Beantwoord

Sinds 2 dagen geen internet via Zyxel T50

  • 9 February 2022
  • 12 reacties
  • 2629 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Beste T-Mobile community,

Sinds maandag 7 februari werkt mijn DSL internetaansluiting via de Zyxel T-50 niet meer. Op de modem branden de Wifi lampjes wel, maar bij het wereldbolletje staat geen lampje meer aan (zie onderstaande foto).

Ik ben al sinds april 2020 klant bij T-Mobile thuis. Op 24 februari a.s. komt de monteur om een nieuwe 100mb/s glasvezel verbinding aan te sluiten, maar dit lijkt me niet de reden waarom mijn huidige DSL aansluiting niet meer werkt? Hopelijk is er in de tussentijd van 2 weken een oplossing mogelijk waardoor mijn huidige verbinding hersteld kan worden. 

Ik hoor het graag!

​​

​​​​

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 February 2022, 13:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @VKH 

Als het goed is stopt DSL pas op de dag wanneer je overgaat naar glasvezel.

Is de modem aangesloten via een 2de aansluitpunt of op het originele KPN aansluitpunt waar ook de KPN kabel op is aangesloten?

En zie je niks in je My T-Mobile account onder actuele storingen?

Dag @Waqqas,

De modem is aangesloten in de woonkamer via de LAN poort die daar uit de muur komt, in de meterkast zit deze kabel voor de woonkamer ook ingeplugd in het kastje. Er is nog wel een tweede LAN poort die uitkomt in de slaapkamer, aangezien de modem in de woonkamer staat is die dus nu nog niet in gebruik.

In My T-Mobile staat dat er geen storingen zijn op mijn adres. 

Reputatie 7
Badge +15

@VKH 

Kan je de modem eens aansluiten in de meterkast ipv de kabel die naar de meterkast gaat?

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds afgelopen dinsdag. Nog steeds geen internet. Heeft u al een oplossing?

Reputatie 7

Hi @VKH ,

Goed dat je het aankaart! Ik heb direct aan de achterkant meegekeken en zie dat er een netwerkmigratie in gang is gezet van een WBA verbinding naar ODF. We kunnen dus stellen dat je al op Glasvezel zit. Ook zie ik dat de verwachte omzet netjes in de boeken staat en dat daarom de verbinding nog steeds dient door te komen. Wil je ons meenemen met hoe het modem is aangesloten? Ook ben ik erg benieuwd of een fabrieksreset de verbinding hersteld: 

@Jeroendg123 ,

Ook met jou heb ik direct meegekeken! Bij jou geen netwerkmigratie, maar wel geen signaal. Er is daarop contact geweest met onze telefonische collega's en ik zie dat er een monteur is aangestuurd. Wil je laten weten hoe dit bezoek is verlopen? Ik hoor het graag van je! 

Goedemiddag @Boris

Bedankt voor je reactie, helaas is de verbinding ook na factory reset nog niet hersteld. Het lampje bij het wereldbolletje brandt nog niet. De modem is aangesloten met een gele LAN kabel die naar de LAN poort in de muur gaat, en daarnaast met de zwarte power kabel in het stopcontact (zie foto van aansluitingen). Het T-mobile pakket naast de modem betreft het nieuwe glasvezel pakket dat alleen door de monteur aangesloten mag worden.

De setup van de modem op de foto staat er al vanaf het begin in 2020 omdat de klantenservice toen op afstand heeft verteld hoe de modem geïnstalleerd moest worden, monteurs konden destijds niet zelf komen vanwege corona. Wederom hoor ik graag of er nog meer oplossingen zijn.

Alvast bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @VKH 

Jij schrijft: “ in de meterkast zit deze kabel voor de woonkamer ook ingeplugd in het kastje". 

Kun je een foto sturen van de meterkast en het kastje waar je over spreekt?

Hoi @eric, hierboven de foto van de meterkast. Het grijze kabeltje dat is ingeplugd is dus de kabel die uitkomt in de woonkamer

Reputatie 7
Badge +15

@VKH

Bij een migratie naar ODF zal je op de monteur moeten wachten want die zal bovenstaande kastje vervangen.

Je kunt bovenstaande kastje nu ook beter van het stroom halen.

Hoi @Waqqas bedankt voor de tip, dit lijkt voor nu de oplossing te zijn! De verbinding is er weer, het wereldbolletje werd eerst rood maar is nu op groen gesprongen. Nu is het denk ik raadzaam om de modem gewoon in de meterkast te laten? Ik zie dat de ontvangst van het wifi signaal in de woonkamer nu wel iets minder is, maar nog steeds vrij sterk zo lijkt het.

Reputatie 7
Badge +15

@VKH 

De modem kan ook terug naar de eerdere plek maar plug de kabel in de blauwe WAN poort ipv LAN 😅

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @VKH, super om te zien hoe je al zo goed geholpen bent, er hoeft geen moderator meer aan te pas te komen! 😁👍

Is het nog gelukt om het modem op de eerdere plek te zetten terwijl de kabel in de WAN geplugd is?