Beantwoord

Problemen met sommige website, laden erg traag


Reputatie 2

Hallo, 

Ik heb een probleem, uitgerekend de website die ik het meest gebruik (front-end en backend) bol.com laad heel erg traag (nog niet gemerkt met andere websites) Dit probleem heb ik sinds ongeveer een week. Ik heb gemerkt dat dit probleem zich niet voordoet op 5g. 

Ik zit direct aangesloten op mijn Zyxel T-50 modem. Wellicht helpt het als ik hier het logboek gedeeltelijk deel: 

# Tijd Faciliteit Niveau Categorie Berichten
1 Mar 9 14:24:30 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
2 Mar 9 14:24:22 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
3 Mar 9 14:24:18 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
4 Mar 9 14:24:17 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
5 Mar 9 14:24:15 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
6 Mar 9 14:22:39 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
7 Mar 9 14:22:23 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
8 Mar 9 14:22:15 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
9 Mar 9 14:22:11 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
10 Mar 9 14:22:10 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
11 Mar 9 14:22:08 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
12 Mar 9 14:20:32 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
13 Mar 9 14:20:16 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
14 Mar 9 14:20:08 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
15 Mar 9 14:20:04 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
16 Mar 9 14:20:03 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
17 Mar 9 14:20:02 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
18 Mar 9 14:19:35 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
19 Mar 9 14:19:35 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD send to esmd buf = {\"ac\":\"add\",\"expire\":\"90499\",\"mac\":\"6e:32:a3:96:5d:77\",\"ip\":\"192.168.1.46\",\"host\":\"*\",\"vendor\":\"*\",\"moui\":\"*\",\"serial\":\"*\",\"pclass\":\"*\",\"cid\":\"01:6e:32:a3:96:5d:77\",\"ifname\":\"br0\"}
20 Mar 9 14:19:35 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD
21 Mar 9 14:18:25 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
22 Mar 9 14:18:09 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
23 Mar 9 14:18:01 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
24 Mar 9 14:17:57 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
25 Mar 9 14:17:55 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
26 Mar 9 14:17:18 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
27 Mar 9 14:17:18 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD send to esmd buf = {\"ac\":\"add\",\"expire\":\"90362\",\"mac\":\"f8:ff:c2:5f:69:fa\",\"ip\":\"192.168.1.45\",\"host\":\"Eduards-MBP\",\"vendor\":\"*\",\"moui\":\"*\",\"serial\":\"*\",\"pclass\":\"*\",\"cid\":\"01:f8:ff:c2:5f:69:fa\",\"ifname\":\"br0\"}
28 Mar 9 14:17:18 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD
29 Mar 9 14:16:49 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
30 Mar 9 14:16:17 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
31 Mar 9 14:16:01 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
32 Mar 9 14:15:49 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
33 Mar 9 14:15:47 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
34 Mar 9 14:14:42 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
35 Mar 9 14:14:22 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]
36 Mar 9 14:14:22 daemon info dhcpc udhcpc: nas8_1 lease of 85.144.108.111 obtained, lease time 1800
37 Mar 9 14:14:20 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]
38 Mar 9 14:14:20 daemon info dhcpc udhcpc: nas8_0 lease of 10.135.12.210 obtained, lease time 3600
39 Mar 9 14:14:10 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
40 Mar 9 14:13:46 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
41 Mar 9 14:13:42 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
42 Mar 9 14:13:40 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
43 Mar 9 14:12:34 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
44 Mar 9 14:12:00 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
45 Mar 9 14:12:00 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD send to esmd buf = {\"ac\":\"add\",\"expire\":\"90044\",\"mac\":\"e2:8e:c2:78:72:c6\",\"ip\":\"192.168.1.198\",\"host\":\"*\",\"vendor\":\"*\",\"moui\":\"*\",\"serial\":\"*\",\"pclass\":\"*\",\"cid\":\"01:e2:8e:c2:78:72:c6\",\"ifname\":\"br0\"}
46 Mar 9 14:12:00 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD
47 Mar 9 14:11:46 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
48 Mar 9 14:11:38 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
49 Mar 9 14:11:34 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
50 Mar 9 14:11:33 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
51 Mar 9 14:10:27 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
52 Mar 9 14:09:39 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
53 Mar 9 14:09:31 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
54 Mar 9 14:09:27 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
55 Mar 9 14:09:26 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
56 Mar 9 14:09:24 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
57 Mar 9 14:07:48 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
58 Mar 9 14:07:32 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
59 Mar 9 14:07:24 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
60 Mar 9 14:07:20 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
61 Mar 9 14:07:18 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
62 Mar 9 14:07:18 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
63 Mar 9 14:05:41 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
64 Mar 9 14:05:25 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
65 Mar 9 14:05:17 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
66 Mar 9 14:05:13 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
67 Mar 9 14:05:11 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
68 Mar 9 14:05:11 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
69 Mar 9 14:03:34 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
70 Mar 9 14:03:18 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
71 Mar 9 14:03:10 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
72 Mar 9 14:03:06 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
73 Mar 9 14:03:04 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
74 Mar 9 14:03:04 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
75 Mar 9 14:01:27 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
76 Mar 9 14:01:11 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
77 Mar 9 14:01:03 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
78 Mar 9 14:00:59 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
79 Mar 9 14:00:57 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
80 Mar 9 14:00:57 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
81 Mar 9 13:59:22 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403]
82 Mar 9 13:59:22 daemon info dhcpc udhcpc: nas8_1 lease of 85.144.108.111 obtained, lease time 1800
83 Mar 9 13:59:20 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
84 Mar 9 13:59:04 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover...
85 Mar 9 13:58:56 daemon debug dhcpc udhcpc: nas8_2 Sending discover..

