Beantwoord

Problemen Wifi verbinding - versterkers

  • 18 November 2020
  • 6 reacties
  • 308 Bekeken

Waar te beginnen…

 

Vorig jaar glasvezel bij mij nieuwe huis aan laten leggen, dit besteedt T-mobile blijkbaar weer uit aan KPN, die het weer uitbesteedt aan een aannemer. Hier ben ik achter gekomen, omdat ze tegels kapot gemaakt hebben bij het aanleggen van de glasvezel en iedereen zich achter elkaar verschuilt.

T-mobile wijst naar KPN, KPN wijst naar de aannemer en de aannemer geeft niet thuis.. Ondertussen wordt er niks opgelost en laten ze je gewoon stikken.

Dat is al een frustratie punt op zich, maar de wifi werkt niet eens naar behoren. Hierop is iemand komen kijken en heeft een wifi repeater geplaatst van fritzbox. Dit leek een mooie oplossing, dus die heb ik zelf NOG 1 extra aangeschaft, zodat ik overal in huis fatsoenlijk internet zou hebben. Niet dus..

Daarop (wederom) een monteur van Guidion laten komen, die zei het wel op te kunnen lossen, maar dan moest er een andere router/modem geplaatst worden waar een mesh netwerk mee gemaakt kon worden in combinatie met de Fritzboxen. Dit zou €2,50 extra per maand kosten om het te plaatsen.

Ik heb al het beste/duurste pakket van T-mobile, met de belofte dat ze OVERAL in huis goed wifi garanderen. Dit is niet het geval, dus dan ga ik niet nog eens €2,50 per maand bij betalen.

Hier in totaal 4x!! over gebeld.. 1e keer zou ik dinsdag terug gebeld worden met een oplossing, zelf de vrijdag erna maar terug gebeld, want ik werd niet terug gebeld.

2e keer zou ik, met belofte van de klantenservice, terug gebeld worden en..zelf weer terug kunnen bellen na een week.

Beide keren, precies hetzelfde verhaal, niks opgelost.

3e keer wederom zelf terug gebeld, krijg je een betweter aan de telefoon die voor mij in ging vullen hoe mijn huis eruit zag, bij verbeteren van zijn invulling werd hij geirriteerd en hing hij zelf op (zo enorm onbeschoft)

Meteen (4e keer) terug bellen, wordt me beloofd dat er een nieuw router/modem wordt verzonden omdat deze problemen niet aan mochten houden, had blijkbaar al het nieuwste modem, dus dat mesh netwerk zou al gemaakt moeten kunnen worden.

Vandaag mailtje dat de monteur/modem geannuleerd is en als ik nog problemen ondervind, dat ik het modem 10 seconden van de stroom moet halen… Ik denk dat het modem inmiddels langer van de stroom af heeft gelegen, dan eraan, zo vaak heb ik dat stekkertje er al uit gehaald….

 

Je wordt aan het lijntje gehouden, totaal geen service en ze liegen waar je bij staat

icon

Beste antwoord door Brian 4 December 2020, 10:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hi @Rasgierminof, jammer om te horen dat je niet tevreden bent over je Wifi, ik denk graag met je mee over de beste oplossing! Wifi door het hele huis ga je vaak niet voor elkaar krijgen met alleen een modem tenzij je echt een bakbeest van een modem/router plaatst maar daar maak je je buren over het algemeen niet zo blij mee. We beweren overigens ook niet dat je overal in huis een goed bereikt hebt ténzij je gebruikt maakt van Wifi Plus (voorheen garandeerden we een goed bereik tot één verdieping van de modem vandaan binnenshuis). Wifi Plus is wat de monteur ook voor heeft gesteld. 

In het verleden plaatsen we gratis één Wifi versterker om het signaal te boosten maar we hebben nu een betere oplossing waarbij je meerdere versterkers kan plaatsen die samen één netwerk kunnen vormen (mesh) waardoor je een veel beter bereik hebt door je hele huis. Hiervoor betaal je € 2,50 per versterker per maand.

Daarnaast kan je ook altijd zelf kiezen voor een andere oplossing als je echt het maximale uit je Wifi wil halen door bijvoorbeeld een eigen router of versterker te plaatsen. Ik maak zelf bijvoorbeeld gebruik van de TP-Link Deco M5 en het bereik is hiermee echt super. In ons Wifi topic vind je meer achtergrondinformatie en oplossingen. Wat je uiteindelijk de beste keuze vindt is helemaal aan jou!

Hi Brain,

 

En daar ga je dus.

Ik heb last van slecht wifi op mijn beneden verdieping. Ik slaap beneden, dus het gaat mij niet eens om 1 verdieping. Als het tot op 1 verdieping goed zou zijn, heb je dus heel mijn huis te pakken, daar ik geen zolder, maar een vlizo heb.

Wat je dus zegt is dat er iets beloofd wordt, maar dat je er eigenlijk gewoon niks van moet verwachten? Kom naar T-mobile, pak het beste pakket dat we hebben, betaal er elke maand voor, maar verwacht niks.. Wil je wel iets verwachten, dan moet je nog een hoop zelf gaan wijzigen en/of extra bij betalen. 

