Beantwoord

Problemen met Cisco VPN verbinding Kenter (Alliander)

  • 14 August 2020
  • 28 reacties
  • 692 Bekeken


Toon eerste reactie

28 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Wow dat zien een hele hoop adressen.

Gebasseerd op deze info, is ook mijn conclusie dat het fout gaat bij de VPN. 

verkeer voor port 137 wordt naar 0.0.0.0 gestuurd, wat gelijk staat aan de defaulft route die je laptop kent. Deze staat niet in de lijst van de VPN routes, dus dat verkeer wordt gewoon naar de Zyxel gestuurd. maar die kent niks van de VPN. 

Zeker als er meer mensen in je Team last van hebben zou ik Alliander IT aanvragen contact to zoeken et met T-Mobile Misschien kan @Jason daarin wel helpen. Dit is niet iets wat ik als mede klant kan helpen oplossen. 

 

Edit:

@A. Harmusial

Ik zie nu pas je laatste bericht, je kan de firewall op laag zetten (menu - beveliging - firewal).Je zou hem ook heel even kunnen uitzetten. maar dan moet je hem niet vergeten aan te zetten :wink:

Weet niet helemaal wat je bedoelt met Fortigate, gok dat dat een device is van Alliander? 

Reputatie 5

Een andere richting maar misschien werkt het weghalen en vernieuwen van je certificaten wanneer je in je werknetwerk zit (certmgr.msc).

Lukt het wel wanneer je met je telefoon als hotspot verbind?

@agentx ja dit lukt met me telefoon als hotspot, certmgr.msc werkt niet.


 


@TechRacing93 @Pieter_B  @Jason @agentx Excuus voor de late reactie. Toch bedankt allen. Ik ga dit bij Alliander neerleggen. Deze topic kan voor nu gesloten worden.

 

 

Reageer