Beantwoord

site www.icscards.nl werkt hier niet meer

  • 9 May 2022
  • 4 reacties
  • 130 Bekeken

Hallo, vanaf vorige maand kon ik niet inloggen bij https://www.icscards.nl/anwb/login/ en wel met de zelfde pc via de ziggo (andere modem en ziggo netwerk) ook met de Samsung Galaxy gaat het niet via uw glasvezel wifi modem en ook weer wel met Ziggo. Dus voor de Visa betaling moet ik al 2 maanden uitwijken naar ziggo netwerk.

Ik heb 2x een tracert www.icscards.nl gedaan 1x via T-Mobilethuis en 1x via Ziggo

maar ik kan de log niet lezen / begrijpen waar het fout gaat. hieronder zal ik beide uitkomsten zetten, misschien dat er iemand met een oplossing komt.

via Glasvesel netwerk T-M:

Traceren van de route naar www.icscards.nl [185.195.93.72]
via maximaal 30 hops:

  1     3 ms     1 ms     2 ms  home [192.168.0.1] 
  2     6 ms     8 ms    18 ms  1-196-187-31.ftth.glasoperator.nl [31.187.196.1] 
  3     7 ms     6 ms     6 ms  10.10.13.81 
  4     6 ms     6 ms     6 ms  10.10.12.61 
  5    21 ms    12 ms    12 ms  adm-b1-link.ip.twelve99.net [62.115.154.136] 
  6    10 ms     *       13 ms  217.161.98.238 
  7    12 ms    12 ms    12 ms  adm-b1-link.ip.twelve99.net [62.115.154.136] 
  8    12 ms    11 ms    11 ms  adm-bb4-link.ip.twelve99.net [62.115.137.64] 
  9    14 ms    13 ms    25 ms  adm-b10-link.ip.twelve99.net [62.115.120.229] 
 10     6 ms     9 ms     6 ms  amsix.baffinbaynetworks.com [80.249.213.94] 
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15  

===============================================================

via coax van Ziggo:

Traceren van de route naar www.icscards.nl [185.195.93.72]
via maximaal 30 hops:

  1     3 ms     2 ms     4 ms  fritz.box [192.168.9.1] 
  2     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  3    15 ms    11 ms    11 ms  gv-rc0052-cr102-et110-251.core.as33915.net [213.51.196.165] 
  4    14 ms    13 ms    14 ms  asd-tr0021-cr101-be156-10.core.as9143.net [213.51.158.2] 
  5    13 ms    13 ms    19 ms  nl-ams04a-ri3-ae51-0.core.as9143.net [213.51.64.194] 
  6    15 ms    16 ms    14 ms  213.46.182.162 
  7    15 ms    16 ms    15 ms  adm-bb1-link.ip.twelve99.net [62.115.136.194] 
  8    14 ms    14 ms    22 ms  adm-b10-link.ip.twelve99.net [62.115.120.227] 
  9    14 ms    20 ms    16 ms  baffin-ic-360950-adm-b2.ip.twelve99-cust.net [213.248.83.9] 
 10    18 ms    14 ms    13 ms  anycast.baffinbaynetworks.com [185.195.93.72] 

De trace is voltooid.
 

vr. gr. Henk

icon

Beste antwoord door Henk-P 10 May 2022, 11:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Traceren van de route naar www.icscards.nl [185.195.93.72]
via maximaal 30 hops:

  1     3 ms     1 ms     2 ms  home [192.168.0.1] 
  2     6 ms     8 ms    18 ms  1-196-187-31.ftth.glasoperator.nl [31.187.196.1] 
  3     7 ms     6 ms     6 ms  10.10.13.81 
  4     6 ms     6 ms     6 ms  10.10.12.61 
  5    21 ms    12 ms    12 ms  adm-b1-link.ip.twelve99.net [62.115.154.136] 
  6    10 ms     *       13 ms  217.161.98.238 
  7    12 ms    12 ms    12 ms  adm-b1-link.ip.twelve99.net [62.115.154.136] 
  8    12 ms    11 ms    11 ms  adm-bb4-link.ip.twelve99.net [62.115.137.64] 
  9    14 ms    13 ms    25 ms  adm-b10-link.ip.twelve99.net [62.115.120.229] 
 10     6 ms     9 ms     6 ms  amsix.baffinbaynetworks.com [80.249.213.94] 
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15  

Helaas ligt dit probleem niet bij T-Mobile, het netwerk van T-Mobile eindigt bij de 4e hop met IP-Adres 10.10.12.61, hierna ga je naar een ander netwerk die vervolgens terecht komt bij weer een ander netwerk baffinbaynetworks. Vanaf dat punt gaat het pas mis en helaas heeft T-Mobile hierop geen invloed.

Iedere provider gebruikt een andere route om tot een bepaalde doel te komen, dat het bij Ziggo werkt biedt helaas dan ook geen garanties dat het bij een andere provider ook probleemloos werkt.

Ik heb zojuist even gekeken of ik icscards.nl kan bereiken en inmiddels lijkt deze weer bereikbaar, kan je nog eens kijken of het inmiddels weer werkt?

Dank je voor je reactie, nee icscards.nl doet het nog steeds niet hier, wat ik wel weet dat hier in de straat een kennis die ook glasvezel van T-Mobline het wel werkt.

Dus geen provider probleem dus. In de router kan ik geen vreemde instellingen ontdekken .

DNS adressen had ik al veranderd, zelfde probleem.

Router is al wel een keer uit en aan geweest, het had niets gebracht, maar ik ga dat nog wel een keer doen dadelijk.

Ik laat het morgen wel weten. Het probleem is al ruim 2 maanden nu.

 

 

Dank je voor je reactie, nee icscards.nl doet het nog steeds niet hier, wat ik wel weet dat hier in de straat een kennis die ook glasvezel van T-Mobline het wel werkt.

Dus geen provider probleem dus. In de router kan ik geen vreemde instellingen ontdekken .

DNS adressen had ik al veranderd, zelfde probleem.

Router is al wel een keer uit en aan geweest, het had niets gebracht, maar ik ga dat nog wel een keer doen dadelijk.

Ik laat het morgen wel weten. Het probleem is al ruim 2 maanden nu.

Heb je de router al eens een volledige reset gegeven?

Kan je de website wel benaderen vanaf een ander apparaat in je netwerk (bekabeld of draadloos)?

Als het op een ander apparaat in je netwerk wel werkt, ligt het issue mogelijk bij het apparaat die je nu steeds gebruikt. Dat kan bijvoorbeeld een VPN, internet security pakket, Windows firewall zijn die gebruikt wordt en de toegang blokkeert?

 

Goedenmorgen, 

Nee een restart van de router heeft niets gebracht.

Alle pc s hier in het netwerk werken, het zijn Windows 10 en 7 versie s en ook de telefoon Samsung Galaxy werkt niet, met alleen icscards.nl

Nee nog niet een fabriek volledige reset gedaan, dat omdat er dan veel netwerk settings en DHCP veranderd moet worden,

en ik niet alleen op het netwerk actief ben. (Debian 11 server draaid ook met Home-Assistent en Domoticz op een Thin-Client) dan ook nog diverse ESP temperatuur sensors draadloos en een ESP aan P1 , de Goodwe inverter voor de zonnepanelen ook draadloos dat houd je zo lang tegen voor een komplete reset.

ik zoek nog even verder.

tot zover dank voor de adviezen, ik laat me wel horen hier.