Problemen Zyxel T-56

  • 13 October 2023
  • 49 reacties
  • 1928 Bekeken

Reputatie 1

Beste allemaal,

Volgend probleem doet zich voor.

- Internet aangesloten door Guidion op 12-10-2023 om 15:30;

- Om 21:30 storing op zowel wifi als lan;

- volgende oplossingen geprobeerd: reset via klein knopje, regelmatig stroom afgehaald, switch en wifipunten tussenuit gehaald in de woonkamer. 

-Andere UTP kabel geprobeerd tussen mediaconverter en modem;

-2,4G en 5G gescheiden ingesteld op de modem.

Na herstarten heb ik 10 minuten internet, maar daarna via Lan de melding:"verbonden met thuisnetwerk zonder internet". Bij Wifi de melding :"verbonden zonder internet" of "kan geen ipadres verkrijgen".

De volgende lampen branden op Mediaconverter Huawei:

Power constant groen

Pon constant groen

Los brandt niet

10GLAN knippert groen

Op de modem T-56 brandt:

Power constant groen

2.5g wan groen constant

Internet knippert groen

Lan constant groen

2.4g constant groen

5g knippert groen

Phone brandt niet.

Nu heb ik de T-54 (Deze moet ik nog terugsturen) aangesloten en alles werkt perfect. Met switch en wifipunten.

 

Wat is het probleem? Wie heeft een idee?

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @anoniemanoe, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

De problemen met de T-56 zijn om dit moment voornamelijk in Beverwijk en Heemskerk. We zijn dit met ons netwerk team aan het onderzoeken. De T-54 is een volledig ander modem dan de T-56. Het is daarom erg lastig om het euvel op te sporen. Waarom het bij jou niet werkt durf ik op dit moment nog niet te zeggen. Ik wil eerst de monteur afwachten voordat ik het modem de schuld kan geven. Wil je mij alsjeblieft morgen een terugkoppeling geven? Dan kan ik het namelijk meteen voor je doorzetten!

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Lanman400 Tuurlijk kan ik dat! Sorry voor het ongemak. Ik bestel een T-54 voor je en probeer de levering te bespoedigen. Wat betreft de TV Box en 1 van de T-56 modems. Kun je het MAC-adres van beiden met me delen? Ik verwijder daarna direct de informatie voor je.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: never mind, ik heb het al gevonden en heb beide apparaten (1 van de T-56 modems alsmede de Aria 7x TV Box) voor je afgemeld. 

Reputatie 7
Badge +16

@Lanman400 De T-54 is gereserveerd en komt er zo snel mogelijk aan! ​​​​​​

Zoals reeds gemeld heb ik ook dit probleem. @Tommie van Odido Zoals eerder gemeld heb ik dus 2x een t56 modem in huis, allebei zelfde probleem. Graag stuur ik deze terug en ontvang om te testen dan de T54.

 

 

Reputatie 1

@Tommie van Odido ik heb drie wifipunten teruggestort, maar het duurt wel lang voordat deze verwerkt worden. Dit is de Track and Trace 3STML010142978

Reputatie 1

Is het probleem met de T-56 al opgelost?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anoniemanoe, het lijkt erop dat de wifipunten morgen arriveren. Dan zal het niet lang meer duren voordat ze verwerkt zijn! 

Reputatie 2

@Tommie van Odido Beste Tommie, hier speelt precies hetzelfde verhaal, nu schijnen er problemen te zijn met de T56 in de omgeving van Beverwijk en Heemskerk, maar dat het aan de T56 ligt kan ik wel bevestigen, momenteel maak ik gebruik van een simpele TP-Link Deco M4 om mijn internet verbinding uberhaupt te kunnen gebruiken, echter is deze in bruikleen, en moet deze nu terug gezonden worden. Dit betekent dat ik terug moet naar de T56 welke gewoon niet werkt, en ik niet meer normaal kan werken ook. Als er een mogelijkheid is tot het krijgen van een T54 dan heel graag. Het duurt te lang voordat de problemen verhoplen zijn vindt ik. Een niet goed werkende verbinding, maar wel ervoor moeten betalen is uiteraard niet netjes, en ik ben ook niet van plan om op de 5G verbinding van mijn telefoon te gaan werken, aangezien de verbinding binnenshuis niet zo sterk is. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido De modem heb ik wel bericht van ontvangen per email, maar de wifi-punten niet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @anoniemanoe, gaat het om de wifipunten die je retour gestuurd hebt? 

Reputatie 7
Badge +16

Het is op dit moment niet mogelijk om de T-56 om te ruilen voor een T-54 wegens leveringsproblemen. We komen hier later in de week zo snel mogelijk op terug - of eerder indien mogelijk natuurlijk!

Ik had een t54 in mijn installatiepakket zitten, deze is meegenomen door de Gideon monteur..

 

@Jason van Odido 

 

Kun je me helpen met het retourneren van een TV-BOx en een van de T56 modems? 