Gek he, dat ik als klant me enorm bedrogen voel. Voornamelijk omdat je als een stuk stront behandeld wordt door de klantenservice.. Er is geen service, ook al betaal je netjes op tijd.. De service is er alleen (minimaal) als je extra bij gaat betalen, maar ook daarna word je gewoon weer aan je lot over gelaten.

Ik vind het super tof dat je reageert en probeert mee te denken, maar juist de info die je me nu net geeft, bevestigd wat ik al aangegeven heb in mijn eerste bericht.

En het meest erge/frustrerende.. Er wordt toch niks mee gedaan :joy:

 

Reputatie 7

Hoi @Rasgierminof ,

We denken wel zeker met je mee! Ik heb met het dossier meegekeken en schrik inderdaad. De situatie waarin je zit, is totaal niet de situatie die wij voor ogen hebben. Ik ben daarom blij dat je hier bent met je uitleg, zodat we als Community kunnen kijken hoe we het best jouw Wifi-verbinding kunnen verbeteren. 

Ik zie dat er op dit moment een onderzoek loopt bij onze technische dienst met betrekking tot de verbinding en vooral de stabiliteit van het netwerk. Ik vermoed dat er onderzoek wordt gedaan naar de stabiliteit van het modem zodat we zeker weten waar het probleem zit, zodat we dit probleem voor eens en altijd de das kunnen omdoen. Want ook wij willen dat je kan genieten van een stabiele verbinding.

Ondertussen ben ik erg benieuwd naar de opstelling bij jouw Thuis. Wie weet dat de Community dé gouden tip voor je heeft of de perfecte oplossing. We zitten voor je klaar!

Hi @Boris en @Brian ,

Ik heb het expres even een weekje afgewacht voordat ik zou reageren. 

Vorige week zelf nog maar eens gebeld voor opheldering en WEDEROM geen oplossing.. “ik kan zien dat er iets bij de volgende afdeling ligt, maar wij zijn eerste graad en kunnen verder ook niks betekenen”

Oke, dan ligt er “iets” bij de technische dienst zoals jij hierboven al aangaf? Dit ligt er inmiddels ook alweer 2 weken.. Op mijn mails wordt ook niet gereageerd en bij de klantenservice word je afgescheept.

Jullie als T-mobile zijnde, maken het mij niet makkelijk! Jullie zorgen voor frustratie, maar nemen geen verantwoordelijkheid! Jullie laten een klant hangen en zijn niet bereid om hand in eigen boezem te steken voor een oplossing! 

Ik game en kijk nu tv op mijn slaapkamer door een hotspot van mijn telefoon te maken.. ABSURT!

Jammer dat je als consument een roepende in de woestijn bent en eigenlijk alleen een melkkoe.. Service is niet meer te vinden en als het even wat moeilijker wordt voor T-mobile, laten ze het maanden liggen tot je zelf tot actie over gaat.

Dit is gewoon laf handelen..

En om op je vraag terug te komen, want normale en nette mensen doen dat, Mijn huis is een semi bungalow met slaapkamer op de begane grond. In de meterkast/hal staat het modem, de woonkamer grenst aan de hal (en zelfs dat stuk is niet overbrugbaar voor de wifi, want de tv buffert om de 5 min) Aan de woonkamer grenst de keuken, aan de keuken de bijkeuken en toilet en daaraan de slaapkamer.

 

Reputatie 7

Hi @Rasgierminof Ik zie dat je zelf een router hebt gekocht en dat dat het op heeft gelost. Dat betekent dat onze monteur het ook op had kunnen lossen als je deze langs had laten komen zoals we al voorgesteld hadden. Maar fijn dat het je zelf ook gelukt is!

De keuze om een router aan te schaffen heb je zelf gemaakt, de kosten hiervoor gaan we dus niet vergoeden.

Hi @Brian,

Wat zeg je nou??? Nu breekt mij klomp helemaal!!

Jullie hebben ZELF de monteur geannuleerd en ervoor gekozen om dit te laten liggen!! NIET IK!! Dat was juist heel de reden om deze post te beginnen!! Ik eindig zelfs met dat JULLIE de monteur geannuleerd hebben in de originele post!! IK heb helemaal niet gekozen dat de monteur niet langs zou komen!!

Tuurlijk heb ik ZELF de keuze gemaakt om een andere router aan te schaffen, jullie hebben dit al maanden laten liggen ZONDER oplossing!! Ik moest zelfs een hotspot van mijn telefoon maken om internet te kunnen hebben!!!

Dit is precies wat ik al aan gaf!! Jullie laten het lang genoeg liggen, zodat mensen het zelf op gaan lossen en vervolgens niet thuis geven!! 

Kijk @Boris zo wordt er dus met klanten om gegaan en je schrikt alsnog van heel het dossier? Even tussen neus en lippen door een klant op zijn plek zetten, waar T-mobile volledig de fout in gegaan is.

Geen service verlenen, alles laten liggen en vervolgens met de vinger gaan wijzen.

Wat een criminelen zijn jullie zeg! Gelukkig heb ik alles zwart op wit.

Ik ga er vanuit dat ik hier nog reactie op terug krijg en dit alsnog netjes opgelost wordt. Anders ben ik genoodzaakt om de Geschillencommissie Telecommunicatie aan te schrijven. Die €50 neem ik voor lief, maar krijg ik toch terug.

 

Dus… Gaat T-mobile eindelijk service verlenen of gaan we op naar groter geschut :slight_smile:

 

Reageer