Beantwoord

QR code voor wifi werkt niet (Zyxel VMG8825-T50)

  • 2 May 2020
  • 3 reacties
  • 584 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo, sinds kort maak ik gebruik van de glasvezelmodel van T-Mobile (Zyxel VMG8825-T50) en dat werkt prima op 1 ding na, namelijk de QR-code voor het verbinden met de wifi. 
Indien ik de modem reset naar de oorspronkelijke instellingen dan werkt de QR-code wel en kan ik gewoon d.m.v. de camera van mijn telefoon verbinding maken met de wifi. 
Maar zodra ik de SSID en/of wachtwoord wijzig dan werkt de QR-code (afkomstig van de modem pagina) niet meer en krijg ik een foutmelding. Bij het testen heb ik gebruik gemaakt van diverse apparaten maar dat mocht niet baten.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? 

 

Wat ik tevergeefs al heb geprobeerd is:

  • modem reset en alleen wachtwoord wijzigen met behoud van originele SSID
  • diverse SSID/wachtwoord combinaties met alleen hoofdletters
  • SSID/wachtwoord wijzigen en daarna modem herstart (met de hoop dat de QR-code goed wordt bijgewerkt)
  • Getest met verschillende apparaten ( ipad, iphone 11, samsung s10)

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 May 2020, 23:13

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Densin 

Ik heb ook de Zyxel en 2 verschillende netwerken 2,4 Ghz en 5 GHz, beide SSID en wachtwoord zijn gewijzigd.

Ik heb een Samsung Galaxy S9, ik heb de QR code vanuit verbindingen > wifi > QR code weergeven van het netwerk waarmee je verbindt, scannen met een andere telefoon en het werkt probleemloos.

Kan jij het ook eens op deze manier doen en niet via de modem.

Edit QR op de modem en modem pagina werkt niet na wijzigen gegevens maar bovenstaande werkt wel.

Je kan eventueel een foto van de QR code maken bij het wifi netwerk in instellingen, ik scande ook een foto van de QR gemaakt op een Galaxy S6. 👍

Hallo @Densin 

Ik heb ook de Zyxel en 2 verschillende netwerken 2,4 Ghz en 5 GHz, beide SSID en wachtwoord zijn gewijzigd.

Ik heb een Samsung Galaxy S9, ik heb de QR code vanuit verbindingen > wifi > QR code weergeven van het netwerk waarmee je verbindt, scannen met een andere telefoon en het werkt probleemloos.

Kan jij het ook eens op deze manier doen en niet via de modem.

Edit QR op de modem en modem pagina werkt niet na wijzigen gegevens maar bovenstaande werkt wel.

Je kan eventueel een foto van de QR code maken bij het wifi netwerk in instellingen, ik scande ook een foto van de QR gemaakt op een Galaxy S6. 👍


Hi @Waqqas

Bedankt voor je oplossing! 😁 Jouw methode werkt inderdaad. Blijkbaar genereert de Zyxel modem dus een verkeerde QR-code... ieder geval blij dat het nu werkt. 👍

Reputatie 7
Badge +4

https://qifi.org kan je een qr maken voor alle modemd :) uitprinten en op een handige plek hangen

Reageer