Beantwoord

Problemen vast Internet en TV T-Mobile Thuis 23-11-2021



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

144 reacties

Reputatie 4

We hebben het probleem gevonden. Vannacht voeren we een wijziging door waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn. Ik weet niet precies wat nu het probleem was en welke wijziging er doorgevoerd wordt. 

 

NB. Lang niet al onze klanten ondervinden hinder van dit issue. Niet minder vervelend natuurlijk, maar het gaat hier echt maar om een deel. 

Okay dus morgen doen tweakers,net, NBIP.nl en Twitch.tv het weer en is er wat anders gesloopt?

 

“We” gaan de change van afgelopen nacht (wederom) terug draaien, waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn.

Reputatie 2

Dank voor de support en heldere communicatie Sander, wordt erg gewaardeerd!

Reputatie 7

Okay, dus heel simpel gezegd, tot aan vannacht / morgen hebben wij die er wel last van hebben eventjes pech ?

Niet persoonlijk natuurlijk Sander, maar gewoon even voor mijn beeldvorming.

 

Klopt! Via een mobiele hotspot of een ander netwerk kun je vandaag mogelijk nog de sites bereiken, maar via Thuis niet. 

Reputatie 7

“We” gaan de change van afgelopen nacht (wederom) terug draaien, waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn.

Er is vannacht onderhoud geweest voor het TV platform. Ik betwijfel of dat van invloed was. Het tijdstip (0:00 vannacht) is wel apart. 

We hebben het probleem gevonden. Vannacht voeren we een wijziging door waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn. Ik weet niet precies wat nu het probleem was en welke wijziging er doorgevoerd wordt. 

 

NB. Lang niet al onze klanten ondervinden hinder van dit issue. Niet minder vervelend natuurlijk, maar het gaat hier echt maar om een deel. 

 

Sander zorg je dan ook dat proactief de juiste gebruikers worden gecompenseerd? De storing duurt daarmee langer dan 12 uur en zijn jullie verplicht tot compensatie van 1/30ste van de abonnementstarieven.

We hebben het probleem gevonden. Vannacht voeren we een wijziging door waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn. Ik weet niet precies wat nu het probleem was en welke wijziging er doorgevoerd wordt. 

 

NB. Lang niet al onze klanten ondervinden hinder van dit issue. Niet minder vervelend natuurlijk, maar het gaat hier echt maar om een deel. 

 

Sander zorg je dan ook dat proactief de juiste gebruikers worden gecompenseerd? De storing duurt daarmee langer dan 12 uur en zijn jullie verplicht tot compensatie van 1/30ste van de abonnementstarieven.

Denk dat dat wel vrij onmogelijk is om te traceren wie er wel of niet last ervan heeft. Ik denk dat je zelf bij T-Mobile moet aankloppen hiervoor. Moest ik vorige ook doen namelijk.

Zo lastig moet dat niet zijn. Je kunt per IP segment weten welke routes worden afgelegd 

Bij mij werken zowel Tweakers als GOT weer, maar de streams van Twitch geven nog steeds een netwerkfout (terwijl de rest van die site, waaronder chat) wel laadt. Heb Twitch in dit topic nog niet voorbij zien komen, maar ligt dat ook aan deze routingproblemen?

Bij mij werken zowel Tweakers als GOT weer, maar de streams van Twitch geven nog steeds een netwerkfout (terwijl de rest van die site, waaronder chat) wel laadt. Heb Twitch in dit topic nog niet voorbij zien komen, maar ligt dat ook aan deze routingproblemen?

Tweakers heeft zelf aanpassingen uitgevoerd om het weer te laten werken voor Tmobile klanten, dus probleem is helemaal niet opgelost.

Bij mij werken zowel Tweakers als GOT weer, maar de streams van Twitch geven nog steeds een netwerkfout (terwijl de rest van die site, waaronder chat) wel laadt. Heb Twitch in dit topic nog niet voorbij zien komen, maar ligt dat ook aan deze routingproblemen?

 

Het probleem twich wordt wel genoemd

Reputatie 2

Okay dus morgen doen tweakers,net, NBIP.nl en Twitch.tv het weer en is er wat anders gesloopt?

Op de planning voor morgen: youtube.com, spotify.com, imdb.com & booking.com

Bij mij werken zowel Tweakers als GOT weer, maar de streams van Twitch geven nog steeds een netwerkfout (terwijl de rest van die site, waaronder chat) wel laadt. Heb Twitch in dit topic nog niet voorbij zien komen, maar ligt dat ook aan deze routingproblemen?

 

Het probleem twich wordt wel genoemd

Oh, my bad. In elk geval geruststellend dat het hier aan ligt. Had al verschillende dingen bijgewerkt, uitgeschakeld, herstart etc. Dan ligt het in dit geval dus buiten onze voordeur.