 

icon

Beste antwoord door louisL 22 March 2023, 22:45

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 2

Ik kan hier ook positief nieuws melden. De traceroute gaat nog steeds met dezelfde hops, maar is nu eindelijk weer snel. Hopelijk blijft dat zo! 

Dank voor het oplossen. 

Reputatie 2

@Tommie ja! Het werkt nu allemaal een stuk beter/sneller. Heel fijn eindelijk!

 

Reputatie 2

Ik ervaar vergelijkbare problemen sinds een week of 2:

  • Van tijd tot tijd Outlook (office365) die zegt dat hij de verbinding verloren heeft.
  • Pagina's die op bepaalde momenten traag laden, ik heb daarbij niet specifieke die opvalt.
  • Netflix geeft ineens aan dat er geen internet is bij het laden van een video (bedraad aangesloten chromecast ultra) 

Kom niet verder met de mensen op Webcare… Willen screenshots van speedtests etc. waarin aantoon dat alles bekabeld aangesloten is en taskmanager ook open heb staan om aan te tonen dat het niet mijn pc is.. 😞..

 

Dit alles terwijl ik duidelijk aangeef dat ik problemen ervaar op meerdere computers/ apparaten, bedraad aangesloten en dat het niet continu is. Speedtest zijn verder goed, haal wel de snelheid. Wat ik kan zien is dat ik packetloss beginnend in het core netwerk van t-mobile, die ik niet meet als ik via een 4G hotspot werk..

 


 

Bedankt voor je bijdrage, hier ook sinds 2 weken inderdaad ongeveer. Lijkt op dezelfde soort problemen. Ik hoop dat Tommie ons hiermee kan verder helpen. 

Reputatie 1

@Tommie Bij ons lijkt het probleem ook verholpen! 

Reputatie 2

Blijft traag. Zoals al eerder aangegeven: De DNS wijzigen heeft geen effect.

 

Het lijkt juist te zitten in een router binnen jullie netwerk die een deel van het verkeer naar bepaalde websites regelt.  Die ene keer dat het wel snel was, gaf mijn traceroute ook een andere route aan. Nu kiest hij weer de oude route en het is weer traag. Het is overigens voornamelijk het downloaden van plaatjes en bestanden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @svanhugten, @Nikie1977 & @MaartenDenHaag, bedankt voor jullie informatie. Ik heb dit zojuist doorgezet naar onze techneuten. Hopelijk kunnen zij dit euvel ontrafelen!

 

Hey @Falck, heb jij toevallig nog een (andere) domeinnaam waar je dit op hebt ervaren? Hoor graag van je terug, dan kan ik dit meenemen in het onderzoek.  

Reputatie 2

Hey @vraagbaak, bedankt voor je reactie. Ik heb dit euvel doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan voor je aan de slag. Zodra hier meer over bekend is, wordt er contact met je opgenomen. To be continued..

