Beantwoord

slechte bekabelde verbinding op ps5 en wifi ook niet super stabiel

  • 17 February 2024
  • 19 reacties
  • 261 Bekeken

Wij hebben al vanaf het moment van aansluiten dat de bekabelde verbinding op de ps5 wegvalt. Omdat Odido geen Netflix en YouTube aanbiedt kijken wij dit via ps5 omdat we de smart afstandsbediening niet hebben. Ook tijdens het gamen worden we continue van de server gegooid en krijgen we de melding (wla) lanverbinding verbroken. 

dit gebeurt voornamelijk ‘s avonds en ‘s nachts. 

Ook is de wifi niet altijd om over naar huis te schrijven. 
na telefonisch contact wordt een melding geweigerd en kunnen zij ons niet verder helpen op de standaard resets e.d. na. 
 

wie kan ons vertellen wat we hier aan kunnen doen?

icon

Beste antwoord door soepkip67 18 February 2024, 14:42

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sisteen 

Wat je zou kunnen proberen is de router voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en de internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen.

Alle resets die de telefonische klantenservice kent hebben wij al eerder (meerdere malen) uitgevoerd. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Sisteen ,

Heb jij toevallig de Zyxel T56 in gebruik, hier zijn wat problemen bij bekend. Ze zijn bezig met nieuwe firmware.
Zie ook dit topic


waar @Tommie van Odido  aangeeft dat de topic starter op de lijst komt voor een firmware update.

Kan je ook gelijk je klantnummer in je profiel zetten? As je dit nog niet hebt, zo kan een moderator je snel op weg helpen indien nodig

Er is nog een topic met wat problemen met de ps5
 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Sisteen 

Wat betreft de WiFi valt het internet weg of zijn de snelheden laag? Hoe ervaar je de verbinding op andere apparaten die bekabeld zijn aangesloten?


 

Op alle bekabelde apparaten hebben wij slechte verbinding behalve op mijn laptop. 
 

wifi is ook niet opperbest met gamen. 

Hallo @Sisteen ,

Heb jij toevallig de Zyxel T56 in gebruik, hier zijn wat problemen bij bekend. Ze zijn bezig met nieuwe firmware.
Zie ook dit topic


waar @Tommie van Odido  aangeeft dat de topic starter op de lijst komt voor een firmware update.

Kan je ook gelijk je klantnummer in je profiel zetten? As je dit nog niet hebt, zo kan een moderator je snel op weg helpen indien nodig

Er is nog een topic met wat problemen met de ps5
 

 

Ja we hebben een t56 zyxel. 

@Sisteen

Wat betreft de WiFi valt het internet weg of zijn de snelheden laag? Hoe ervaar je de verbinding op andere apparaten die bekabeld zijn aangesloten?

Wat betreft de wifi hebben wij met download bijna alle keren volledige mb’s upload is echt drama. 
 

Geen experts hier thuis maar de Speedtest die wij op een pc moeten uitvoeren komen vaak wel goed uit de test. Helaas gebruiken wij zelden tot nooit de pc alleen telefoons en game consoles en hier hadden wij bij de concurrent nooit last van, zonder 5g

Reputatie 6
Badge +2

@Sisteen Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ben direct het systeem ingedoken om een lijnmeting te doen, gelukkig ziet de verbinding er goed uit. 

Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice en dat er is afgesproken dat je een bekabelde speedtest zou sturen. Je mag deze ook in dit topic delen, ik kan je dan gelijk verder helpen! Vergeet niet om alle randapparatuur los te koppelen voor je de speedtest uitvoert. 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent?

@Sisteen Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik ben direct het systeem ingedoken om een lijnmeting te doen, gelukkig ziet de verbinding er goed uit. 

Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met mijn collega van de Klantenservice en dat er is afgesproken dat je een bekabelde speedtest zou sturen. Je mag deze ook in dit topic delen, ik kan je dan gelijk verder helpen! Vergeet niet om alle randapparatuur los te koppelen voor je de speedtest uitvoert. 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent?

Hi,

na contact met je collega is er afgesproken dat er na de gehele periode dat we hier al mee lopen te sukkelen toch opnieuw een monteur gestuurd zal worden. 


De speedtesten zijn overigens bij andere reacties al geplaatst. Misschien niet de testen die jullie graag zien maar wel de testen waarop duidelijk zichtbaar is waar t probleem zit. Bij alles behalve de laptop. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sisteen, de uploadsnelheid op Playstation Netwerk zijn niet realistisch. Dit is niet alleen op ons netwerk maar op alle netwerken. Zou je eens de browser op je PS willen openen en een speedtest willen uitvoeren op www.speedtest.net? Dan zul je zien dat de upload omhoog schiet. Graag zie ik wel een speedtest van je laptop direct bekabeld op het modem als de snelheid niet voldoende is. 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Het zou fijn zijn dat wij nu eindelijk een keer serieus genomen gaan worden.

Krijgen allemaal loze beloftes te horen. “U wordt gebeld voor een nieuwe monteursafspraak”, dit is tot op heden nog niet gebeurd. 
 

Wel WEER een mail ontvangen dat, wat wij allemaal thuis al doen om deze ellendige verbinding te herstellen, niet goed genoeg is.

