Beantwoord

Port forwarding Zyxel T50 met glasvezel wil echt niet werken



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

40 reacties

Reputatie 3

Hebben die apparaten wel de gateway naar de Zyxel staan? Anders gaat het niet werken.

nb: Ik heb ook zo'n Zyxel en port forwarding werkt hier goed.

Reputatie 7
Badge +2

Heb je gezocht op "port forwarding" in deze community? Er zijn vele posts over soortgelijke problemen. Wellicht kan je daar nog tips uit halen.

Mvg. Marcel

Reputatie 1

Even nog wat getest:

Weet iemand hoe je een gesloten poort op de Zyxel open kunt zetten?

 

Reputatie 3

Gebruik je de smartphone als hotspot of als VPN Client?

Wat voor VPN is het? IPSec? PPTP?

Reputatie 1

Ik gebruik mijn telefoon dan als VPN client.

Bij de vorige proveider, Telfort (ex-XMSNet) werkte ik met PPTP en OpenVPN. Beide falen nu.

Volgens mij wordt de Zyxel gewoon niet gevonden of wordt het antwoord geblokkeerd.

Ook de port forwarding werkt dus niet. DMZ inschakelen ook niet.

 

Beste @Pieter_B 

Ik ben geen wizzkid dus have mercy. Ik heb je duidelijke handleiding gevolgd, maar nog geen succes. Misschien doe ik toch wat fout. Ik wil de poorten openen naar de Jamulus Server. Deze heeft Poort 22124. Ik heb dit ingevuld bij zowel startpoort als eindpoort.

Wat vul ik in bij Vertaling startpoort en eindpoort? Ik heb geen idee en heb nu geprobeerd zomaar een willekeurig getal omdat @yalerta zegt: ‘Je kan tot poort 65535 gebruiken’ (sorry yalerta ik snap jouw post ook niet echt.

Vul ik bij server IP adress het local IP address van de computer in? Of die van de router? Ik heb allebei geprobeerd, maar geen succes.
 

Ja, ik heb actief aangevinkt en ETH-internet gekozen (voor glasvezel?) en als protocol TCP/UDP

Ben degene die me verder kan helpen dankbaar. 

 

May

Reputatie 7
Badge +5

@Deegata

8 reacties boven jouw vraag heeft @Pieter_B een hele uitleg met plaatjes gepost. Is die je ontgaan misschien?

In die uitleg is ook een duidelijke forcering van poort vertaling aangegeven. Poortvertaling?

Jazeker, je probeert dan niet de standaardpoorten te openen maar forceert een vertaalslag waarbij de modem als er op die poort aangeklopt wordt alles op die poort doorgeeft naar de ingestelde poort in het interne netwerk.

Als je vanaf buiten (extern) met het bovenstaande voorbeeld van @Pieter_B ; Jouw-externe-ipadres:8085 aanklopt stuurt de modem dit direct door naar jouw (interne) Lokale Netwerk naar de server/service op het eerder vast ingestelde ipadres 192.168.210.99 op poort 1122.

Voor de duidelijkheid, dat interne adres zal bij jouw waarschijnlijk niet in de range 192.168.210.x-xxx maar waarschijnlijk 192.168.1.x-xxx.

Waarom een poortvertaling? Dit geeft een klein beetje meer veiligheid. Veel van de lagere poortnummers zijn vaak al bezet of bekend voor diegenen die op jouw netwerk in willen breken.

Je kan tot poort 65535 gebruiken. Door die andere poortnummers weten indringers niet altijd wat er achter die open poort aanwezig is.

Voorbeeld. Als ik van buiten een verbinding naar Microsoft Remote Desktop wil maken zal ik deze opzetten via 43389 → 3389 (de standaard poort) Ik weet dat de remote desktop verbinding opgezet moet worden via mijnexterneipadres:43389, De modem/router hoort me rammelen aan die poort en geeft de data door naar mijn server/computer die staat te luisteren op poort 3389.