 

Hi @kiwi25, ik kijk graag met je mee. Ik kan alleen geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan help ik je graag verder.  

Hallo Tommie, kun jij mij ook hier in meenemen. Ik ervaar hetzelfde probleem namelijk. 

Reputatie 2

@vraagbaak, had jij de verbinding nog kunnen testen zonder eigen switch/router aangesloten?

 

@Nikie1977 dankje voor het testen, ik heb dit als notitie toegevoegd aan het ticket. To be continued…

 

@LarsF87 ik wil toch voor de zekerheid vragen om dit te testen. Ik kan hier nog vinger op leggen, ook weet ik niet of dit met elkaar te maken heeft.

 

@Zw246 ik heb meteen een lijnmeting gedaan, er lijkt bij jou iets anders te zijn. Ik heb daarom je eigen topic gestart.

Hoi Tommie, ja dat heb ik geprobeerd, ik heb hetzelfde resultaat als ik direct met de Zyxel verbind. 

Reputatie 7
Badge +9

@vraagbaak dankje voor je snelle reactie! Ik heb dit aangegeven bij onze techneuten. Ik wacht hun antwoord af. 

Reputatie 2

Hi @vraagbaak@LarsF87@MaartenDenHaag@Nikie1977@svanhugten, zouden jullie, in de tussentijd, een DNS-Flush kunnen uitvoeren en daarna de verbinding willen testen. Dit verwijderd namelijk alle eerder opgeslagen DNS-cachegegevens op een apparaat of in een netwerk. Hierdoor worden de nieuwste DNS-gegevens opgehaald en opgeslagen in de cache, waardoor eventuele problemen met verouderde of onjuiste gegevens worden opgelost. Hier onder lees je hoe je dit uitvoert:

 

  • Op de taakbalk zoeken, “typ Opdrachtprompt”.
  • Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en druk op "uitvoeren als administrator."
  • Open Command Prompt.
  • Typ de opdracht ipconfig /flushdns en druk op enter.

 

Kunnen jullie mij laten weten of jullie hierna verschil merken?

bij mij blijft het traag. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @vraagbaak, bedankt voor je reactie. Ik heb dit euvel doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan voor je aan de slag. Zodra hier meer over bekend is, wordt er contact met je opgenomen. To be continued..

 

Hi @kiwi25, ik kijk graag met je mee. Ik kan alleen geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan help ik je graag verder.  

Reputatie 3

Hi @vraagbaak@LarsF87@MaartenDenHaag@Nikie1977@svanhugten, zouden jullie, in de tussentijd, een DNS-Flush kunnen uitvoeren en daarna de verbinding willen testen. Dit verwijderd namelijk alle eerder opgeslagen DNS-cachegegevens op een apparaat of in een netwerk. Hierdoor worden de nieuwste DNS-gegevens opgehaald en opgeslagen in de cache, waardoor eventuele problemen met verouderde of onjuiste gegevens worden opgelost. Hier onder lees je hoe je dit uitvoert:

 

  • Op de taakbalk zoeken, “typ Opdrachtprompt”.
  • Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en druk op "uitvoeren als administrator."
  • Open Command Prompt.
  • Typ de opdracht ipconfig /flushdns en druk op enter.

 

Kunnen jullie mij laten weten of jullie hierna verschil merken?

Maakt geen verschil, heb dit gisterenavond al geprobeerd.

Reputatie 3

@Tommie  het zit niet in mijn netwerk. Momenteel ervaar ik dit met 1 site pedozi.nl en dan vooral de avonduren. Het lijkt precies op het probleem wat @Falck beschrijft, alleen ik kan de routes niet zien omdat mijn trace wordt afgeschermd door jullie.

Ik wacht wel af wat er bij mijn medegebruikers uit komt.

Mocht het een probleem zijn dan mag mijn melding wel worden gesloten.

 

Reputatie 2

Alles er net afgehaald. Dus alleen het kale Zyxel modem. Verbonden met Wifi. Alle apparaten hetzelfde probleem.

Geen enkel verschil.

