Beantwoord

Port forwarding problemen

  • 16 September 2018
  • 38 reacties
  • 3034 Bekeken


Toon eerste reactie

38 reacties

Reputatie 2
@Pieter_B

Jij ook de beste wensen he.
Zo ....de jaarwisselings bezoekjes zijn voorbij en is er weer tijd om er volop te duiken.
Bedankt voor je reactie.
Ik had ook al gegoogled en het is idd een vaker voorkomend probleem helaas.
Maar zal het stappen plan nalopen en daarna maar Hikvision bellen mocht het niks uitmaken.
Het zou mij bevreemden als het niet goed mocht staan in mijn systeem omdat ik 2 dagen lang wel alles naar behoren kreeg.
Maar goed.......dr zijn soms wel meer dingen niet te verklaren op deze wereld en in de electronica😅

Ik laat het weten als ik of iets verder ben of dat alle instellingen goed staan en niets verder ben.......hoop t eerste haha
Reputatie 7
Badge +3
@Harli

Ten eerste de beste wensen voor 2019.

Het is een probleem wat blijkbaar vaker speelt als ik een beetje google.
Voor de duidelijkheid, de push berichten worden door een server van HKV gedaan en dus niet door jou systeem zelf.
Weet niet precies hoe jouw systeem kenbaar maakt aan de HKV server dat ze een push moeten doen naar jou toe.

De route die je nu moet kijken is

  1. Stuurt jou systeem de melding correct uit, als ik zo je data zie met datum / tijd blijkbaar wel
  2. Kijk op de HKV server of jou input daar gelogd is (als dat mogelijk is)
  3. Als HKV log aangeeft jou input te hebben ontvangen, ga dan HKV vragen waarom het niet werkt.
Ik krijg het gevoel dat het probleem bij HKV notification server ligt, die de push moet uitvoeren.

Even voor de duidelijkheid, je maakt gebruikt van de hier beschreven methode?
Reputatie 2
@tmoesel,
Bedankt voor jou reactie, ik kan daar idd ook nog eens induiken om t verschil te bekijken.
Bedankt voor de tip.

Maar nu eerst op naar de oliebollen!
Allemaal alvast een fijne jaarwisseling.
Reputatie 6
@Harli Ik hoop dat je een mogelijkheid hebt in de systeem log van de camera of de camera recorder te kijken, daarmee zou je uitsluitsel kunnen krijgen wat er loos is.
Het enige TMT v.s. Ziggo wat ik kan bedenken, is dat bij TMT gevallen bekend zijn van gebruik van publieke IP adressen achter private IP adressen vanaf het internet gezien. Als het private adres (10.x.x.x ) verandert terwijl je publieke WAN IP adres hezelfde blijft, zou het kunnen dat bepaalde services hierdoor niet werken. De SMTP service die gebruikt wordt zou jou zaken als spam kunnen zien en dus ruecksichtlos droppen.
Reputatie 2
Hallo Piotr,,

Ben al meerdere keren door de instellingen heen gesnuffeld en de vinkjes staan vwbt de doormeldingen incl picture toch op aan gevinkt.

Mij blijft toch een raadsel van ......eerst niks, toen 2 dagen plotseling wel en daarna weer niks.
Ik ben er al die tijd niet aan geweest.

Mvg
Harry
Reputatie 7
Hey @Harli, is het nog gelukt met het instellen? Het is lastig te achterhalen waarom het opeens niet werkt. Zo te lezen staat er een instelling niet meer juist en dient daar aan getweakt te worden.
Reputatie 2
Dank je voor je bericht, maar als dat zou zijn dan kan ik niet verklaren waarom t plotseling wel werkte en daarna niet meer.
Mij leek t dan dat er bij de provider iets is gebeurd.........werkzaamheden of update of iets waardoor de berichten wel compleet binnen kwamen.
Overigens in de spambox staan ze ook niet.

Mvg
Harry
Reputatie 6
Echter kreeg ik het niet zo ver dat er ook bij Line/ Motion detectie een pushberichtje werd verstuurd met een cam shot als bijlage.
Enige tijd (enkele maanden) toch maar even laten liggen omdat ik wat dan ook deed het gewoonweg niet lukte tot ...........20 dec 2018 09.52, toen kwamen uit het niks wel de pushberichtjes met foto als bijlage en alles werkte zoals het moest.

Dit pushberichtgebeuren heeft denk ik niks met portforwarding te maken. Je zal de metehode die Hikvision gebruikt voor deze berichten onder de loep moeten nemen. Als het SMTP email is, is er makkelijk iets mis, b.v. dat het verzenden meestal als spam wordt gezien.
Reputatie 2
Goedemiddag allemaal, dan "dump" ik mijn probleem hier ook maar even als t mag.
Ik heb een Hikvision camera hangen met een Hikvision dvr met de laatst firmware.
Alles staat volgens mij goed ingesteld want als ik de Dvr een test berichtje laat sturen dan komt t netjes binnen via de email.
Echter kreeg ik het niet zo ver dat er ook bij Line/ Motion detectie een pushberichtje werd verstuurd met een cam shot als bijlage.
Enige tijd (enkele maanden) toch maar even laten liggen omdat ik wat dan ook deed het gewoonweg niet lukte tot ...........20 dec 2018 09.52, toen kwamen uit het niks wel de pushberichtjes met foto als bijlage en alles werkte zoals het moest.
Ik zo blij als wat tot.......22 dec 2018 07.38.
Net zo plotseling als dat t werkte stopte t weer.
Tmobile thuis klantenservice gebeld met de vraag of er iets was veranderd waarom het toen niet, daarna wel en nou weer niet werkte.
De vriendelijke dame kon mij niet verder helpen dan "stel uw vraag op het forum"

Dus bij deze en in de hoop dat iemand iets weet en het wilt delen.
Ik zal kijken of dit werkt zodra ik thuis ben (sorry voor laat antwoord, was niet thuis laatste tijd)
Reputatie 6
Iets dergelijks wat je waarneemt is al bijna een standaard bericht op dit forum. Ietwat vreemde poorten waarvoor de portforwarding bij 'de andere/vorige provider' wel werkte. UPnP heb je hopelijk uit staan. Het lijkt er steeds meer op dat inbound verkeer op vreemde en willekeurige poorten niet altijd werkt, vooral ook als het UDP betreft. Het enige wat ik kan adviseren is om met b.v. wireshark of tcpdump te kijken of er uberhaupt datapaketten doorkomen, dus testen met eigen tools, niet met de applicatie zelf. Of alles door een (eigen) VPN routeren en zien of het dan wel werkt.
Dit lijkt er goed uit te zien. Heb je hem wel naar de juiste server binnen je netwerk geforward, en draait hier misschien nog een firewall op?
Ik heb geen firewalls aan staan.
Reputatie 4
Dit lijkt er goed uit te zien. Heb je hem wel naar de juiste server binnen je netwerk geforward, en draait hier misschien nog een firewall op?

Reageer