Beantwoord

Slechte verbinding (voornamelijk TransIP websites)

  • 30 March 2021
  • 36 reacties
  • 1511 Bekeken


Toon eerste reactie

36 reacties

Ik sluit me aan bij de rest.

Sinds een paar weken dus het geval dat TCP SYN pakketten gedropt worden. Na wat getest te hebben lijkt het vooral te gaan om nieuwe (lokale) poorten die gebruikt worden. Als ik er voor zorg dat de lokale poort hardcoded is (wat niet aan te raden is ivm portconflict), dan zie ik dit probleem eigenlijk niet gebeuren.

In mijn geval heb ik er erg last van omdat ik een server heb staan bij Worldstream, welk in Nederland draait. Het lijkt er op dat voornamelijk Nederlandse servers/netwerken er last van hebben? Ik heb niet genoeg websites getest om te kijken welke netwerken er last van hebben en welke niet.

Ik heb Worldstream iig op te hoogte gesteld betreft de gerelateerde topics.

Reputatie 3

Ik hoop dat T-Mobile dit snel gaat oplossen. Ben nu nog geen klant van T-Mobile Thuis maar overweeg het wel. Met Mobiel zit ik wel al jaren (tevreden) bij T-Mobile.

 

Ik zou het niet doen, weg blijven bij deze elende. afgelopen maand gedaan en nu al alleen maar hoofdpijn en elende sinds dag 2 dat ik klant ben, er word niks gedaan.

Ik ben door wat websites gecrawled en ik kom er niet echt achter wat de correlatie is tussen de netwerken.

Hier is in iedergeval een lijst met ips/domeinen die het probleem hebben (alles met - niet):

transip.nl +

nu.nl -

tweakers.net -

versio.nl -

dumpert.nl -

cloud86.nl -

mijndomein.nl -

snel.com -

netrouting.nl -

worldstream.nl +

 

-----

 

transip 

  • 136.144.128.3 +
  • 136.144.199.11 +
  • 141.138.136.2 +
  • 149.210.128.2 +
  • 157.97.168.84 +
  • 185.10.48.3 +
  • 89.41.169.49 +

 

downstream as206861

  • 185.173.132.21 +

 

upstream as1239 (sprint)

  • 62.197.130.185 +
    • LeafC block https://ipinfo.io/AS1239/62.197.130.0/23

Naast de websites bij TransIP heb ik op de telefoon via Wifi regelmatig dat de Knab bankieren app en Atomic Wallet bij het openen hun data niet lijken te kunnen ophalen. Nu ik sinds twee dagen weet dat het probleem weleens bij T-Mobile thuis kan liggen, geswitched naar 4G en opeens blijken de websites het wel gewoon te doen.  Tcpdump + ripe whois ip lookup toont dat Knab en Atomic Wallet bij respectievelijk Cegeka en Amazon (cloudfront) gehost worden. Het probleem lijkt zicht dus niet te bepwerken tot T-Mobile Thuis <=> TransIP.

Ongeveer een maand geleden begonnen onze problemen: zo nu en dan connection loss bij diverse websites en ook apps op de telefoon. Sinds afgelopen vrijdag duidelijke problemen naar productiewebsites bij TransIP. Via een socks proxy op een bedrijfsnetwerk in Groningen geen problemen, en op de telefoon, switchen naar 4G: problemen weg.

Hoop dat een moderator dit leest: T-Mobile thuis netwerk heeft problemen, en de indruk heerst dat na een maand bij de netwerkbeheerder nog niet bekend is wat er aan de hand is.

Reputatie 3

Ik heb het inmiddels ook naar een aantal servers bij Digitalocean (AMS3) en bij Community, waar ik het eerder niet had. Inmiddels een hop via een remote VPS ingezet om van de problemen af te zijn.

@Jason Graag een update! Je bent akelig stil. Ik heb geen zin om aan de slag te gaan met ingebrekestellingen.

