Beantwoord

SFP gpon

  • 16 March 2024
  • 7 reacties
  • 143 Bekeken

Reputatie 4

Hi,

Zijn er ervaringen met het gebruik van een eigen SFP module? Ik zit op een gpon van ODF. Je hebt natuurlijk geen support op je eigen SFP, maar je kunt wel je Rx en Tx in de gaten houden. Alvast hartelijk dank.

Vriendelijke groet, 

Paul 

icon

Beste antwoord door paul1966 16 March 2024, 17:20

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

Op het forum zijn redelijk wat mensen te vinden die een Fritzbox met GPON SFP module gebruiken in plaats van de Odido ONT. Ik heb dat zelf ook. Ook andere SFP modules kom je een enkele keer wel tegen. Voordeel van de Fritzbox is dat je de s/n code (=PON serie nummer) kan klonen, zodat je geen registratie via Odido hoeft te doorlopen, en dus ook zonder door hoepels te springen op elk moment de Odido ONT weer terug kan aansluiten. Dat komt van pas bij een storing, omdat ze anders geen ticket voor je aanmaken.

 

P.S.

Registratie van XGS-PON kan sinds enkele dagen ook. Dat klonen er ook mee kan, heb ik nog niet gelezen. Registratie gaat nu geloof ik ook een stuk vlotter dan vroeger, namelijk direct (via helpdesk) i.p.v. enkele dagen. Van mensen die een GPON serie nummer probeerden te laten registreren heb ik wel een paar keer gelezen dat dat niet werkte, zonder dat duidelijk werd waarom.

 

Reputatie 2

Yup, met een SFP module van FS.com. Wel belangrijk dat je SFP benaderbaar is (192.168.1.??).
Bij mij is Download verbetert…...van constant 920+, nu naar constant 970+ Mbps. Upload is hetzelfde gebleven (870Mbps).
Netwerk is hier aangelegd door KPN.

Reputatie 2

Oh ja, dat klonen van de Huawei s/n was prima gelukt.

Reputatie 3

@paul1966

Jij bent toch die man van de lange adem? Ik durf niet te zeggen of je wel een SFP kunt registreren voordat je abonnement is ingegaan. Bij klonen geen probleem, maar anders kun je dat dus beter eerst even checken bij Odido.

Nog een plaatje:

 

Ik heb trouwens een Fritzbox 5530, tweedehands gekocht. De SFP module heb ik wel nieuw gekocht.

Reputatie 4

@paul1966

Jij bent toch die man van de lange adem? Ik durf niet te zeggen of je wel een SFP kunt registreren voordat je abonnement is ingegaan. Bij klonen geen probleem, maar anders kun je dat dus beter eerst even checken bij Odido.

Hi @harmenzo ,

Haha, ja, ik heb een hele lange adem, ik houd 'm nu al 6 maanden in. 😅 Bedankt voor je uitgebreide antwoord! 👊Ik wacht inderdaad met een SFP poging totdat ODF mijn lijn officieel opgeleverd heeft. En ja, ik wil ook het SN klonen, om dezelfde reden als jij. Ik had ook e.e.a. over de fritzbox gelezen. Ik heb alleen een Draytek Vigor 2927f, dus dat wordt nog een beetje studeren. 

Vriendelijke groet, 

Paul 

@paul1966 

Hier vindt je wel wat info om een eigen GPON SFP module te gebruiken.

Link

Ik gebruik met tevredenheid een Fritzbox 5590 op GPON.

 

 

Reputatie 4

@paul1966

Hier vindt je wel wat info om een eigen GPON SFP module te gebruiken.

Link

Ik gebruik met tevredenheid een Fritzbox 5590 op GPON.

 

 

Thanks @peter-keetfm 👊

Reageer