Beantwoord

PS4 internet werkt niet en instellen extra router

  • 22 October 2022
  • 28 reacties
  • 557 Bekeken

Sinds ik ben overgestapt naar t-mobile werkt mijn bekabelde internet niet goed op de ps4 (op wifi ook niet). Ik had bij ziggo nooit problemen en haalde hoge snelheden. Ik ben dus benieuwd of dit opgelost kan worden en hoe dat zou moeten? Ik heb gister een TP-link ax10 binnen gekregen en had gezien online dat ik het moest instellen met VLAN/IPTV. Ik weet niet welke cijfers ik daar moet invoeren en of het uberhaupt zo moet. Ik heb er echt helemaal geen verstand van dus als iemand mij zou kunnen helpen zou dat heel welkom zijn.

 

Alvast dank

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 October 2022, 10:58

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LarsvanHouten 

Na het aansluiten van de TP-LINK AX10 op de mediaconverter kun je in de interface van de TP-LINK de instellingen toepassen die in dit topic staan :

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-566/glasvezel-huawei-modem-vervangen-voor-eigen-router-305727

Mocht je er niet uitkomen dan zou je een screenshot van de IPTV pagina kunnen delen zodat we kunnen meekijken.

Laat maar weten of het beter gaat met de TP-LINK.

Ik heb zelf geen mediaconverter is dat een groot probleem? ik heb een kabel vanuit de zyxel t 54 in de WAN poort van mijn TP-Link AX10. Ik heb heel weinig verstand hiervan en weet niet of dit dus goed is. Ik heb even gekeken maar weet niet wat ik moet invoeren en waar. onderin staat een afbeelding hoe ik het zie. 

Ook ben ik nog steeds benieuwd waarom het gewoon niet met de internet kabel vanuit de zyxel t 54 in mijn ps4 niet goed werkt? Maar als u of iemand verder kan helpen hiermee zou dat fijn zijn.

 

Reputatie 7
Badge +15

@LarsvanHouten 

Als je een Zyxel-T54 hebt dan zit er een apparaat tussen het glasvezelaansluiting en Zyxel-T54.

De internetkabel die van dat apparaat komt kan dan in de WAN poort van de TP-LINK of heb je ook vast bellen en wil je de Zyxel-T54 houden?

Wat is het probleem precies en met welke game?

Ik wil de zyxel wel gewoon houden. Het probleem js dat ik bij elke online game die ik speel: fifa, nba, rocket league etc. Lag heb. Ik haal niet hele hoge mbps terwijl dat eerst wel zo was. Dus ik dacht misschien ligt het aan de zyxel modem van t-mobile. Want bij alles werkt hij goed behalve op de ps4. 

Reputatie 7
Badge +15

@LarsvanHouten

Als je de TP-LINK achter de Zyxel wilt aansluiten dan hoef je geen VLAN instellingen op te geven, zorg alleen dat het LAN IP adres niet hetzelfde is als die van de Zyxel (192.168.1.1). Geef hem bijvoorbeeld 192.168.0.1 bij advanced > network > LAN.

Zit er verder bijvoorbeeld een switch tussen de router en PlayStation? Probeer dan eens een directe verbinding en misschien een andere internetkabel.

En waar moet ik het ip adres aanpassen? Ja er zit een switch tussen alleen ik zit 1 verdieping hoger met mijn ps4 dus wordt lastig omdat met 1 kabel te doen.

Reputatie 7
Badge +15

@LarsvanHouten 

Heb even op het internet gekeken en je hoeft het op adres niet te wijzigen, je hoeft enkel een internetkabel in de WAN poort te steken en de router zou moeten werken.

Dit heb ik al gedaan en de router werkt wel maar de snelheden op mijn ps4 zijn nog steeds niet hoog. Waar zou dit probleem aan kunnen liggen?

 

Ligt het aan de modem van t-mobile? 
of 

Zit het probleem thuis bij mij?

Reputatie 7
Badge +15

@LarsvanHouten 

Je kan eens iets anders aansluiten zoals een laptop op die internetkabel en daarmee een speedtest doen. Als je dan wel de juiste snelheid haalt dan ligt het niet aan de router.

Een hoeveel Mbps abonnement heb je en welke snelheid haal je op de PlayStation?

Als ik op mijn telefoon een speedtest doe haal ik wel 400mbps en op mijn ps4 is dat meestal maar 50/60 mbps. 

Reputatie 7

Hi @LarsvanHouten, speedtests op gaming consoles hebben jammer genoeg geen enkel nut! Ik vrees dat het probleem in jouw PS4 zit, omdat je aangeeft dat verder alles zonder problemen werkt. Mijn advies is dan ook om contact op te nemen met de leverancier van jouw PS4. Daarnaast wil ik dubbelchecken of @Waqqas misschien toch nog een laatste gouden tip in petto heeft? 😊

Reputatie 7
Badge +15

@LarsvanHouten

Kan je nog eens bevestigen of je een DSL of glasvezel verbinding hebt? Je zegt een Zyxel-T54 te hebben maar je hebt geen mediaconverter?

Staat er T50 of T54 op de Zyxel en is de Zyxel aangesloten met een DSL kabel die in de DSL poort zit of is er nog een andere apparaat waaruit een internetkabel in de WAN poort van de Zyxel zit?

