Beantwoord

Port forwarding werkt niet, stopt na 2 minuten ABUS camera-systeem

  • 3 May 2022
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

Hoi,

Wij zijn sinds vandaag overgestapt naar T-Mobile Thuis, met een extra wifi-punt. Hiermee werkt alles naar behoren, op ons camera-systeem na. Dit is een ABUS-systeem, bekabeld aangesloten, en moet met port forwarding ‘opengezet’ worden met drie poorten, zie hieronder voor het NAT-overzicht in de Zyxel 54-router.

Instellingen van NAT in Zyxel-router.

Vervolgens heb ik de verbinding gecontroleerd, en alles werkt. Voor 2 minuten (update: blijkbaar werkt deze helemaal niet, zie hieronder).

Update: wat blijkt, de poorten zoals hierboven staan open en werken perfect buiten het Wifi-netwerk om. Binnen het Wifi-netwerk werkt de camera-app niet. Ik heb dan geen beeld, maar zodra ik naar 4G wissel krijg ik wel weer beeld. Hierdoor lijkt het net alsof de verbinding Intern-->Extern wel werkt, maar Intern-->Extern-->Intern niet. Ik kan niet in de app wisselen, deze staat altijd op het externe adres om ervoor te zorgen dat deze altijd werkt. Ik denk zelf dat het NAT Hairpin een probleem is?

Ik wil graag benadrukken dat ik dit probleem niet eerder had bij de vorige provider en router, en dat er geen instellingen (uitgezonderd intern IP-adres, wat logisch is) veranderd zijn. De poorten zijn hetzelfde, en blijken dus te functioneren, maar de verbinding terug naar binnen het Wifi-netwerk in werkt niet. Mogelijk is dit een firewall probleem? Ik ben ten einde raad.

Gezien wij graag wel goed beveiligd willen blijven, en de medewerkers van de telefonie geen hulp konden verlenen, werden wij verwezen naar de technische experts/medewerkers van T-Mobile op dit forum. Indien iemand ons zou kunnen helpen om dit probleem op te lossen, graag!

icon

Beste antwoord door yalerta 3 May 2022, 19:32

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Heeft met NAT loopback van doen.

https://www.draytek.com/support/knowledge-base/7427

Om een dergelijk probleem te omzeilen kun je in de camera app een extra camera erbij zetten die je d.m.v. poortmapping van buiten benaderd.

Zoiets.

De extra toegevoegde camera(DVR)  in de app laat je dan verbinden met b.v. 53554 naar 554 en  53080 naar 80 en 58000 naar 8000

Ik zie aan de schermafbeelding dat het een DVR betreft. Lijkt me niet noodzakelijk om poort 80 ook door te geven. Is vaak alleen nodig om de externe webinterface van de DVR te benaderen.

 

Hoi Yalerta,

 

dank voor je antwoord! Uiteindelijk hebben we het opgelost met een soortgelijke oplossing: we hebben in de camera-app een tweede pagina gemaakt voor binnenhuis-gebruik, welke gelinkt staat aan het interne IP-adres. Zo bewaart hij beide opstellingen en kunnen we alsnog de camera’s benaderen, al kost het nu één handeling meer (naar links swipen) binnenshuis. Wel bedankt voor de informatie! Probleem opgelost :)

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @sandr_red,

Leuk om te horen dat het is opgelost en bedankt dat je jouw oplossing ook hier hebt gepost, met jouw oplossing zal je vast nog andere gebruikers helpen! 😃 Succes nog met de camera's.

 

 

Wederom bedankt @yalerta dat je zoveel mensen te hulp schiet met jouw uitgebreide kennis! 🙂