Beantwoord

Problemen glasvezelverbinding sinds 16 mei 2023

  • 24 May 2023
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

Sinds dinsdag 16 mei 15:00u geen glasvezelverbinding meer.  Dit gemeld bij tmobile. Dinsdag 23 mei storingsmonteur geweest, niks kunnen vinden. Smiddags om twee uur kwam er een glasvezel netwerk beheerder in de straat om de glasvezel verdeelbox te wisselen. Navraag leerde mij dat dit gepland was nadat ze op dinsdag 16 mei om 15:00u hadden geconstateerd dat deze aan vervanging toe was. Ze waren gisteren tot bijna 23:00u bezig. Vandaag niemand gezien van dit bedrijf, weet wel inmiddels dat de hele straat inmiddels geen glasvezelverbinding meer heeft. Hoop dat ze morgen komen of ik misschien iets hoor over verdere oplossing van het probleem.

 

Oh ja zag net op de werkbon van de storings monteur g

Het volgende staan: naar pop gereden en patchherstel uit gevoerd, patch zat verkeerd (poort 38 ipv 37) echter nog geen licht fo link uit

 

Wat betekent dit?  Heeft dit te maken met a en b kabel misschien?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 25 May 2023, 11:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Langedijke6, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Bedankt voor het delen van jouw situatie, dit schijnt wat extra licht op hoe het momenteel gaat. Als antwoord op jouw vraag: de melding houdt onderstaande in:

Naar POP gereden = naar de wijkcentrale gereden; patchherstel uitgevoerd = de patch zorgt ervoor dat de aansluiting op het blok wordt aangesloten en zo licht geeft naar het FTU (aansluitpunt); patch zat verkeerd = jouw aansluiting was verkeerd geprikt (dit gebeurt soms tijdens werkzaamheden in de centrale); nog geen licht FO-Link uit = het lampje FO-Link op de network terminal/converter staat uit en geeft geen licht (licht = signaal) op het FTU.

Begrijp ik uit jouw verhaal goed dat het nu verder doorgezet is naar een ander bedrijf of bedoel je dat je nog niemand gezien hebt, van geen enkel bedrijf?

Ander bedrijf moet blijkbaar nog iets afmaken, er is nog een gat open waar een verdeelbox te zien is, terug komend op patchen kan het niet dat dit bewust is gebeurd,  want al 7 maanden geen storing en nu opeens verkeerd gepatched. Weet nog toen 3 jaar geleden kpn experts langs kwamen dat a lijn niks deed volgens mij, maar dummy hier 😃

Volgens tmobile nu door gezet naar kpn netbeheerder

 

Zo bedrijf Jonker uit Terwispel heeft net laatste gat met daarin ook een verdeelbox dicht gegooid. Vraag me af wat er nu nog moet gebeuren aangezien tmobile en kpn nog steeds geen fo licht hebben

Reputatie 7
Badge +16

@Langedijke6 Bedankt voor je terugkoppeling! Ik vermoed dat KPN Netwerk nog het laatste zetje moet geven in de POP zodat de juiste poort geconfigureerd wordt, dan zou alles klaar moeten zijn. Hier ontvang je denk ik morgen of maandag bericht van.

Reageer