Beantwoord

Rood los knipperend lampje

  • 3 January 2023
  • 10 reacties
  • 289 Bekeken

Sinds 23 uur ineens geen verbinding meer. Reset helpt niet. Guidion monteur vandaag op bezoek gehad voor een upgrade waarbij de oude glas media converter is geruild. Paar uur plezier van gehad en nu niets meer.

Kunnen jullie dit in orde maken?

icon

Beste antwoord door WartaalNL 4 January 2023, 18:44

Bekijk origineel

10 reacties

@WartaalNL

Dat gedonder weer met dat GPON pff.

Ik denk dat het weinig oplevert maar even voor 5 min. De stroom eraf halen van het Huawei kastje.

Ik hoop dat het helpt. 

Zie hier ook de betekenis van de lampjes.

 

Poging 1 helaas mislukt, ik zal hem er eens wat langer afhalen. Maar ergens bekruipt me het gevoel dat het iets administratiefs is. Paar uur werken en dan ineens stuk.

@WartaalNL

Langer afhalen heeft geen zin helaas.

Je kunt nog proberen of de glasvezel patch connectie wel goed is.

Doormiddel de groene connector iets aan drukken.

Ik denk niet dat dit het probleem oplost maar proberen kan altijd.

Het probleem zal waarschijnlijk in de wijkkast zitten.

 

 

Vanmorgen gebeld met de servicedesk. Maar ze vermoeden dat het inderdaad buitenshuis zit. Met kids die vakantie hebben is dit niet echt fijn. Helaas nog geen idee wanneer ze aan de gang gaan :(

Reputatie 7
Badge +2

Hallo WartaalNL,

Kan je ook een foto plaatsen van het FTU? (Waarbij zichtbaar is hoe de glasvezelkabel aangesloten is op de ftu) (FTU is het glasvezel-aansluitkastje)

Het rode LOS lampje betekent dat er geen of te weinig signaal op de ONT binnenkomt. Grootste kans is inderdaad dat het probleem in de wijkcentrale zit.

Mvg. Marcel

Tuurlijk kan dat.

Het ligt nu voor onderzoek bij de technische dienst. Want er is echt geen signaal te vinden.

Maar hoe het spontaan om elf uur stuk gaat snap ik echt niet tenzij het gewoon een config/lease foutje is.

Kabelbreuk om 23 uur lijkt mij sterk 😉

Intussen wel een onbeperkt internet op de mobieltjes gehad gehad dus dat is netjes. 

 

 

 

 

Helaas nog steeds niks vernomen van de technische dienst.... Jammer 😩

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @WartaalNL, kan het kloppen dat jij jouw T-Mobile voor thuis abonnement hebt opgezegd of is dat een fout in het systeem? Ik zie dat er een aanvraag ingediend is door een collega van de telefonische Klantenservice.

Hoi Jason, ik kwam er helaas niet uit met de support afdeling. Eerst was er glasvezel breuk maar toen zou Guidion toch hier moeten kijken wat m.i. erg vreemd is aangezien het tot elf uur functioneerde. Tegen de tijd dat Guidion kon komen en ik dus ook niet gegarandeerd internet zou hebben, zou ik bij een andere aanbieder wel allang weer internet hebben. Met kids die thuis lopen en nodig is voor onze inkomsten, is de noodzaak voor internet helaas bijna van levensbelang. Jammer dat we deze beslissing moesten nemen want tot de upgrade was ik hardstikke tevreden.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @WartaalNL, ik had het liefst gezien dat je ongestoord kon blijven genieten, sorry! Mochten we in het vervolg toch nog iets voor je kunnen betekenen, geef het gerust aan. Voor nu wil ik je in ieder geval het allerbeste en heel veel succes toewensen!

Reageer