 

Maar dat had ik ook niet verwacht. Nogmaals: iets is er mis met de manier waarop requests worden gerouteerd over jullie netwerk. Met een VPN kies je een compleet andere route en werkt het dus wel. En als het per ongeluk wel een keer snel is, dan kun je er vanuit gaan dat de route anders loopt dan via de gebruikelijke 10.10.12.41 hop. Een collega die ook TMobile heeft heeft wel een snelle verbinding maar ook een andere traceroute dus.

Een plaatje van 125kb doet er 25 seconden over.

 

 

Reputatie 2

Ik ga het nog een keer uitleggen. Ik heb geen probleem met mijn internetverbinding, want met VPN is het probleem weg. Speedtest is prima. Ik heb wel een probleem met sommige websites die jullie netwerk om de een of andere reden niet goed routeert.

Die copy-paste instructie die je geeft om met een kabel te verbinden is misschien relevant als de vertraging in je Wifi zit, omdat je zo die vertraging qua wifi kan elimineren in je test. Maar het is inmiddels toch wel duidelijk dat dat niet het probleem is!  

Ik voel me daarom inmiddels niet echt meer serieus genomen. Jullie moeten op je eigen netwerk onderzoek gaan doen. En de mensen niet allerlei irrelevante testjes laten doen,  

Op een kaal modem is het net zo traag. Andere websites zijn geen probleem, maar als ik connect met een VPN zijn alle problemen voorbij.   That’s it. Aan de slag dus.

Reputatie 6
Badge

@Tommie Opmerkelijk, het probleem van @vraagbaak lijkt weer een probleem te zijn met routering naar een enkele host. Vreemd.

De problemen van @kiwi25 zijn mogelijk iets anders: die klaagt over meerdere sites die niet te bereiken zijn, net als 

@Falck.

Is dit een probleem van het modem? Is het een probleem het core netwerk in een bepaalde regio? (ik vermoed dat jullie verschillende exit nodes hebben per regio?) Voer voor de netwerk specialisten.

Reputatie 7
Badge +9

@MaartenDenHaag & @svanhugten bedankt voor de update. Er is een verandering in het netwerk geweest. 

 

@Falck, @Zw246, @Nikie1977 zouden jullie kunnen checken of het bij jullie ook is opgelost?  

@TommieOpmerkelijk, het probleem van @vraagbaak lijkt weer een probleem te zijn met routering naar een enkele host. Vreemd.

De problemen van @kiwi25 zijn mogelijk iets anders: die klaagt over meerdere sites die niet te bereiken zijn, net als 

@Falck.

Is dit een probleem van het modem? Is het een probleem het core netwerk in een bepaalde regio? (ik vermoed dat jullie verschillende exit nodes hebben per regio?) Voer voor de netwerk specialisten.

Als sommige sites niet te bereiken zijn kan het ook nog een dns probleem zijn.

Stel dan bijvoorbeeld de dns server van Cloudflare in.

primary 1.1.1.1

secondary 1.0.0.1 

Het kan een oplossing bieden. 

 

 

 

Reputatie 3

@TommieOpmerkelijk, het probleem van @vraagbaak lijkt weer een probleem te zijn met routering naar een enkele host. Vreemd.

De problemen van @kiwi25 zijn mogelijk iets anders: die klaagt over meerdere sites die niet te bereiken zijn, net als 

@Falck.

Is dit een probleem van het modem? Is het een probleem het core netwerk in een bepaalde regio? (ik vermoed dat jullie verschillende exit nodes hebben per regio?) Voer voor de netwerk specialisten.

Als sommige sites niet te bereiken zijn kan het ook nog een dns probleem zijn.

Stel dan bijvoorbeeld de dns server van Cloudflare in.

primary 1.1.1.1

secondary 1.0.0.1 

Het kan een oplossing bieden. 

 

 

 

In mijn geval is het geen DNS issue.

Ik gebruik al andere DNS servers dan die van T-mobile zelf.

Het vreemde is dat DNS gewoon werkt en kan zelfs een ping uitvoeren naar de betreffende site.

Alleen ze laden dus niet, maakt niet uit welk device ik gebruik.

Reputatie 7
Badge +9

@Falck dankjewel voor de update, gelukkig goed nieuws!

Reputatie 2

Ik hoop dat er snel een oplossing komt. Ik heb er ontzettend last van in mijn dagelijks werk.

Voor mij zijn de problemen inmiddels ook opgelost.

