Beantwoord

RJ45 plug bevestigen op CAT6 kabel

  • 4 November 2023
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

Hallo. Ik heb een CAT6 kabel + RJ 45 connectoren gekocht om modem te kunnen verplaatsen. Met glasvezel geïnstalleerd moet je dan toch zorgen dat alle kabeltjes netjes op kleur in de connector komen ? Of niet nodig omdat communicatie via de  core gaat?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 4 November 2023, 15:18

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @asissingh 

Voor het maken van een wat we noemen een ‘patch’ kabel, moet je jezelf houden aan wat regels.

Er zijn in basis twee aansluitnormen, de T-568A en de T-568B. Deze aansluitnormen mag je niet door elkaar gebruiken, dus niet aan 1 kant een 568A en aan de andere kant een 568B.

Dus als je een UTP Patch kabel maakt, moeten beide einden dezelfde norm hebben.

Maakt het nog verschil, bijv. werkt de ene norm beter als de andere … nou nee. Het is vaak een ‘voorkeur’ die men heeft, maar winst of verlies met een bepaalde norm is bij mijn weten niet bekend.

Hopelijk kan dit je op weg helpen.

 

@asissinghHoi

Dit is wel een handig filmpje.

 

 

 

Hallo @asissingh 

Voor het maken van een wat we noemen een ‘patch’ kabel, moet je jezelf houden aan wat regels.

Er zijn in basis twee aansluitnormen, de T-568A en de T-568B. Deze aansluitnormen mag je niet door elkaar gebruiken, dus niet aan 1 kant een 568A en aan de andere kant een 568B.

Dus als je een UTP Patch kabel maakt, moeten beide einden dezelfde norm hebben.

Maakt het nog verschil, bijv. werkt de ene norm beter als de andere … nou nee. Het is vaak een ‘voorkeur’ die men heeft, maar winst of verlies met een bepaalde norm is bij mijn weten niet bekend.

Hopelijk kan dit je op weg helpen.

 

Dank voor advies. Het is wel een gepriegel :-) en kennelijk is de Odido monteur daar ook de fout mee in gegaan toen ie de kabel inkortte… hij heeft wel een CAT5E kabel gebruikt maar die gaf maar 100 mbs

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @asissingh 

Dan zijn de draadjes aan beide kanten dus niet hetzelfde of een draadje maakt niet goed contact met de connector.

Reageer