom ik zelf niet dat is afgeschermt door de instalateur dan zal ik aan hem moeten vragen of die is wil kijken voor informatie uit loxone
Reputatie 6
Ik vraag je welke poort je hebt geconfigureerd onder de loxone cloud dns

En nogmaals, haal je ip adres weg. 😉

Maar als je niet in kan loggen, wat wil je dan kunnen?
Reputatie 7
Badge +3
Laten we eens een korte klap maken en kijken in het Zyxel modem zelf wat je WAN IP nu echt is.

Log in op je modem en ga naar systeem informatie en klik rechtsonder op de >





Ga nu naar die port open pagina en vul dat WAN adres in, wat is nu het resultaat?
Reputatie 6
@Pieter_B een paar posten boven je heeft die het ip adres open neer gezet.

En die kan wel kloppen, heb zelf ook 1 beginnend met 5.
Reputatie 6
Maar jullie komen er samen wel uit. Ik ga hier verder rommelen Fijn weekend.
Reputatie 7
Badge +3
@Mb13.

Denk dat het inderdaad wijs is om de instalateur er eens bij te halen, want ook vanuit hier met jouw gegeven IP krijg ik met diverse tools geen response in welke vorm dan ook.
Reputatie 6
Dat komt omdat je niet weet welke poort is opengezet om da ding te benaderen.
dat ip was niet correct dat was einde 1234 maar maakt niet uit.

ik ga eerst even vragen of ik admin in log ken krijgen van loxone dan ken ik daar in gaan zoeken hoe of de wat.
Misschien is daar nog wel wat ingesteld op kpn netwerk...

1 ding blijf ik wel beetje vreemd vinden dat ik poort 80 niet open krijg volgens poort checker en heb het vermoeden dat daar beetje het probleem begin/zit.

glassertje die configuratie daar kom ik niet in ivm geen rechten dat is beveiligt moet je admin voor zijn..

ik wacht ff de instalatur af dan gaan ik weer verder proberen dit lijkt beetje op een gebet zonder end, ook omdat ik niet heel veel (lees weinig tot niks) verstand er van heb.

alvast bedankt voor de moeite en hulp als ik weer wat info heb kom ik weer terug:P
Reputatie 7
Badge +3
Dat komt omdat je niet weet welke poort is opengezet om da ding te benaderen.
Ja, maar daar heb ik applicaties voor die dat zelf doen 😎
zo daar zijn we weer..

Deze informatie krijg ik er ui:

Modem moet in ‘modem-only’ of 'bridge-mode’ staan
Router moet een Port-Forwarding hebben van
Extern 27960 naar Intern 192.168.1.250 Port 80

externe url: dns.loxonecloud.com:27960
interne url: 192.168.1.250

geeft dit meer duidelijkheid?
Reputatie 7
Badge +3



Dan zou je zeggen dat het op deze manier zou moeten werken

code:
Starting Nmap 7.60 ( https://nmap.org ) at 2019-07-07 17:41 CEST
Nmap scan report for ec2-52-28-49-143.eu-central-1.compute.amazonaws.com (52.28.49.143)
Host is up (0.0098s latency).

PORT STATE SERVICE
27960/tcp filtered unknown

TRACEROUTE (using proto 1/icmp)
HOP RTT ADDRESS
1 0.81 ms _gateway1
2 1.72 ms _gateway2
3 4.74 ms x-x-x-31.ftth.glasoperator.nl
4 4.96 ms 10.10.80.149
5 5.92 ms amsix01-ams1.amazon.com (80.249.210.100)
6 6.20 ms 52.93.0.118
7 6.37 ms 52.93.0.127
8 ... 17
18 59.15 ms 54.239.106.161
19 20.24 ms 52.93.23.124
20 ... 29
30 9.69 ms ec2-52-28-49-143.eu-central-1.compute.amazonaws.com (52.28.49.143)

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 6.74 seconds
ik heb hem indentiek ingevuld als die van het plaatje maar tervergeefs.
ook poort checker bijft zeggen dat poort 80 en 27960 dicht zitten.

moet ik verder nog wat doen in de zin van ip vast zetten of toch een dns ofzo er bij instellen?

hoe ken ik zien dat de modem op modem only of bridge mode staat?
Reputatie 7
Badge +3

Loxone heeft de volgende pagina's om de Miniserver en hun DNS service op te zetten;


  1. Online vrijgave / externe toegang
  2. DNS Service
Blijkbaar dat de Miniserver contact zoekt met de DNS en daar zijn WAN IP mee bewaakt.



code:
ikke@ikke:~$ sudo nmap -Pn -p 27960 --traceroute 5.xxx.xxx.xx

Starting Nmap 7.60 ( https://nmap.org ) at 2019-07-08 16:26 CEST
Nmap scan report for x-x-x-5.ftth.glasoperator.nl (5.xx.xxx.xx)
Host is up.

PORT STATE SERVICE
27960/tcp filtered unknown

TRACEROUTE (using proto 1/icmp)
HOP RTT ADDRESS
1 0.83 ms _gateway1
2 1.74 ms _gateway2
3 4.54 ms x-x-xxx-31.ftth.glasoperator.nl (31.xxx.x.x)
4 4.97 ms 10.10.10.90
5 ... 30

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 11.22 seconds
Reputatie 6
Dat externe adres hoort nog iets bij. Hoe weet de verbinding buiten waar jouw aansluiting zich bevind. Dat extern adres wat je voorheen plaatste stond nog wat achter. Ik heb zelfs nog gevraagd wat er gebeurt als je op s9 drukt. Dat stond daar nog achter.

Als je je wan ip invult en dan de poort erachter, moet die het toch ook doen?

Waarom staat die S9 achter extern ip?

bij de externe url staat poort 27960 er achter
dns.loxonecloud.com:27960
Reputatie 6
Zal het je nog 1 keer uitleggen. Op onderstaande plaatje staat bij extern adres dns.loxonecloud.com en dan een /5 en een stuk verder F9 denk als je de F9 indrukt dat het gehele adres tevoorschijn komt.

Wat jij opschrijft kan nooit werken omdat dat een algemene link is en er hoort nog een stukje achter zoals ik je al eerder zeg. Anders weet het internet nooit waar jouw verbinding is.

Maar als je je WAN IP:27960 zou ook moeten ook werken als de poort open staat.

Ken je anders niemand die meer weet over portforwarding?

Ik kan niet op die link drukken de getallen die na de / staan in de url is het mac adres van de mini server.

Maar ik denk dat het probleem hem echt in de zyxel modem zit wand hij blijft poort 80 en 27960 blokkeren.

Ik kijk dat op https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ of de poorten open staan.

In de mini server is niks verandert het is de over stap van experia box v10 (kpn) naar de zyxel (t-mobile)

ook als ik de instellingen indentiek doe aan de plaatjes blijfen de poorten dicht staan.
die zullen tog open moeten anders gaat et niet werken en waar het hem in zit dat is nu het grote raadsel.

Nee ik heb niet iemand in de groep/kennisen kring die hier beetje verstand van heb..
ik heb het bij kpn ook via het forum op gelost alleen toen moes alles in bridge mode gezet worden.

Reageer