Een andere internetkabel ook geprobeerd of even een directe verbinding zonder switch om te kijken of het dan beter gaat?

Heb wel glasvezel en weet eigenlijk niet of ik een mediaconverter heb maar denk het dan dus wel. Er staat T54 op. Dsl is niet aangesloten en WAN wel. WAN is aangesloten aan een kastje waar huawei op staat.

Reputatie 7
Badge +15

@LarsvanHouten

Dat Huawei kastje is dus de mediaconverter en wat je dan zou kunnen proberen is zoals in mijn eerste reactie de TP LINK in plaats van de Zyxel op de Huawei.

Ik heb zelf geen mediaconverter is dat een groot probleem? ik heb een kabel vanuit de zyxel t 54 in de WAN poort van mijn TP-Link AX10. Ik heb heel weinig verstand hiervan en weet niet of dit dus goed is. Ik heb even gekeken maar weet niet wat ik moet invoeren en waar. onderin staat een afbeelding hoe ik het zie. 

Ook ben ik nog steeds benieuwd waarom het gewoon niet met de internet kabel vanuit de zyxel t 54 in mijn ps4 niet goed werkt? Maar als u of iemand verder kan helpen hiermee zou dat fijn zijn.

 

Internet VLAN id 300, VoIP VLAN id 35, IPTV vlan I'd 640 en de rest zo laten. Dit opslaan en het Huawei kastje even van de stroom halen daarna zou internet het moeten doen.

Werkt het dan beter op de PlayStation? Dit is iig de oplossing voor online gamen, je wordt er dan niet meer uitgekocht bij NBA bijvoorbeeld.

Ik heb dat even uitgetest en het werkt gelijk goed. Dat betekent dus dat het probleem wel in de modem zit van t-mobile. Ik vind het wel gek dat er dus iets wordt geleverd wat niet helemaal goed werkt. 
 

Het probleem is dat ik het niet kan vervangen van de tp link is niet sterk genoeg voor het hele huis. En dus kan ik de zyxel niet vervangen daarvoor. Baal wel een beetje ervan dat het vanuit t-mobile zelf niet goed werkt en dat daar niks voor te doen is zonder allemaal andere dingen aan te schaffen.

Reputatie 7
Badge +15

@LarsvanHouten

Meerdere gebruikers hadden problemen met online gamen en dan specifiek met de game NBA. Bij iedereen was de oplossing om een andere router te gebruiken. Game jij ook veel online?

Kan je eens kijken of de Zyxel achter de TP-LINK plaatsen helpt? Maar laat de PlayStation aangesloten op de TP-LINK.

@waggas

Vreemd dat gebruikers met extra kosten worden geconfronteerd als ze online gamen? Men gaat bewust over naar glasvezel hiervoor voor de internet snelheid. Het zou T-mobile sieren om hun Zyxel hierop aan te passen toch?

@Waqqas 

Aanvulling: geldt ook voor gebruikers die VPN op de router willen gebruiken. Dit is helaas niet te installeren op de Zyxel T54 of men deze ook vervangen door een router waar wel VPN op te gebruiken is.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @LarsvanHouten

Om wat duidelijkheid in het probleem te scheppen. 

  • Hoe is de PS4 aangesloten op het modem. 
    • is dat op dezefde manier als op de TP-Link
  • Heb je het probleem alleen met gamen, of haal je bedraad met een laptop op het modem ook een lage snelheid.
  • Is het probleem alleen lag, of krijg je ook foutmeldingen?

 

 

Jullie hebben een tijd weer niks van mij gehoord. Dit komt doordat na dat ik de tp-link router had aangesloten op mijn ps4 werkte het dus goed. Heb hem er weer afgehaald want dat is voor ons niet de oplossing want heb de t-mobile router gewoon nodig. Opeens werkte het met de zyxel gewoon goed op mijn ps4 nadat ik dus 1x met de tp-link router had aangesloten. Ik haalde aan download snelheid 400mbps dus ging allemaal erg goed. Nu heeft het het dus 3 dagen goed gedaan en nu doet het internet het weer erg slecht op mijn ps4. En haal ik 20 mbps. Heb niks aangepast is gewoon opeens anders. Vindt dit wel jammer!

 

de ps4 was opdezelfde manier aangesloten op de modem als op de tp-link. Ik heb alleen problemen op de ps4 (niet op andere apparaten) en er is alleen sprake van lag en geen foutmeldingen.

Reputatie 7
Badge +15

@LarsvanHouten 

De TP-LINK aangesloten op de medoaconverter en de Zuxel achter de TP-LINK werkt niet? De PlayStation laat je dan aangesloten op de TP-LINK.

Nee dat werkt niet of ik doe het niet goed. Ook vind ik het wel raar dat het opeens weer even wel goed werkt en daarna zonder iets aan te passen weer compleet niet meer werkt.

Reputatie 7
Badge +15

@LarsvanHouten 

Gewoon de TP-LINK aansluiten op de mediaconverter en een internetkabel vanuit een LAN poort van de TP-LINK maar de WAN poort van de Zyxel, zou moeten werken volgens mij.

En dus de TP-link op dat huaweii kastje aansluiten?

Reputatie 7
Badge +15

@LarsvanHouten

Klopt, dat is de mediaconverter.

Reageer