Volgens mij zat het probleem niet direct bij T-Mobile maar de AMS-IX, een publieke Internet Exchange. Daar zat een storing op een locatie waar o.a. T-Mobile zit. 

 

Via via het onderstaande bericht gehad voor wie het leuk vindt, heb er wat bedrijven tussenuit gehaald. Gaat erom dat o.a. TMobile daar zit, en die heeft dan problemen gehad om verbinding te maken met andere netwerken die ook op de AMS-IX zitten:

 

 

Subject: Runtime line card issue on PE switch stub-tc5-232 (AM5) corrupting specific TCP packets
Status: open/closed
Type: unscheduled
Scope: AMS-IX NL
Start: Sat Mar 4 00:00:00 2022 CET
End: Sat Mar 18 13:00:00 2022 CET

DESCRIPTION:

Dear Members/Customers,

Last week, a few members noticed various seemingly random issues with TCP sessions established via the AMS-IX platform. While troubleshooting the cases, we could replicate the problem and identified that TCP data received on 1 of 12 LAG member ports on the switch stub-tc5-232, located at Equinix AM5, was getting corrupt, causing TCP checksums to fail on the destination systems. It might be possible that other protocols could be affected as well, but we could not find any reliable evidence for that.

On Saturday, March 18, we reloaded the line card hosting the problem port, and we had been monitoring if the problem was solved. According to our tests, the problem was solved.

Per our port utilisation charts, the issue with that LAG port most probably started on March 4. Due to the fact that the data corruption was happening deep in the packets, the issue was not visible in error statistics of the platform devices. We are now working on adding automated tests to identify such specific problems faster in the future.

The following members/customers might have been affected by this issue, depending on whether they were connected to stub-tc5-232 or stub-tc5-332 during the mentioned period.

AFFECTED:

Adeli 
Advania hf. 
AireNetworks del Mediterraneo S.L.U. 
Blix Solutions AS 
Bol.com B.V. 
Bouygues Telecom 
CM. 
Cato Networks (UK) Ltd 
China Telecom (Europe) Limited 
China Telecom Global Limited 
ColocationIX 
Conversant Ltd. 
Conversant Ltd.
DoubleVerify Inc. 
Dropbox International Unlimited Company 
Equinix (Services) Ltd 
Exponential-e 
Fiberby ApS 
Forthnet S.A. 
Genesis Cloud GmbH 
Gitoyen 
...
NPO 

...
Solcon Internetdiensten B.V. 
Swoop 
T-Mobile BV 
TECLIB 
TalkTalk Communications Ltd. 
True Internet Corporation Company Limited 
Twitter 
Uniserver Internet B.V. 
Virtual Technologies and Solutions 
VoIPGRID B.V. 
Wachttoren-, Bijbel- en Traktaatgenootschap 

We apologise for any inconveniences this incident might have caused. If you have any questions regarding it please contact us

 

Reputatie 2

Ik heb hier een testfile van 100Mb:

Gebruik het commando curl (linux en mac) of download de file in een browser. 

curl https://testcpne.yellowcat.nl/web/testfile.pdf --output testfile.pdf
% Total % Received % Xferd Average Speed Time Time Time Current
Dload Upload Total Spent Left Speed
0 100M 0 334k 0 0 13780 0 2:06:49 0:00:24 2:06:25 29930

(het is geen echte PDF, maar puur bedoeld voor testen) 

Op mijn TMobile Thuis abonnement duurt dit zo lang dat ik het maar onderbreek (zie boven na 24 seconden is er nog maar 334Kb gedownload.

Op een VPN (vanaf TMobile Thuis) duurt het 22 seconden voordat de gehele 100Mb (ook een VPN die via Australie verbindt). Een andere routing levert dus geen problemen op.

Vanaf een andere server (glasvezel) is het minder dan een seconde.

Het is mij duidelijk dat het netwerk van T-Mobile-thuis iets raars doet in de routing waardoor het een eeuwigheid duurt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LarsF87 & @vraagbaak, ik heb zojuist bericht gehad van de techneuten. Zij zien dat er een eigen switch of router aangesloten is op het netwerk. Kunnen jullie deze weghalen en ons eigen modem gebruiken? Hebben jullie nu als nog last hiervan? Ik hoor graag van jullie terug! 

Reputatie 2

@tommie.. en bij mij?

 

Reageer