Ik zou hier bericht over krijgen, ook weer niks gehoord.

 

 

Reputatie 1

Hi @anoniemanoe, gaat het om de wifipunten die je retour gestuurd hebt? 

Ja.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @denisbakker2106, het lijkt niet aan de T-56 te liggen. Het gekke is is dat de T-54 wel werkt. Ik heb je een T-54 opgestuurd. Hopelijk wordt dit snel opgelost! 

Reputatie 7
Badge +9

Het lijkt erop dat hij nog niet verwerkt is bij onze logistiek. Hopelijk gebeurt dit in de loop van deze week nog @anoniemanoe!

Reputatie 2

Hey @denisbakker2106, het lijkt niet aan de T-56 te liggen. Het gekke is is dat de T-54 wel werkt. Ik heb je een T-54 opgestuurd. Hopelijk wordt dit snel opgelost! 

Dat zou me voor nu in ieder geval goed helpen, krijg ik hier nog een bevestigings mail of iets dergelijks van?

Reputatie 1

@Tommie van Odido ik heb een email gekregen om de huidige modem T-56 terug te sturen, maar geen verzendbericht voor de nieuwe T-56. Gaat dit wel goed?

@anoniemanoe 

Zou je hier je bevindingen kunnen melden met de T-54 en of dit het probleem oplost. Want mij geduld begint een beetje op te raken wat betreft de problemen in heemskerk

Reputatie 7
Badge +16

@anoniemanoe Ik vermoed van niet, anders zou er geen vraag zijn naar de T-54 (dat is een aanname). Maar we doen ons uiterste best dit binnen afzienbare termijn te herstellen!

Reputatie 1

@Jason van Odido ik vraag dit omdat @Tommie van Odido eerder aangaf dat een team van Odido en de producent bezig zijn met het onderzoeken van het probleem.  Ik ben benieuwd naar de voortgang hiervan. 

Reputatie 1

@Ikjes de T-54 werkte perfect. Ik heb nu sinds gisteren een nieuwe T-56 ontvangen. Deze werkt nu 21 uur zonder problemen. Ik woon in Amstelveen. Ik houd het nog inde gaten.

Reputatie 1

@Tommie van Odido de monteur is op 17-10-2023 om 15:00 bij mij geweest om het probleem te verhelpen. Hij heeft niks onderzocht en niks verholpen. Hij gaf alleen aan dat dit probleem wordt veroorzaakt door fout in de batch en dat Odido dit zelf kan verhelpen door het bijwerken van de Firmware.

Hij maakte een foto van het serienummer van de T-54 en zei even naar de centrale te gaan en snel terug te komen. Ik vroeg hem naar de omruil en hij zei dat hij dit zou regelen. Ik heb hem daarna niet meer gezien.

Ik belde om 16:00 hierover met Guidion en zij gaf aan de monteur te bellen hierover. Volgens haar geeft de monteur aan dat hij een ticket voor omruil te hebben aangemaakt bij Odido en sprake is van miscommunicatie, omdat hij geen T-56 modems bij zich heeft. Wat een onzinverhaal:

Ten eerste komt de monteur een probleem verhelpen aan een T-56  en neemt ook geen T-56 mee. Ten tweede gaf hij aan naar de centrale te gaan en terug te komen en niet dat hij een ticket zal indienen bij Odido voor omruil.

Waar betaalt Odido hem voor? en wat kwam hij eigenlijk bij mij doen? Volgens uw klantenservice is er geen ticket voor omruil binnen gekomen nog.

Reputatie 7
Badge +9

@anoniemanoe de verzendorder ligt op dit moment bij logistiek. Als hij verzonden wordt zul je een bericht ontvangen. De zending is dan ook te volgen in Mijn Odido!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @anoniemanoe, bedankt voor je terugkoppeling.

Dat is inderdaad een vreemd verhaal. Ik zie ook geen bericht of ticket van de monteur terug. Ik heb een modem swap voor je in gang gezet, je ontvangt hier zometeen nog een bericht over. Wil je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem aangesloten hebt? 

Reputatie 1

Hey @anoniemanoe, bedankt voor je terugkoppeling.

Dat is inderdaad een vreemd verhaal. Ik zie ook geen bericht of ticket van de monteur terug. Ik heb een modem swap voor je in gang gezet, je ontvangt hier zometeen nog een bericht over. Wil je mij een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem aangesloten hebt? 

@Tommie van Odido Ik weet niet of de swap het probleem gaat oplossen. De monteur heeft letterlijk niks getest of onderzocht. Enige wat hij heeft gedaan is een foto gemaakt van het serienummer T-54 die ik in bruikleen heb. Maar toch bedankt. Hoe kan ik een klacht indienen over deze monteur, want ik voel mij en (Odido met mij) opgelicht. De monteur wordt nu betaald voor niks.

Reageer