Beantwoord

Port forwarding Zyxel VMG8825-T50 met firmware V5.50(ABPY.1)b11

  • 23 September 2020
  • 28 reacties
  • 3197 Bekeken


Toon eerste reactie

28 reacties

@Commmunity Odido Team, 

Ik Moest veel lezen, alvorens iets te ondernemen in Zyxel router.
Het voipapparaat is: N300A-ip, een ATA, met handsets;

Service provider is: Voipbuster.com, Gebruik software van voipbuster.

Telefoon is mijn eigen terlefoon 070.xxxxxxx

Ik kan wel bellen en communicatie is goed, geluidkwaliteit prima.

Van buiten kan ik niet gebeld  worden. Je hoort een stoorsignaal, gevolg door mededeling niet in gebruik.
Het Ip-adres van ATA_Tel is vast; DNS is gelijk netwerk-adres 192.168.1.xxx.
In NAT poortforwarding ingesteld: Status→ lamp is geel; Servicenaam→ Voip-ATA; Wan-interface→ VD_Internet; Server-ip-adres→ 192.168.1.xxx; startpoort→ 5060; Eindpoort→ 5090; Vertaling startpoort→ 5060; Vertaling eindpoort→ 5090; Protocol→ TCP/UDP.

In porttriggering volgende poorten ingesteld: 5060,5090,111112,10300 allemaal protoco TCP/UDP

Sip-Alg ingeschakelk of uitgeschakeld, Ik heb geen verschil kunnen merken. In beide gevallen doet alles normaal.
Alle apparaten uitschakelen en 1 voor 1 inschakelen al paar keren gedaan. Geen verbetering gemerkt.

Ik hoop dat iemand verder kan helpen. Elke suggestie is welkom.

Met vriendelijke Groet: ruben77

Hoi @ruben77,

Welkom op de Community!

Maak je gebruik van de telefoondienst van Odido of heb je een andere VoIP-provider? In het eerste geval denk ik niet dat het gaat lukken, omdat de Zyxel het VoIP-verkeer ‘afvangt’ voordat het de N300A bereikt. Als je je telefoonnummer elders hebt ondergebracht, dan kun je inderdaad proberen om poort 5060 UDP te forwarden. Daarnaast kun je proberen om in de Zyxel bij Netwerkinstelling > NAT > ALG de instelling SIP ALG aan of uit te zetten. Welke het beste werkt, is een kwestie van uitproberen. Daar lees ik verschillende ervaringen over. Hopelijk lukt het hiermee. Zo niet, laat het gerust weten!

Ik heb net uitgebreid info geupload. Lees aub daar. Ik kon niet eerder reageren, mijn excuus.

Met dank en MVG ruben77

Reputatie 7
Badge +3

De vraag is denk ik nu,

  1. Dit was een bestaand nummer en heb je laten ‘porteren’?
  2. Heb je deze laten ‘porteren’ naar Odido (Huawei modem)? .. of
  3. Heb je nummer naar VB laten ‘porteren’? .. of
  4. Heb je dubbel lopen ‘porteren’, naar zowel Odido als VB?

Als het ‘porteren’ van het nummer niet naar de correcte VoIP provider is gedaan, of het porteren is niet goed gegaan, dan komen bellers op een ‘dood spoor’.

Denk dat de basis ligt in een incorrecte ‘porting’ van je oude nummer, de route klopt niet of loopt dood.

Reageer