Sinds aanleg glazvezel 30-01 elke minuut latency lag spikes

  • 31 January 2024
  • 11 reacties
  • 314 Bekeken

Goedenavond, 

Ik heb gisteren glasvezel aangeleverd gekregen van jullie en de upload/downloadsnelheden zijn goed. Echter merk ik sinds gisteren ook gelijk lag spikes in latency (ongeveer elke minuut een uitschieter naar 500+ ms) en ik kan dit niet gebruiken. Bij mijn oude 100mb internetaansluiting had ik nergens last van, dus ik vind het echt zonde van mijn geld als dit nog langer doorgaat zo.

Ik heb de packetloss getest met WinMTR en er komt een 42% packetloss op 10.226.4.6 voor. 

Ik gebruik bekabeld internet rechtstreeks vanuit de Zyxel T-56 modem en ik heb alles al van het stroom afgehaald/opnieuw opgestart.

Kunnen jullie me hierbij helpen? 

Arjan1996 2 maanden geleden

Ik heb die Zyxel T-56 router nu vervangen met een Asus RT-AX57 en waar ik eerst elke minuut minstens twee 500+ ms spikes kreeg, heb ik nu al een halfuur stabiel internet zonder enige spikes. 

Lijkt me dat het probleem toch ligt bij jullie standaard router. 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2

Ik stel voor om bij dit topic te kijken en je daar ook te melden :-) : 

Je bent helaas niet de enige die hier last van heeft… We proberen meer mensen te vinden die hier last van hebben zodat er “hopelijk” wat aan gedaan wordt.

Ik stel voor om bij dit topic te kijken en je daar ook te melden :-) : 

Je bent helaas niet de enige die hier last van heeft… We proberen meer mensen te vinden die hier last van hebben zodat er “hopelijk” wat aan gedaan wordt.


Weet jij toevallig of het Odido gerelateerd is? Ik zie dat dat bericht al maanden oud is en er is nog niks verholpen, dan stap ik vandaag nog over. 

Reputatie 2

Ik stel voor om bij dit topic te kijken en je daar ook te melden :-) : 

Je bent helaas niet de enige die hier last van heeft… We proberen meer mensen te vinden die hier last van hebben zodat er “hopelijk” wat aan gedaan wordt.


Weet jij toevallig of het Odido gerelateerd is? Ik zie dat dat bericht al maanden oud is en er is nog niks verholpen, dan stap ik vandaag nog over. 

Ze hebben nu een ticket aangemaakt waarin iedereen is meegenomen die problemen heeft met hoge ping. Hopelijk nemen ze het nu serieus en zal het zsm worden opgelost. 

Het is niet van Odido zelf maar van een gebruiker die kampt met dezelfde problemen als jij, en zo zijn er tientallen andere die er last van hebben en nu ook dat hebben aangekaart in dat topic. We proberen nu zo veel mogelijk mensen te vinden die er last van hebben.

Reputatie 2

Mocht je nog vrij over kunnen stappen zou ik je dat aanraden.

Lijkt een issue bij Odido te zijn dat moeilijk of niet op te lossen valt. Met jou zijn er tientallen op het forum met de zelfde problemen.
Ik wacht nog even af maar vraag mij af of hier op korte termijn een oplossing voor gaat komen.

Ik heb hetzelfde probleem sinds kort.

Tijdens het spelen van CoD op mijn PS5 heb ik om de minuut een lag spike wat het spelen onmogelijk maakt, mijn PS5 is met een ethernet kabel verbonden trouwens.

Reputatie 2

 

Dag @Peter B.

Ik zou je hier bij deze topic aansluiten er is een collectief onderzoek gestart met veel anderen dan word jij ook toegevoegd in de ticket.

Ik heb telefonisch contact gehad met Odido, en ze kunnen me niet terug laten overstappen op de DSL verbinding die ik hiervoor had. Blijkbaar is die gelijk onbruikbaar gemaakt.

Ik wil nog een laatste test doen met een router die ik zelf wil kopen vanmiddag, is er toevallig iemand van jullie die dit al geprobeerd heeft? @Peter B. @alexsdam @Chapeaubas92 

Als dit niet werkt stap ik gelijk over, want ik zit nog in mijn bedenktermijn.

Reputatie 2

Ik heb telefonisch contact gehad met Odido, en ze kunnen me niet terug laten overstappen op de DSL verbinding die ik hiervoor had. Blijkbaar is die gelijk onbruikbaar gemaakt.

Ik wil nog een laatste test doen met een router die ik zelf wil kopen vanmiddag, is er toevallig iemand van jullie die dit al geprobeerd heeft? @Peter B. @alexsdam @Chapeaubas92 

Als dit niet werkt stap ik gelijk over, want ik zit nog in mijn bedenktermijn.

Ik heb van andere mensen gezien als zij hun eigen router eraan hangen mits deze wel op vlan 300 kunnen worden gezet het probleem zo goed als opgelost is of in ieder geval verbeterd. 
Ik wilde het zelf ook gaan uitproberen met mijn asus router maar nog geen tijd gevonden om dat even op mijn gemakje te doen. 
Zo ver ik weet is het de T-56 die gewoon het één en ander niet aankan.

Reputatie 2

Ik heb mijn eigen Asus er tussen gezet. De lag spikes zijn minder frequent en de wifi is beter.

Heb nog steeds last van package loss en jitter.

Ik heb die Zyxel T-56 router nu vervangen met een Asus RT-AX57 en waar ik eerst elke minuut minstens twee 500+ ms spikes kreeg, heb ik nu al een halfuur stabiel internet zonder enige spikes. 

Lijkt me dat het probleem toch ligt bij jullie standaard router. 

Ik heb DoS uitgeschakeld en ervaar nu al 2 uur lang geen lag spikes meer, geen idee of het verdere gevolgen heeft maar ik kan eindelijk weer kogels schieten…

Reageer