Bij de opmerking van Yepster sluit ik mij aan. De netwerkbeheerders lijken niet op de hoogte van dit probleem, of erger; ze kunnen dit na een maand nog steeds niet oplossen?

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, heel erg bedankt voor jullie aanvullingen! Al had ik natuurlijk het liefste gelezen dat iedereen verbeteringen merkte. Ik wil jullie graag weer voorzien van een nieuwe korte update. @Deeef2020 linkte al even naar dit topic. Het issue dat jullie ervaren, is gerelateerd aan de problemen uit dit topic en is hier door onze specialisten dan ook onder geschaard. In het VPN-topic vinden jullie dan ook alle updates met betrekking tot dit probleem terug. Ook zal ik dit topic ook goed in de gaten blijven houden en verzorgen van een update, zodra ik nieuwe informatie krijg doorgespeeld. Ik hoop dan ook dat ik jullie snel van goed nieuws kan voorzien! 💪 

 

 

Reputatie 3

Ik heb het inmiddels ook naar een aantal servers bij Digitalocean (AMS3) en bij Community, waar ik het eerder niet had. Inmiddels een hop via een remote VPS ingezet om van de problemen af te zijn.

@Jason Graag een update! Je bent akelig stil. Ik heb geen zin om aan de slag te gaan met ingebrekestellingen.

Bij de opmerking van Yepster sluit ik mij aan. De netwerkbeheerders lijken niet op de hoogte van dit probleem, of erger; ze kunnen dit na een maand nog steeds niet oplossen?

Het is denk ik het laatste..

Er zijn verschillende topics die al lange tijd spelen. Het probleem is ook wisselend van aard (verschillende ip-adressen welke dan weer niet / daan weer wel of slecht bereikbaar zijn). Dus als ze het ergens oplossen valt er ergens anders weer iets om.
Volgens mij krijgen ze zelf het probleem ook niet gereproduceerd (wat raar is) waardoor ze iedere keer weer reacties hier op het forum af moeten wachten of iets wel/niet werkt.

Reputatie 7
Badge +15

Hi all,

Omdat we een lang weekend in gaan geven we jullie graag een update over waar we concreet mee bezig zijn:

  • Dit issue heeft nog steeds de hoogste prioriteit bij onze netwerkpartners en zijn dagelijks met ze in contact om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen.
  • We gaan aanpassingen verrichten aan het netwerk, hier wordt op dit moment een datum voor ingepland.
  • We zijn in contact met een derde partij die een groot internetknooppunt beheert om te onderzoeken of er mogelijk iets mis gaat met de communicatie tussen de delen van het netwerk.

De change die voor vannacht gepland stond is verschoven naar morgennacht. De aanleiding voor deze change was echter niet de VPN issues maar is al een aantal weken eerder vanuit de netwerkmonitoring opgemerkt. Of deze change van invloed is op de problemen met de VPN is dus niet zeker. Mocht dit wel zo zijn dan horen we het uiteraard graag.

Link naar hoofdtopic: 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, 

Ik heb iets meer informatie omtrent dit issue. Bij AMS-IX is een foutieve netwerkkaart herstart, daardoor zijn de verbindingen weer hersteld. Ik weet niet precies hoe we/zij bij die netwerkkaart zijn gekomen en waarom deze niet eerder in beeld is gekomen, maar het lijkt erop dat dit dé oplossing was voor 90+% van het issue, aangezien er nu maar slechts enkele sites onbereikbaar zijn (dank @geertemo !). 

Het lijkt inderdaad nu opgelost!

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, zoals ik hierboven al even aanstipte is het probleem verholpen! Fijn om te lezen dat jij direct ook verschil merkt @barryd99. Mocht er nou toch nog iemand met problemen kampen, geef het dan aan mij aan. Dan ga ik dit individueel met jou oplossen. Bedankt allemaal voor jullie geduld! 😊

Reageer