Beantwoord

Probleem in wijkkast Delft - Odido kan het niet oplossen. Al uren geen internet.

  • 26 January 2024
  • 75 reacties
  • 1139 Bekeken


Toon eerste reactie

75 reacties

Reputatie 1

Hi @Erwin-too, deze is er nog niet. De technische dienst is ermee bezig. We houden je echt zo goed mogelijk op de hoogte als er wel ontwikkelingen zijn. Bedankt voor je geduld zover!


Helaas helaas, weer een teleurstelling. Ik kreeg opnieuw een uitnodiging om een afspraak te maken met de monteur van Gideon. Maar die is dus al langs geweest, vorige week! De conclusie was dat de demping te hoog was (wat we al heel lang weten) en dat het moet liggen aan de fiber infrastructuur van ODF en/of de apparatuur in de wijkkast (de OLT). Het ligt niet aan de ONT (wat bij mij in huis zit).

Er zou een ticket gemaakt worden voor de technische dienst (en dat is dus NIET Gideon).

Wat is er toch aan de hand met jullie… grrrr… ik zou bijna boos worden.

Kun je dit nog eens goed nakijken en per direct de juiste technici aan het werk zetten?

 

Reputatie 1

Bedankt voor de update @Erwin-too. We hadden gehoopt dat de monteur dit kon oplossen. Hij heeft het ticket voor je aangemaakt zodat het bij ODF terecht komt! Hopelijk kunnen we dit eindelijk gaan oplossen. 

Zou ik iets moeten horen van odf? Het is akelig stil.

We hebben nu alleen 4G in huis. Ik heb een extra odido abbo erbij moeten nemen om online te blijven. Extra kosten en blijft behelpen. Ik verwacht wel dat mijn maandeljkse kosten gerestitueerd worden.

 

Reputatie 1

Thanks voor de update @Erwin-too. Ik zie dat we Guidion opnieuw aangestuurd hebben voor je. Zou je mij daarna een terugkoppeling willen geven? Thanks. 

Ik kreeg vanochtend om 10:03 een SMS dat de monteur is uitgevallen.  En dat er zo spoedig mogelijk contact zou worden opgenomen. Daarna niets meer gehoord, wat is "spoedig”, gaat het nu nog wel of niet door vanmiddag? Want ik moet er speciaal voor naar huis komen.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de update @Erwin-too. We hadden gehoopt dat de monteur dit kon oplossen. Hij heeft het ticket voor je aangemaakt zodat het bij ODF terecht komt! Hopelijk kunnen we dit eindelijk gaan oplossen. 

Reputatie 1

Tjee mijn Odido avontuur is ook vandaag begonnen zonder werkende verbinding.

als ik deze post lees krijg ik de rillingen. We hebben vandaag al de hele dag geen internet en tv. Was beloofd binnen 4 uur spoed monteur ofzo te sturen. Niemand gezien. Na bellen bleek dat dit niet kan ofzo. Ik moet geduld hebben en over twee dagen nog maar bellen als ik geen verbinding heb. Ik heb m’n buik er nu al vol van….

Ik zou zelf even een nieuw topic maken in dit forum en blijven posten en vragen. Anders gebeurt er niks. En oja, elke dag bellen. Mijn advies: zelf meteen de demping meten via netwerk kabeltje in het ONT kastje (wat converteert van fiber naar netwerk. Dat ding heeft een web interface. Als de demping lager is dan zeg -25dbm -  overwegen om binnen 14 dagen na oplevering je contract per direct op te zeggen. Daar heb je recht op. Mij hebben ze net wat langer met beloftes aan het dode fiberlijntje gehouden. Dus ik kom er niet meer mee weg zonder veel moeite en kosten, raar maar waar. Waarom opzeggen? Omdat Odido niets kan doen aan het fiber netwerk zelf, dat is niet van hun. Als daar iets mis mee is, ergens in de straat bijvoorbeeld, is het erg lastig om te repareren. Want duur, straat moet weer open. Kwestie van pech hebben als je aan het einde van de keer op keer gesplitste en gedeelde fiber zit, in combinatie met fouten bij aanleggen, in mijn geval door ODF.

Maar als het werkt - is het echt supersnel. Daar heb ik al een paar jaar op zitten wachten, dus een paar maanden kan er ook nog wel bij. Intussen maak ik gebruik van Odido 4G met unlimited data. Traag, maar het werkt. Dus: jouw gok of het bij jou ook gaat lukken. Succes 😉

Reputatie 1

Bedankt voor de update @Erwin-too. We hadden gehoopt dat de monteur dit kon oplossen. Hij heeft het ticket voor je aangemaakt zodat het bij ODF terecht komt! Hopelijk kunnen we dit eindelijk gaan oplossen. 

Hoi Tommie, we zijn 12 dagen verder, ik hoor niets, wat is het plan?

Reputatie 6
Badge +2

@Erwin-too Jeetje, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ben direct opnieuw het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te lezen en zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat. Ik heb daarom gelijk een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

@gsch81 Ook voor jou ben ik direct gaan kijken. Echter kan ik zelf nog niet bij de terugkoppeling. Ik heb dit topic opgeslagen in mijn agenda en kom hier maandag bij je op terug! 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Erwin-too, deze is er nog niet. De technische dienst is ermee bezig. We houden je echt zo goed mogelijk op de hoogte als er wel ontwikkelingen zijn. Bedankt voor je geduld zover!

