Beantwoord

Router krijgt geen DHCP adres meer

  • 10 May 2023
  • 5 reacties
  • 119 Bekeken

Hoi,

Nadat bij mij de stroom gisteren in de wijk is uitgevallen krijgt mijn opnsense router geen DHCP adres meer. Er komt geen response op de DHCP Discovery. De media converter toont wel een groen connected lampje, tevens is er af en toe netwerk activiteit te zien op de rj45 aansluiting op de converter (mijn DHCP discover broadcasts) maar er komt helaas niks terug. Zou er iemand kunnen kijken of er een mogelijk probleem is op mijn adres? Bedankt!

icon

Beste antwoord door japie123 10 May 2023, 13:35

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @japie123 

Zou je de T-Mobile router eens kunnen aansluiten en kijken of het werkt? In deze gevallen helpt het vaak om je eigen router te voorzien van een fabrieksreset en dan opnieuw instellen.

Hey @Waqqas, bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb deze gisteren aangesloten en deze toonde ook geen connectiviteit. Ik ga hem echter nog een keer opnieuw aansluiten voor de zekerheid..

Reputatie 7
Badge +15

@japie123 

Welke mediaconverter heb je en welke lampjes branden of knipperen hierop? Als de juiste lampjes branden dan kun je misschien eens kijken of het helpt om de T-Mobile router voor langere tijd aangesloten te laten en misschien de internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen?

De standaard geleverde XGS-PON; hierop branden de power en connection led continu. Ik heb uiteraard al een andere kabel geprobeerd. Ik heb de t-50 nu gereset en deze laat ik een poosje staan, kijken of dit iets oplevert. Bedankt voor je hulp tot nu toe!

Contact gehad met de klantenservice en na een “lijnmeting” en het rebooten van de converter + zyxel router werkt het weer. Nu is het nog even de vraag of mijn opnsense machine ook een IP krijgt; dat ga ik vanavond even testen :)

Reageer