Beantwoord

Sinds verplaatsing modem geen internet meer...

  • 4 January 2023
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi!

Op oudjaarsdag heb ik mijn kamer opgeruimd en de modem verplaatst (1 meter verderop). Ik heb de DSL kabel even van de Zyxel t-50 modem gehaald zodat ik de kabels netjes kon oprollen achter de kast.

Echter na het aansluiten van de DSL kabel werkte het internet opeens niet meer.. het lampje van de wereldbol brand ook niet meer (ook zelfs niet rood). Wifi 4g en 5g doen het wel overigens.

De klantenservice had een reset gedaan vanuit hun kant, maar geen succes. Er is besloten om een opdracht te geven aan Gideon (voor een monteur), maar deze moet nog eerst goedgekeurd worden door T-mobile zelf. Ik ben nu al 3 dagen aan het wachten, en heb nog steeds geen bericht ontvangen.…

Daarom ben ik nu dingen zelf aan het uitproberen. Ik heb een hard-reset gedaan, maar geen succes. Verder dacht ik aan het netwerkkabel zelf, omdat deze al heel oud is en misschien tijdens het opruimen is gaan breken. Ik heb daarvan een stuk afgestript (tot waar ik de kabel had opgerold) en het oranje draad gestript en weer vastgeschroefd in het ISRA kastje (zoals voorheen dus). Maar helaas geen succes.

Wie weet er hier wat er aan de hand is? Lijkt me sterk dat de modem zelf defect is?

Bijgaand de foto van de modem en het ISRA doosje (normaal zit hier dus een klepje eroverheen, maar voor de foto even opengehaald)

 

Alvast bedankt voor het meedenken!!

 

 

icon

Beste antwoord door Tori 4 January 2023, 17:54

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tori welkom bij de community.

Het lijkt erop dat er tijdens de verhuizing een draadje is losgekomen in het doosje!

Waar ik het oranje pijltje heb getekend hoort ook een draad van het ISRA punt te zitten.

Dit zou je zelf makkelijk moeten kunnen herstellen en bespaart je de kosten van een monteur.

 

 

Hoi @Tori welkom bij de community.

Het lijkt erop dat er tijdens de verhuizing een draadje is losgekomen in het doosje!

Waar ik het oranje pijltje heb getekend hoort ook een draad van het ISRA punt te zitten.

Dit zou je zelf makkelijk moeten kunnen herstellen en bespaart je de kosten van een monteur.

 

 

Oh ik hoop dat dit waar is! Weet je toevallig ook welke kleur draad daar aan vast moet komen?

Alvast bedankt he!!

Reputatie 7
Badge +14

Ik neem aan dat het een draadje is wat niet onder het plakband vastzit.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Tori,

In principe moet het modem rechtstreeks op het isra-punt aangesloten worden. Blijkbaar is dit via een netwerkkabel aangesloten, welke daar in principe niet voor bedoeld is.

Je hebt uiteraard twee aders nodig zoals @eric goed heeft opgemerkt. Welke twee draden van de acht zijn gebruikt is natuurlijk gissen. Als je zeker weet dat oranje er één van was dan zou oranje-wit de meest logische kleur voor de 2e draad zijn. Kan je niet aan het andere einde van de netwerkkabel zien welke kleuren draad met het isra-punt verbonden zijn? Anders is het uitproberen, naast de oranje voor de 2e ader dus zeven mogelijkheden, zodra de 2e led op het modem gaat knipperen weet je dat je goed zit.

Mvg. Marcel

Hallo Tori,

In principe moet het modem rechtstreeks op het isra-punt aangesloten worden. Blijkbaar is dit via een netwerkkabel aangesloten, welke daar in principe niet voor bedoeld is.

Je hebt uiteraard twee aders nodig zoals @eric goed heeft opgemerkt. Welke twee draden van de acht zijn gebruikt is natuurlijk gissen. Als je zeker weet dat oranje er één van was dan zou oranje-wit de meest logische kleur voor de 2e draad zijn. Kan je niet aan het andere einde van de netwerkkabel zien welke kleuren draad met het isra-punt verbonden zijn? Anders is het uitproberen, naast de oranje voor de 2e ader dus zeven mogelijkheden, zodra de 2e led op het modem gaat knipperen weet je dat je goed zit.

Mvg. Marcel

 

Yes het is gelukt! Ik heb het stukje wat ik had afgeknipt uit de prullenbak gehaald en daar was het witte draad van de groene draad afgestript. Die heb ik nu aan de rechterkant bevestigd en alles werkt nu weer naar behoren :)

Super bedankt mannen, heel fijn dat er zo’n levendige forum bestaat naast de klantenservice! 

Groetjes,

Tori

Reageer