Reputatie 1
Bonus: dit is hoe vanavond een fiberverbiding die dood aan het gaan is eruit ziet. Zelfs Spotify trekt dit niet meer. Misschien handig voor de technici voor de diagnose van het probleem.

 

Reputatie 1

@Tommie van Odido @Teresa van Odido is dit nu doorgekomen? Is er een ticket uit naar ODF?

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie nog geen nieuwe update @Erwin-too. Het ligt nu bij ODF. Ik heb zojuist de prioriteit van het ticket verhoogd. Hopelijk hebben we snel gehoor! 

Reputatie 1

Dag later - nog steeds niet opgelost, nu brandt ook het rode lampje op het glasvezel->UTP kastje. Dus het licht is nu helemaal uitgegaan. En geen reactie van Odido.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Erwin-too, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic bent gestart. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar toen zag ik dat je al contact gehad hebt met onze klantenservice. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt voor onze techneuten. Zij zullen dit grondig gaan onderzoeken en hopelijk snel oplossen. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden. Als er meer informatie over is wordt er contact met je opgenomen. Alvast bedankt. 

Reputatie 1

Dank “Tommie van Odido”, bij deze een update. Gisteren opnieuw gebeld. Vriendelijke dame aan de telefoon, mijn vorige telefoontje had niet het juiste resultaat gehad, er was nog geen actie ondernomen. Inmiddels is er in ieder geval een “ticket”, hoera. Maar mijn verbinding is vandaag nog steeds niet hersteld.

We konden zien dat er tientallen “PON kastjes” uit de lucht waren. Zonder vermelding van storing op de website.

Internet en TV heb ik nog een paar dagen via Ziggo, maar mijn vaste telefoon heeft Odido al overgenomen en daar ben ik dus niet meer op bereikbaar.

De snelheid van de bedrijfsprocessen, met name die van de technische dienst, lopen bij Odido sterk achter bij de snelheid van hun gigabit verbindingen.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de tussentijdse update @Erwin-too. Hopelijk wordt het ticket nu goed en snel voor je opgepakt! 

Reputatie 1

Dat hoop ik ook ja! En weer wat geleerd, we hebben een monteur van ODF nodig die de glasvezelkabel in mijn straat doormeet met een OTDR.https://nl.wikipedia.org/wiki/Optical_time-domain_reflectometer

 

Reputatie 1

Bedankt voor de tussentijdse update @Erwin-too. Hopelijk wordt het ticket nu goed en snel voor je opgepakt! 

 

Nou nee dus. In de email van het ticket staat “binnen 1 werkdag een reactie”. We zijn nu 2 werkdagen verder. Geen reactie, en nu al 4 dagen geen verbinding.

Kun jij vertellen wat ik moet doen om de aansluiting weer per direct op te zeggen? Ik heb volgens mij nooit een contract ofzo getekent. Dat ging allemaal heel rommelig.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Erwin-too, we zijn druk bezig om de oplossing voor jou te vinden! De onderaannemer geeft aan dat de werkzaamheden klaar zijn, echter kunnen we de switch in de wijkcentrale niet benaderen. Dit heb ik voor je doorgezet, hopelijk kunnen ze dit snel oplossen. 

Reputatie 1

Hi @Erwin-too, we zijn druk bezig om de oplossing voor jou te vinden! De onderaannemer geeft aan dat de werkzaamheden klaar zijn, echter kunnen we de switch in de wijkcentrale niet benaderen. Dit heb ik voor je doorgezet, hopelijk kunnen ze dit snel oplossen. 

 

Ze hebben het er maar druk mee. Al 7 dagen geen glasvezel verbinding hier.

 

Reputatie 1

Vandaag maar weer eens gebeld. Er is een splitter stuk in de wijkkast en die zou komende dagen vervangen moeten worden. Meerdere mensen hebben hier last van in de buurt.

 

 

Reputatie 1

Vandaag lijkt de verbinding weer in de lucht te zijn. Ik zal komende dagen gaan testen of alles dan ook weer werkt.

 

Reputatie 1

Vandaag lijkt de verbinding weer in de lucht te zijn. Ik zal komende dagen gaan testen of alles dan ook weer werkt.

 

Nope - glasvezel is in de lucht en Ethernet WAN verbinding ook, alle lichtjes op groen, maar ik kom niet op internet. Morgen maar weer eens proberen. @Tommie van Odido kun jij vanaf daar iets zien?

 

Reputatie 1

Vandaag weer gebeld met odido, de call staat nog steeds open naar de backoffice en technische dienst, er is de afgelopen 4 dagen geen update geweest. De vriendelijke jongeman aan de telefoon belooft beterschap. Backoffice is al gesloten, morgen gaan we weer verder.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erwin-too, kijk aan, dat zijn nog een mooie getallen! Ik ben blij om te horen dat het opgelost is. Ik wens je nog een prettige dag. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erwin-too, ik ben superblij om te horen dat het opgelost is!

Ik zet de vergoeding graag voor je in gang. Zou je me alleen willen helpen met de datum van het issue? Ik heb hier 16-02 staan, klopt dit? De actie kan ik niet met 2 maanden verlengen.

Reageer