Beantwoord

Problemen na onderhoud afgelopen nacht.



Toon eerste reactie

62 reacties

Bij mij werkt het nog niet.
Reputatie 6
@boekee @tmoesel @henwy @jvbezouw @joostvopdn @Wouzzie.w

Wat is de status bij jullie? Al wat mogen vernemen cq. Verbetering?

Ik heb nooit T-Mobile Thuis (TMT) gehad. Ik gebruikte altijd 4G voor Thuis (oude '17 abo variant), maar nu niet meer, is opgezegd. Dat valt onder de mobiele afdeling, heeft verder niks met TMT te maken. En zit, als je het als Fixed Mobile Subscription gebruikt middels APN aanpassing, op een speciale netwerktak. Het publieke IP adres wisselt daarbij elke dag, vandaar dat ik als extra altijd een cloudcomputer met vast IP adres ernaast heb, met een VPN van thuis naar cloud. Dat is ook wat ik kan aanraden als je nu je domotica enz toch bereikbaar wilt hebben. Verzin/gebruik iets extras/anders, want de ervaring bij T-Mobile leert dat een oplossing voor dit soort vage routing problemen van (een handvol) mensen lang op zich laat wachten (een maand of zo).
bedankt voor je reactie. Snel gaat het inderdaad niet, ik had meer verwacht van t-mobile. Ik heb wel een manier bedacht om eromheen te werken, maar dar is niet de oplossing. Ik wil mijn systeem via twee routes benaderbaar hebben. Bij mijn vorige provider had ik geen enkel probleem. Daarbij kon ik zelfs vanuit mijn lan netwerk via het wan op inloggen. Bij t- mobile werkt dat ook niet.
Reputatie 1
bedankt voor je reactie. Snel gaat het inderdaad niet, ik had meer verwacht van t-mobile. Ik heb wel een manier bedacht om eromheen te werken, maar dar is niet de oplossing. Ik wil mijn systeem via twee routes benaderbaar hebben. Bij mijn vorige provider had ik geen enkel probleem. Daarbij kon ik zelfs vanuit mijn lan netwerk via het wan op inloggen. Bij t- mobile werkt dat ook niet.

Kun je misschien uitleggen hoe je dit gedaan hebt??

Ik heb een jaarcontract bij T-mobile maar als dit hun policy is en blijft dan zit ik deze uit en ben ik weer heel snel bij Ziggo. Dan maar wat meer betalen.... Daar werkt het wel naar behoren...
Ik heb de software voor het Domotica programma ( ik gebruik HomeSeer)) op een aparte computer staan die in de metselaar hangt, altijd draait en gekoppeld is met mijn eigen router. Met het programma Real VNC kan ik die computer van afstand benaderen. Ik heb de poort wel op zowel het slechte t-mobile modem en mijn eigen router moeten forwarden.

Als ze dit niet oplossen ben ik na een jaar ook weg.
Reputatie 1
Ik heb de software voor het Domotica programma ( ik gebruik HomeSeer)) op een aparte computer staan die in de metselaar hangt, altijd draait en gekoppeld is met mijn eigen router. Met het programma Real VNC kan ik die computer van afstand benaderen. Ik heb de poort wel op zowel het slechte t-mobile modem en mijn eigen router moeten forwarden.

Als ze dit niet oplossen ben ik na een jaar ook weg.


Thanks.... Ik ga ook maar eens kijken wat er mogelijk is "for the time being" Ik draai Domoticz die hebben ook iets met een eigen server die dan omgeroute wordt naar de cliënt. Maar liever niet en is niet zoals het hoort te zijn.

Heb je alles bij T-Mobile draaien vanwege de voordelen. Maar wegen nu niet op van het nadeel

Sterkte in deze pre-historische tijden bij T-Mobile. 😂😂

En @Brian aka T-Mobile we don't (web)care, bedankt.
Het feit dat jullie/jij zolang stil bent is mijn interpretatie dat het niet opgelost gaat worden.
@boekee @tmoesel @henwy @jvbezouw @joostvopdn @Wouzzie.w

Wat is de status bij jullie? Al wat mogen vernemen cq. Verbetering?

Heb helaas nog niets vernomen, al een aantal keren gebeld met de vraag wanneer er een update komt maar heb nog niets vernomen. Netwerk team heeft de zaak al een week niet bijgewerkt. (Het ticket)
Reputatie 7
Hi @Justintime2, geen zorgen er wordt nog steeds aan gewerkt. Het is inmiddels langs meerdere afdelingen gegaan en het ligt nu bij onze netwerkpartner. We hebben een aantal testen gedaan met de hulp van @boekee en de resultaten hebben we gisteren naar onze netwerkpartner doorgezet. Hopelijk weet ik morgen meer!
Reputatie 1
Hi @Justintime2, geen zorgen er wordt nog steeds aan gewerkt. Het is inmiddels langs meerdere afdelingen gegaan en het ligt nu bij onze netwerkpartner. We hebben een aantal testen gedaan met de hulp van @boekee en de resultaten hebben we gisteren naar onze netwerkpartner doorgezet. Hopelijk weet ik morgen meer!

