Beantwoord

rode WAN (wereldbol) lamp sinds installatie

  • 1 January 2021
  • 17 reacties
  • 3612 Bekeken

Beste T-Mobile,

 

helaas ben ik ontevreden sinds de installatie met de modem van T50 Zyxel. De eerste 5 lampjes vanaf links branden maar helaas het WAN lampje rood. Van alles geprobeerd, stekker eruit, kabels eruit. Resetten etc. maar blijft rood. Dus wifi symbool wel te zien maar geen internet.
 

Nu al een paar weken en er kan volgende week pas een afspraak worden gemaakt dus duurt het nog lang voor er iemand uberhaupt langs komt. Kan ik niet zelf of iemand mee kijken dit op te lossen aub? Want zo lang zonder internet en wachten op monteur is niet te doen...

 

gr. 
 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 3 January 2021, 13:55

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hoedayfa 

Heb je glasvezel of DSL?

Indien DSL is de modem direct op het ISRA aansluitpunt aangesloten?

Indien dit een wcd is voor een telefoonadapter zou je deze dan eens willen openschroeven en een foto plaatsen van de bedrading?

Hi

geen glasvezel. Wcd openschroeven, zeker weten?

Reputatie 7
Badge +15

@Hoedayfa 

Als het een wcd is voor een telefoonadapter dus met 4 gaten dan mag je hem wel openschroeven en een foto plaatsen van de bedrading, als het een andere is maak er dan eens een foto van.

 


@Waqqas 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Hoedayfa,

Op de foto zie ik dat de wandcontactdoos niet goed is aangesloten.

De kleuren die je moet gebruiken zijn zwart en blank, mocht dat niet werken zou wit  / blank nog een mogelijkheid zijn. (deze draad-combinaties zijn een beetje in elkaar gedraaid, zodat je kan zien dat ze bijelkaar horen) In dit geval zijn de rode, blauwe, gele en grijze draden niet van toepassing.

Als je de aansluiting met de 4 gaten voor je ziet, dan moet je de zwarte en blanke draad op de bovenste twee aansluitingen aansluiten. (deze zitten het verste van elkaar, links en rechts) 

Als je de draden hebt aangesloten kan het even duren voordat het wan lampje gaat knipperen. Als deze gaat knipperen weet je dat er signaal is, daarna duurt het nog even voordat deze stabiel gaat branden en het internetlampje daarna eerst rood en dan groen wordt.

Met vr. gr. Marcel

Beste Marcel,

bedankt maar ik heb ze allebei geprobeerd. Dus zwart en blank en wit met blank. Wereldbollampje blijft helaas Rood… niks

Ik krijg ook bij instellingen op My Tmobile Thuis alleen deze melding en kan uberhaupt niet eens iets veranderen... 

 

@Waqqas @Marcel MCi 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hoedayfa, heb je de korte, groene of grijze DSL-kabel die meegeleverd is in het installatiepakket aangesloten op de DSL-poort van het Zyxel modem?

Je geeft aan dat het WAN-lampje niet brandt en de eerste vijf van links op het modem wel, maar het WAN-lampje is het wereldbolletje en die staat links op de derde plek:

 

Kun je verifiëren dat deze wel brandt? Zo ja: brandt het wereldbolletje rood of groen? Het lijkt erop dat ofwel het ISRA, ofwel het modem dan voor een obstructie zorgt. De lijn van buiten ziet er namelijk uitstekend uit en de meting geeft daarin geen fouten weer. Omdat het modem niet aangesloten lijkt, kan ik daar geen uitspraak over doen echter.

Zou je eens een foto kunnen plaatsen van hoe het modem aangesloten is en ook graag van de lampjes en poorten achterop? Alvast bedankt voor je medewerking! We gaan dit fixen, dat weet ik zeker.

P.s. sorry voor de afschuwelijk lelijke foto, maar ik dacht zo maak ik het 100% duidelijk.

Een gezond, gelukkig en geweldig 2021 toegewenst!

Hey goedemiddag,

 

nee klopt het WAN lampje, dus wereldbol brandt rood, en de rest groen. Tenminste de twee links en de twee rechts. Heb een wandcontactdoos en iemand zei draden verwisselen maar werkt ook niet. Heb grijze en groene meegekregen maar op de groene staat voor telefoon. Dus de grijze is aangesloten aan de wan en de kabel vanuit huis aan de dsl. 


@Jason @Waqqas @Marcel MCi 

Reputatie 7
Badge +16

Hey goedemiddag,

 

nee klopt het WAN lampje, dus wereldbol brandt rood, en de rest groen. Tenminste de twee links en de twee rechts. Heb een wandcontactdoos en iemand zei draden verwisselen maar werkt ook niet. Heb grijze en groene meegekregen maar op de groene staat voor telefoon. Dus de grijze is aangesloten aan de wan en de kabel vanuit huis aan de dsl. 

@Hoedayfa Top thanks voor de heldere foto! 

De DSL-kabel (labeltje DSL) moet vanuit de DSL-poort op het ISRA aangesloten worden. De WAN gebruik je wanneer je bijvoorbeeld een Media Converter aansluit, maar dat is enkel bij Glasvezel dus is nu niet van toepassing.

Haal de kabel vanuit huis uit de DSL en sluit de korte, anderhalve meter DSL-kabel uit het installatiepakket hierop aan. Dit zou moeten werken!

Ik heb geen ISRA aansluiting in de meterkast, dat is het vage hieraan. Enkel deze wandcontactdoos, van hieruit is nu de dsl kabel op dsl poort aangesloten. De WAN is op de tv aangesloten had ik net opgemerkt. Maar hoe moet de aansluiting met alleen de wandconctactdoos? :(

@Jason 

Reputatie 7
Badge +16

@Hoedayfa De TV Box kun je aansluiten op LAN-poort één, twee, drie of vier achterop het modem (de gele poorten). De DSL-kabel op de wandcontactdoos is nu inderdaad zoals het aangesloten dient te worden, goed bezig!

Zou je nu nog alles één keer willen resetten door het modem gedurende 20 seconden van de stroom te houden? Dit zou voor een push in de verbinding moeten zorgen zodat alles werkt.

Reputatie 7
Badge +15

@Hoedayfa 

Zwart ipv rood en de bijbehorende doorzichtig ipv blauw moet werken of wit ipv rood en de bijbehorende doorzichtig ipv blauw kan ook werken.

Als dat niet zo is dan kan je het best een monteur langs laten komen, het groene draadje kan je weghalen.

Wauw hij werkt!! Haha eindelijk, Jason. Ontzettend bedankt voor je hulp allemaal!! Je hebt mn dag weer gemaakt 👍🏽👍🏽


@Jason 

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan @Hoedayfa, fijn dat alles weer werkt! 😄

Mocht je in de toekomst nog eens hulp kunnen gebruiken, weet dan dat de Community altijd voor je klaar zit!

Reageer