Beantwoord

Postforward instellen Zyxel T50

  • 11 December 2020
  • 30 reacties
  • 1391 Bekeken


Toon eerste reactie

30 reacties

Reputatie 2

Mijn Laptop heeft de handmatige wijzigen niet geaccepteerd. Bij opslaan verschijn een tekst in rood controleer IP adressen . . . .

Dus, poging mislukt.

Reputatie 7
Badge +5

Administrator rechten?, anders aanmelden als administrator.

Ik denk dat de handige buurjongen of meisje het vlugger oplossen dan de ellenlange probeersels die hier gegeven zijn en nergens blijken te helpen.

Reputatie 2

Dankjewel!

Jongens en meisjes zijn ook bezich geweest. Dus, nu het advies van fabrikant van camera is om via portforwarding een port  (8000) open te zetten zodat fabrikant van buitenaf kan camera bewerken. Ik ben daar bezich, de rest is gelukt maar bij open zetten van port in NAT, wat is vertaling . .  , waarom vier vakken moest ingevuld worden i.p.v. één 8000?

Reputatie 7
Badge +5

Poortmapping.

4 invulmogelijkheden
Er is een bereik mogelijk omdat sommige apparaten aan 1 poort niet genoeg hebben. Daarom is er een startpoort en een eindpoort. In jouw camera geval is de startpoort hetzelfde als de eindpoort.

Vertaling.

Kan een datastroom die op een bepaalde poort binnen komt naar een andere uitgang (poort) sturen. ook hier weer 2 mogelijkheden beginpoort en eindpoort.

Simpelste voor het bereiken van jouw camera ALLES op 8000 te zetten.

De vertaling is er ingebracht omdat veel poorten met standaard nummers gebruikt worden. Door hierop een vertaling toe te passen wordt het minder simpel om “jouw apparatuur” te benaderen als je de nummering door elkaar husselt. Jij weet dan dat er een deur met een ander nummer nodig is om erbij te kunnen. Is dus klein beetje extra veiligheid.

Voorbeeld.

Server/Camera interne IP adres 192.168.1.10
Startpoort 48000 eindpoort 48000 Aankloppen bij jouw externe ip-adres op deur 48000

De modem vertaalt dan deur 48000 naar →

Startpoort 8000 en eindpoort 8000. en dat is de toegangsdeur naar jouw server / camera.

Dit zijn simpele voorbeeld getallen maar voor de externe poortnummers kan b.v.vanaf 10000 tot iets boven de 65000 van alles gebruikt worden. 59832 of 37777 maakt allemaal niets uit als jij het maar weet.
Omdat de camera leverancier eerst toegang wil zou ik voorlopig de eerder vermelde simpele instelling gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

@ABC12345

5 Solutions to Connect Your Security IP CCTV Camera to PC/Mac

En dan is jouw optie: Method 1. Connect a WiFi or PoE Camera Directly to PC/Mac (without Internet), wat @yalerta je al probeerde te laten doen.

PC in hetzelfde subnet brengen en dan zonder tussenkomst van Wireless/Internet router direct verbinden met je PC.

Let op dat je de Wifi uitzet en de ethernet ingang op enabled hebt gezet om dit te laten werken.

How to connect an IP camera to a computer (YT)

IP Camera PC Setup (YT)

Reageer