Wanneer krijgen wij een expert die gemotiveerd is om ons persoonlijk te helpen? Ipv iedere keer via mail of deze achterlijke manier van klantenservice genaamd community? 

De keuze om ons contract te laten ontbinden wordt steeds aantrekkelijker.
 

Tot nu toe eigelijk alleen maar spijt van het overstappen!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Kan je de browser op je PS5 openen @Sisteen, ga dan naar www.speedtest.net en doe een speedtest. Dan moet de upload omhoog schieten, dit is namelijk een fout van PSN dat de upload niet voldoende laat zien op hun ingebouwde speedtest.

Kan je de browser op je PS5 openen @Sisteen, ga dan naar www.speedtest.net en doe een speedtest. Dan moet de upload omhoog schieten, dit is namelijk een fout van PSN dat de upload niet voldoende laat zien op hun ingebouwde speedtest.

Als het een fout is in de Speedtest zou de verbinding wel gewoon optimaal moeten zijn lijkt me. Die valt continue weg. Ook de wifi op switch en vaste internet op hue + Sonos is niet stabiel. 
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Als het niet alleen op de playstation gaat dan wil ik je nogmaals vragen om een speedtest bekabeld uit te voeren @Sisteen. Anders kan ik niks onderzoeken. Graag ontvang ik ook een pingtest bekabeld.

 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Kan je de browser op je PS5 openen @Sisteen, ga dan naar www.speedtest.net en doe een speedtest. Dan moet de upload omhoog schieten, dit is namelijk een fout van PSN dat de upload niet voldoende laat zien op hun ingebouwde speedtest.

Als het een fout is in de Speedtest zou de verbinding wel gewoon optimaal moeten zijn lijkt me. Die valt continue weg. Ook de wifi op switch en vaste internet op hue + Sonos is niet stabiel. 
 

 

@Sisteen Je gaat niet geholpen worden met dit onderwerp ik heb ook last met de verbinding op me ps5 ik ben ook al een hele tijd bezig hier op de community maar geloof me je blijft van het kastje naar de muur gestuurd worden en continu dezelfde antwoorden en steeds maar terug vallen dat de speedtest in de browser wel de snelheden halen lekker makkelijk om te zeggen van kijk zie je dat je je snelheden haalt. Dat zo een groot bedrijf zo met zijn klanten omgaat.

Kan je de browser op je PS5 openen @Sisteen, ga dan naar www.speedtest.net en doe een speedtest. Dan moet de upload omhoog schieten, dit is namelijk een fout van PSN dat de upload niet voldoende laat zien op hun ingebouwde speedtest.

Als het een fout is in de Speedtest zou de verbinding wel gewoon optimaal moeten zijn lijkt me. Die valt continue weg. Ook de wifi op switch en vaste internet op hue + Sonos is niet stabiel. 
 

 

@Sisteen Je gaat niet geholpen worden met dit onderwerp ik heb ook last met de verbinding op me ps5 ik ben ook al een hele tijd bezig hier op de community maar geloof me je blijft van het kastje naar de muur gestuurd worden en continu dezelfde antwoorden en steeds maar terug vallen dat de speedtest in de browser wel de snelheden halen lekker makkelijk om te zeggen van kijk zie je dat je je snelheden haalt. Dat zo een groot bedrijf zo met zijn klanten omgaat.

Wij merken idd weinig begrip van zowel de reguliere klantenservice als de community. Er ligt nogmaals een ticket om een monteur langs te laten komen. Mocht dit nu niet gebeuren en verder onderzocht worden zien wij ons genoodzaakt om ons contract te ontbinden. 
 

Naast dat de bekabelde verbinding knudde is op de ps5, hue en Sonos, ervaren wij ook veel leaks op de wifi. Voordat wij het “prachtige” 5g hadden, maar normaal internet van de concurrent hadden was de verbinding stukke beter op de afstanden van de router waar wij nu op zitten. 
 

hoe is dit probleem uiteindelijk voor je verholpen? Door over te stappen? 
 

bedankt voor je reactie!

@Sisteen het probleem is niet voor me verholpen dat is het mooie aan het hele verhaal het probleem ligt niet bij hun dus ze kunnen dan in hun ogen niks voor je betekenen. 

@Sisteen het probleem is niet voor me verholpen dat is het mooie aan het hele verhaal het probleem ligt niet bij hun dus ze kunnen dan in hun ogen niks voor je betekenen. 

Super vervelend! Ik had iig een veel hogere pet op van Odido en glasvezel voor de overstap. 

@Sisteen het probleem is niet voor me verholpen dat is het mooie aan het hele verhaal het probleem ligt niet bij hun dus ze kunnen dan in hun ogen niks voor je betekenen. 

Super vervelend! Ik had iig een veel hogere pet op van Odido en glasvezel voor de overstap. 

@Sisteen Ook ik had dat gevoel maar helaas van een koude kermis thuis gekomen. Ik zat hiervoor bij tweak dat is nu overgenomen door odido maar bij hun nergens last van. Als je tijd heb moet je mijn topic maar eens doorlezen met de antwoorden dan zie je een beetje hoe ze te werk gaan. 

Reageer