Reputatie 7
Badge +3

@Mays Fibre 

We kunnen niet allemaal ‘WizzKids’ zijn en je hoeft je daar niet voor te verontschuldigen hier, want ik weet ook niet alles.

Mijn advies is, probeer altijd eerst te bevestigen dat een server op een LAN met desbetreffende poort wel reageert en dus werkt. Daarna kan pas worden begonnen met het open zetten van de betreffende poort.

Wat veel mensen doen is poorten open zetten, terwijl een check op de LAN al laat weten dat er geen reactie is op bijvoorbeeld een PING request. Veel applicaties zijn ‘doof’ voor PING (ICMP) requests, dat is maar goed ook als je vanuit een hackers view er naar kijkt.

Heb hier al meerdere keren m.b.v. een local server op een breed scala aan poorten laten zien, dat poort forwarding gewoon werkt. Zelfs als mensen TMT beschuldigen dat ze die poorten blokkeren.

Hoi @Pieter_B . Bedankt voor je snelle reactie. 

Hoe doe ik dit? Bevestigen datn een server op een LAN met desbetreffende poort wel reageert? Hoe check ik de LAN?

En wat betreft mijn andere vragen: welke IP? en wat met de Vertaling startpoint en eindpoint?

 

Ik weet wel dat er al velen van Jamulus en de betreffende poort gebruik maken.

En heb zelf ook op andere servers gebruik gemaakt van Jamulus.

Reputatie 7
Badge +5

@Mays Fibre

Jouw vraag; Hoe check ik de LAN

/knip -van de Jumulus website- plak

  1. If you want to run a client on the same machine you should connect the client to 127.0.0.1 for best performance.
  2. Similarly, if you want to connect a client on another machine on your LAN, use the server’s LAN IP address.

/plak

De 1e verbinding met 127.0.0.1 test alleen of de Jumulus server draait, De 2e test met een andere computer controleert of de server vanaf andere plaatsen bereikbaar is. Poorten van firewall openstaan en dergelijke.

Op je eigen netwerk moet je eerst het IP adres weten waar jouw Jumulus server computer op draait. Als je dat weet probeer je met een andere Jumulus client computer in jouw LAN verbinding te maken met dat IP adres.

Verbinding geslaagd? dan kun je poorten op de Zyxel gaan openen en doorschakelen.

Oh, en sorry dat je mijn uitleg niet begreep, Het plaatjes verhaal van @Pieter_B getracht met wat tekst uitleg te verduidelijken, Constatering: jammer maar ….
Zelf ben ik van de categorie; 1 plaatje zegt meer dan duizend woorden

 

Reputatie 1

Hmm. DMZ staat al tijden aan, maar als ik Canyouseeme.org  gebruik voor poort 1194 (openVPN), krijg ik een error. Ik heb geprobeerd met alleen DMZ naar mijn router, met DMZ plus portforwarding, maar het werkt niet. Het heeft gewerkt, maar werkt sinds een paar maanden dus niet meer.

Reputatie 4

En je test dit vanaf je eigen internetverbinding?

Of via 4G of echt vanaf een andere lokatie?

 

Reputatie 2

Thanks voor je snelle reactie! Ik test dit vanaf m’n eigen verbinding én 4g via m’n telefoon. Beide geen resultaat.

Ik heb dit probleem ook, alles ingevuld zoals het zou moeten. Ik ben niet zo technisch dus er is wel een kans dat er wel een oplossing bestaat, maar alle topics die ik helemaal heb nagelezen hebben tot zover niets geboden dat bij mij werkt.

Als de klantenservice ook geen verantwoordelijkheid wil nemen (dit is toch nonconformiteit!! Je mag redelijkerwijs deze functionaliteit verwachten van dit product), wat blijft er dan nog over? Is het mogelijk die zyxel eruit te schoppen en te vervangen door iets anders met hetzelfde abonnement, of wordt het overstappen op een andere provider?

Reputatie 7
Badge +4

Het is zeker mogelijk om je eigen hardware te plaatsen i.p.v. de standaard hardware vanuit T-Mobile
Voor meer informatie zie deze handleiding die is opgesteld door @Hidden.nld