@Brian bedankt voor de update, wellicht ben ik iets te ongeduldig en te direct. Maar je merkt pas dat als iets niet werkt, hoe "afhankelijk" en vaak je zoiets gebruikt.
@Brian Er zijn weer een paar dagen voorbij, heb je tijd voor een update?
Ook ik zit al een tijdje met hetzelfde probleem, vanaf t-mobile mobiel is TMT niet te bereiken.
Wat routing aanpassingen mogen toch niet zo lang duren...
@Brian graag blijf ook ik op de hoogte, want ik ervaar sinds 2-3 weken hetzelfde probleem met mijn zelf ontwikkelde mobiele app. Dacht eerst aan een port forwarding probleem, maar vanaf een willekeurige Wifi hotspot werkt alles naar behoren. Connecties naar IP poorten als 808x worden niet langer afgeleverd wanneer ik via APN smartsites verbonden ben...
Hier hetzelfde probleem. Fijn op vakantie en niet meer bij spullen thuis kunnen. Dacht eerst dat ik een ander ip had gekregen maar nu blijkt probleem dus te liggen in verbinding vanaf tmobile mobiel naar thuis.

Vanaf andere providers of netwerken werkt het wel.
Reputatie 1
We zijn alweer bijna een week verder. Die netwerkpartner heeft in ieder geval niet zo'n haast.
Reputatie 7
Hi all, op dit moment is het erg druk waardoor dit issue nog steeds loopt. Het is inmiddels wel aan de juiste persoon toegewezen dus ik hoop dat er deze week een oplossing is. Daarnaast hebben twee van onze Superusers zelf een aantal tests gedaan en het lijkt er op dat IP-adressen die beginnen met 31.xx.xxx niet benaderd kunnen worden via het mobiele netwerk. Wordt dus nog steeds aan gewerkt en ik houd het dagelijks in de gaten!
Voeg mij svp toe aan het lijstje van gebruikers die hierdoor getroffen zijn. mvg, Johan
@Brian die oplossing is er duidelijk niet gekomen deze week. Je vraagt je af waarom het aanpassen/toevoegen van netwerk routeringen zo lang moet duren.
Reputatie 6
Er zijn 3 'soorten' 31.x.x.x adressen, zie https://ipinfo.io/AS50266
Welke van de 3 geeft misschien ook wat om te overdenken.
Zooooo.....!!! Dat ik dit nu pas lees. Heb urenlang al enkele dagen zitten uitzoeken wat er mis is. Want zowel met provider T-Mobile als Ben kan ik mijn thuis niet meer benaderen. Wel via andere providers als KPN, Ziggo, etc.

Hierdoor geen toegang meer tot onze huis beveiliging (waaronder camera's). Hoop echt dat jullie dit vlot oppakken om het op te lossen.
Hier helaas ook het probleem dat portforwarding niet werkt. Zijn er al tips op het werkend te krijgen?
Ook ik heb hier last van. Gelukkig een dual-sim en kan ik wisselen naar een andere provider voor mijn verbinding naar huis.
Zelfs vanuit Engeland, waar beide sims verbonden waren met O2, kon ik met de T-Mobile SIM niet verbinden met thuis en met de andere (KPN sim) wel..

@Brian mochten er nog testen nodig zijn, dan ben ik beschikbaar.
Reputatie 7
Hi allen, weer tussentijdse update, voor komende maandag (de 19de) staat er een test gepland met één van onze netwerk engineers om de exacte oorzaak boven water te krijgen (en hopelijk te verhelpen). Ik heb zojuist doorgegeven dat er nu meerdere mensen beschikbaar zijn om "live' te testen indien nodig, dank hiervoor! Hopelijk weten we op de 19de meer.
Ik heb de zelfde problemen, zie ook: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/xyxel-t-50-extern-niet-benaderbaar-313893#post1509408

Helaas zijn bij mij de problemen nog iets ernstiger! Bij mij is de verbinding KPN naar Tmobile thuis (31.21) ook niet stabiel:

Hier werkt alles weer. Nog steeds 31.21.x.x reeks. VPN opzetten van 4g naar T-Mobile thuis is weer mogelijk.
Jep hier werkt het ook!
Reputatie 1
Hier helaas nog niet 31.20 reeks...

Reageer