Probleem met bekabeld netwerk via Cat8 kabel

  • 23 February 2024
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Onlangs zijn we overgestapt van Ziggo naar Odido. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de internet snelheid en om toekomst-bestendig te zijn, hebben we een nieuw bekabeld netwerk laten aanleggen (Cat 😎.

We ervaren daarbij echter problemen, via de Cat8 kabel komt er wel verbinding met het modem tot stand, maar niet met de DNS server (en dus ook niet met het internet).

Om te testen heb ik de TV vanaf het modem rechtstreeks aangesloten op het modem Bij de Cat 6 kabel zie je verbinding TV-Modem-DNS-Internet, bij de Cat 8 kabel alleen tussen TV en Modem. Van Modem naar DNS server staat een kruis.

Moet er iets aan de DNS instellingen veranderd worden? Is er een andere oplossing voor dit probleem? Ik hoor graag, alvast bedankt voor de hulp.

Demi van Odido 2 maanden geleden

Hi @FrankDenHaag, allereerst van harte welkom op onze Community! Ik vermoed dat het aan de Cat 8 kabel ligt. Heb je geprobeerd om jouw andere apparaat ook te verbinden met de Cat 6? Werkt dit dan wel of ook niet? Ik heb voor de zekerheid ook jouw verbinding onder de loep genomen, maar ik zie hier voor nu ook geen fouten terug in de bekabelde apparaten.

Onze DNS server is 192.168.1.1. Staat deze ook goed bij jou? Je kunt dit controleren door in te loggen in het modem. Of maak je gebruik van een eigen DNS server? Wellicht dat dit topic je ook nog verder kan helpen: Interne DNS instellen | Odido community. Ik ben benieuwd!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Hi @FrankDenHaag, allereerst van harte welkom op onze Community! Ik vermoed dat het aan de Cat 8 kabel ligt. Heb je geprobeerd om jouw andere apparaat ook te verbinden met de Cat 6? Werkt dit dan wel of ook niet? Ik heb voor de zekerheid ook jouw verbinding onder de loep genomen, maar ik zie hier voor nu ook geen fouten terug in de bekabelde apparaten.

Onze DNS server is 192.168.1.1. Staat deze ook goed bij jou? Je kunt dit controleren door in te loggen in het modem. Of maak je gebruik van een eigen DNS server? Wellicht dat dit topic je ook nog verder kan helpen: Interne DNS instellen | Odido community. Ik ben benieuwd!

Reageer