Beantwoord

Slechte verbinding (voornamelijk TransIP websites)

  • 30 March 2021
  • 36 reacties
  • 1531 Bekeken


Toon eerste reactie

36 reacties

Reputatie 3

Het zou kunnen maar denk het niet, heb deze problemen ook bij andere website’s

tweakers

linkedin

tmobile community

zie topic

 

Reputatie 3

Ok, na een dag intensief onderzoek;

Ik heb een aantal packet captures gedaan op m'n eigen verbinding en een server bij Transip terwijl ik heel veel data heen en weer stuurde en wat ik zie is dat (bijna) de enige pakketjes die verdwijnen TCP-syn pakketten zijn die richting Transip gaan. Al het andere verkeer komt erdoor, maar dus je aanvraag voor het maken van een verbinding naar een server verdwijnt (vaak; in mijn geval 20-30%).

Dus voor mij geldt dat ping werkt, maar het openen van een website doet er zo lang over als TCP nodig heeft om erachter te komen dat er geen reactie op de gestuurde SYN komt.

Dat klinkt mij in de oren als een te agressief afgestelde ddos-beveiliging en zeker met in het achterhoofd de recente grote aanval op Transip (en de ongetwijfeld naar aanleiding daarvan gemaakte veranderingen/verbeteringen in hun netwerk) lijkt het mij op het moment waarschijnlijker dat het aan Transip ligt dan aan T-mobile.

Na overleg met Transip heb ik de kwestie ook daar neergelegd en ze hebben het in onderzoek. Ik heb ze ook aangemoedigd het met T-mobile te bespreken. Ik moest wel flink aanhouden, want onder meer dit topic werd gebruikt als ‘kijk maar, andere mensen bij t-mobile hebben er ook last van’.

 

Overigens verder nooit problemen gehad met T-mobile, maar dat komt misschien ook doordat ik ODF-klant ben, externe dns gebruik en die draytek al 4 jaar in de doos zit waarin die werd opgestuurd. ;-)

Reputatie 3

Ben er bang voor dat dit niet serieus of opgelost gaat worden, het beste is zo snel mogelijk mits mogelijk over te stappen. Helaas nog 11 maanden te gaan hiet.

Mijn help ticket word zonder reden gesloten en alle partijen wijzen naar elkaar.

Reputatie 3

Hier ook hetzelfde probleem.

T-mobile verstopt de hops in een traceroute dus ik kan niet meer zien waar het precies misgaat, maar vanaf XS4ALL heb ik geen problemen en naar andere providers werkt alles ook prima.

Op ICMP gaat alles goed, maar op TCP heb ik packetloss van soms meer dan 50%

Diverse servers bij Transip geprobeerd met allemaal vergelijkbaar hoge packetloss.

Trouwens ook problemen naar ftp.bit.nl nu.

Reputatie 3

Alweer 3 dagen de zelfde elende, word dit opgelost?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Mike_P  en all, ik heb meteen om een update gevraagd bij de netwerkspecialisten en ben in afwachting van een antwoord. Zodra ik meer weet, horen jullie het direct!

Hier ook de heledag last van gehad

Ben ook net 1 dag klant bij tmobile


Ik ook sinds deze maand, was al bang dat het een blijvend issue was

 

Weet niet wat er is gebeurt maar heb er hier geen last meer van


Klopt, hier ook.

Een update zou fijn zijn zodat we weten wat er aan de hand was.

Reputatie 3

Weet niet wat er is gebeurt maar heb er hier geen last meer van

Reputatie 3

Hier ook de heledag last van gehad

Ben ook net 1 dag klant bij tmobile

Verschrikkelijk dit, nu net getest op mijn iphone en lijk nu nergens meer last van te hebben. Ben benieuwd morgen vroeg. Kan toch niet zo zijn dat ik amper verbinding kan maken naar mijn servers in de ams zone.

Reputatie 1

Ik heb dit probleem ook sinds vandaag. Het speelt de hele dag al.

Via 5g of via VPN naar m’n werk spelen de problemen niet. Ik host mijn werk bij TransIP en het admin-deel hiervan is feitelijk onbruikbaar omdat het soms minutenlang duurt voordat er response komt.

Reputatie 7
Badge +4

@Mike_P ik ervaar deze problemen ook bij transip echter ook voor KPN. Tijdens de ddos bij Transip was dit probleem er niet. (het verkeer verliep toen via NBIP.)

Reageer