Beantwoord

protonmail smtp port 1025

  • 4 August 2020
  • 7 reacties
  • 193 Bekeken

Protonmail vraagt voor SMTP toegang tot port 1025. IK heb een port forward rule ingesteld, maar die wordt niet gepakt. Het lukt niet om een andere waarde in te vullen. IMAP port 1143 doet het overigens wel.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 5 August 2020, 10:33

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @Ronaldf 

Mijn vraag is eerst even of je gebruik maakt van een mail client, zoals bijv. Thunderbird o.i.d op je computer.

In de meeste gevallen is het dan niet nodig om poorten open te zetten, omdat je vanuit de client de verbinding opzet naar buiten (zoals je ook met je browser doet).

Wat is de reden dat je poorten moet openzetten?

Heb net even hun support doorgezocht, maar er is ook geen item of topic wat uitlegt dat je iets in een router moet port forwarden.

Reputatie 7
Badge +14

Een router kent een NAT functie om meerdere apparaten van hetzelfde IPv4 adres gebruik te laten maken. Je zult dus moeten aangeven naar welk intern IP adres een bepaald 'verzoek' moet worden doorgestuurd. Met IPv6 is dit opgelost. Elk apparaat krijgt zijn eigen publiek adres.

Dank je Pieter. Protonmail werkt via het zogenaamde bridge programma altijd op de achtergrond om het verkeer met Protonmail te versleutelen en te decoderen. Daar heb ik SMTP port 1025 voor nodig. Vervolgens is de bridge aan Thunderbird gekoppeld. zie hier https://protonmail.com/bridge/

Reputatie 7
Badge +3

@Ronaldf 

Dat van die ‘Bridge’ had ik gelezen, maar dan is dat dus de connector naar hun mailserver. Jou mail client maakt in wezen contact met die ‘Bridge’ i.p.v. direct het internet. 

Nu snap ik ook wel dat er een ‘LISTEN’ moet worden opgezet voor die ‘Bridge, want dat is eigenlijk een ‘Server’.

Dan is ook even de vraag ,welk mode/router heb je van TMT, want ik heb zojuist poort 1025 even een poort forwarding door de Zyxel van TMT aangemaakt en dat werkt.

 

Operatie geslaagd, maar patiënt overleden. Dit is wat overdreven. Ik heb inderdaad een Zyxel router en de poort staat inmiddels open. Maar het verzenden lukt niet. De mail blijft hangen en wordt vervolgens getimed out. Weet je nog een list?

Reputatie 7
Badge +3

@Ronaldf

Even voor alle duidelijkheid, ik gebruik deze app dus niet. Moet dus ook gewoon even zoeken om de informatie bij elkaar te vergaren.

Over die timeout heeft Protonmail een topic voor een insteling die je zou kunnen aanpassen binnen Thunderbird. Weet dus niet of je deze client gebruikt, maar anders even kijken of je met een aanpassing daarin wel de mail ‘de deur uit’ krijgt.

Oh nee, nee. Dat begrijp ik zeker. Dit helpt ook niet. Nu de poort open staat ga ik eerst kijken of alle instellingen bij mijn provider goed staan en daarna eventueel naar Protonmail. Pieter jij hebt mij voor het T-Mobile deel in ieder geval goed geholpen

Reageer