Beantwoord

Problemen upload snelheid

  • 3 July 2022
  • 9 reacties
  • 389 Bekeken

Sinds vandaag ervaar ik extreem lage upload snelheden met t-mobile thuis waar ik in het verleden ruim 934 Mbps haalde. kom ik vandaag niet boven de 7 Mbps.

ik heb reeds de mediaconverter en modem 30 seconden stroomloos gemaakt, en mijn notebook met een kort kabeltje alleen aan het modem gehangen. ook nu komt de snelheid niet boven de 7 Mbps.

Kan er uitgezocht worden wat er aan de hand is?

 

icon

Beste antwoord door cornerb 6 July 2022, 19:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @cornerb 

Zou je eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto kunnen posten?

 

Reputatie 7

Hi @cornerb, hartstikke goed dat je in dit topic aan de bel trekt! Ik help je graag en zoek met alle liefde uit wat er hier aan de hand is, dus super dat je alvast een screenshot hebt bijgevoegd van enkele speedtests. Hier zie ik allereerst dat de recente speedtests zijn uitgevoerd op de wifi. Dit kan een vertekenend beeld geven, omdat je met wifi altijd te maken hebt met pakketverlies. Zou je eens op de volgende manier een speedtest kunnen uitvoeren? 

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren. 
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen. 
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken. 
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is). 
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster. 
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je de screenshots hier in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

Als blijkt op de screenshots van de bekabelde speedtest dat de snelheid nog steeds niet juist is, dan wil ik je vragen of je een ander LAN-poort kan uitproberen op het modem? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor internet. Ervaar je nu een verbetering? Ik hoor het graag, want ik wil dat jij van de juiste snelheid kan genieten! 💪

ifconfig
speedtest en activiteiten monitor

Hi @Lisa,

zie de resultaten hierboven

tevens modem gereset naar fabrieks instellingen

alleen notebook aan modem

zelfde resultaten met windows notebook

reset media converter

resultaten met bekabeld netwerk

Met vriendelijke groet,

 

Eric

Reputatie 7

Hi @cornerb, ontzettend bedankt dat je hier gelijk mee aan de slag bent gegaan! Ik heb zojuist onze monteursservice Guidion voor je aangestuurd. Als het goed is, heb je de sms/e-mail net ontvangen met daarin onze afspraaktool. Ik hoop dat er heel snel een plekje vrij is in hun agenda, zodat dit probleem aangepakt kan worden. Houd je ons op de hoogte? 💪

@Lisa ik heb vanmiddag nog getest rond het middag uur, en toch had ik geen upload snelheid. dus afspraak gemaakt met Gidion. vanavond nog een keer getest en tot mijn verbazing heb ik weer 900 Mbs Upload :-) het lijkt dus weer te werken. Hebben jullie iets gevonden?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo cornerb,

De zeer lage upload snelheid werd zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een (verkeerde) media converter die op één van de andere klant aansluitingen op dezelfde splitter in de wijkcentrale was aangesloten. Zodra deze "stoorzender" is / werd verwijderd werkt alles weer goed. Dit is vaak een lastig te traceren probleem maar lost zich meestal binnen een aantal dagen weer op.

Mvg. Marcel

@Lisa @Marcel MCi  Dat is mooi kunnen jullie de afspraak met Guidion eruit halen?

 

mvg,

 

Eric

Reputatie 7
Badge +8

@cornerb Top dat alles weer werkt!😁 Ik heb de afspraak er voor je uit gehaald.