Edit: Oh damn, via VPN werkt het wel gewoon 😬

Reputatie 1

We hebben het probleem gevonden. Vannacht voeren we een wijziging door waarna alle sites weer beschikbaar zullen zijn. Ik weet niet precies wat nu het probleem was en welke wijziging er doorgevoerd wordt. 

 

NB. Lang niet al onze klanten ondervinden hinder van dit issue. Niet minder vervelend natuurlijk, maar het gaat hier echt maar om een deel. 

@Sander Dank je wel voor de updates! 

 

Ik wil wel graag mijn zorg uitspreken n.a.v. de verstoringen de laatste dagen. Het geeft het gevoel dat men aan het prutsen is in productie zonder goed te overzien wat de consequenties zijn. Nu lijkt de impact relatief klein maar de volgende keer trekt men alles onderuit.  

Ik wil wel graag mijn zorg uitspreken n.a.v. de verstoringen de laatste dagen. Het geeft het gevoel dat men aan het prutsen is in productie zonder goed te overzien wat de consequenties zijn. Nu lijkt de impact relatief klein maar de volgende keer trekt men alles onderuit.  

 

Ik denk dat het ook komt omdat er maar weinig mensen last van hebben en het aantal sites wat hiermee te maken had, ook zeer beperkt is. Dat valt moeilijk te testen na een update

Ik wil wel graag mijn zorg uitspreken n.a.v. de verstoringen de laatste dagen. Het geeft het gevoel dat men aan het prutsen is in productie zonder goed te overzien wat de consequenties zijn. Nu lijkt de impact relatief klein maar de volgende keer trekt men alles onderuit.  

 

Ik denk dat het ook komt omdat er maar weinig mensen last van hebben en het aantal sites wat hiermee te maken had, ook zeer beperkt is. Dat valt moeilijk te testen na een update

Tja als je engineers zelf de website tweakers niet eens gebruiken. Haha.

Overigens de testen kun je natuurlijk ook voorbereiden met diverse geautomatiseerde scripts

Ik wil wel graag mijn zorg uitspreken n.a.v. de verstoringen de laatste dagen. Het geeft het gevoel dat men aan het prutsen is in productie zonder goed te overzien wat de consequenties zijn. Nu lijkt de impact relatief klein maar de volgende keer trekt men alles onderuit.  

 

Ik denk dat het ook komt omdat er maar weinig mensen last van hebben en het aantal sites wat hiermee te maken had, ook zeer beperkt is. Dat valt moeilijk te testen na een update

Toch zal je je moeten afvragen of het verstandig is dit soort changes te doen meteen nadat je net door een change zaken onderuit heb getrokken. Rust en stabiliteit is dan belangrijker eerst.

En gelukkig is het maar een beperkt deel geweest. AWS gisteren was al erg genoeg. Azure had je niet onderuit willen hebben meteen erna.

Hier totaal geen problemen gehad en snelheid is ook gewoon stabiel:

 

Reputatie 1

Hier ook inderdaad nog problemen met twitch helaas. hopelijk word het snel opgelost.

Reputatie 5

De app van mijn zonnepanelen (sems van goodwe) doet het ook niet via mijn tmobile thuis verbinding, wel over het mobiele netwerk.

Hier met tele2-thuis (dus via t-mobile vast netwerk) ook geen twitch video's die willen laden. Ben wel benieuwd waarom er pas vannacht actie ondernomen wordt terwijl het probleem allang bekend is.

Reputatie 3

Hier totaal geen problemen gehad en snelheid is ook gewoon stabiel:

 

Nette ping.. Dat haal echt echt lang niet. 

Hier met tele2-thuis (dus via t-mobile vast netwerk) ook geen twitch video's die willen laden. Ben wel benieuwd waarom er pas vannacht actie ondernomen wordt terwijl het probleem allang bekend is.

@Shilka,
Euh, misschien omdat er dan minder mensen online zijn en men, T-Mobile, eventueel zo de overlast van downtime wil en/of kan beperken? 

Daarnaast ervaar ik met zowel met KPN (1 Gbit/s) alsmede T-Mobile (1 Gbit/s) problemen met Twitch video's laden!!!



 

Nette ping.. Dat haal echt echt lang niet. 

Deze ping en snelheid pas nadat ik 1 en ander heb veranderd.
 

  • Van nieuwe Cat 6A teruggegaan naar nieuwe Cat 5E.
  • Zyxel T-50 omgedraaid, dus de (LAN) stekkeringang zit nu aan de bovenkant. Plankje aan de muur gemaakt waarop de LAN kabels zijn vastgemaakt met enige speling om in de T-50 te kunnen pluggen, daarna geen problemen meer gehad. 
     

Hier met tele2-thuis (dus via t-mobile vast netwerk) ook geen twitch video's die willen laden. Ben wel benieuwd waarom er pas vannacht actie ondernomen wordt terwijl het probleem allang bekend is.

Kwam er laat in de middag pas achter dat Twitch met een VPN wel inlaadt 🥴

Reputatie 2

Zelfde probleem hier. Voorlopig maar weer de vpn aangezet.