slimme thermostaat van Eneco Toon

  • 1 February 2024
  • 4 reacties
  • 183 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Zoals ik hier kan vinden zijn er problemen met de verbinding met de Toon. Helaas heb ik dit ook aan de hand. Voor de goede orde ik ben echt een leek op dit gebied (internet/verbindingen ed)

Eerst mijn situatie eind december overgestapt naar Odido, router hangt in de meterkast begane grond wifi plus (wifiversterker)aangesloten op tv kastje vanuit het kastje naar de tv. Eerste etage enkel een wifi versterker, op de tweede etage wifi versterker plus kastje. Met een paar aanloopproblemen werkte alles behalve Toon. kon geen verbinding maken met internet. Gebeld met Odido hebben op afstand mijn router aangepast naar 2.4 en 5 g . Nu kon ik met de Toon wel verbinding maken met het internet echter geen verbinding met Eneco, Diverse telefoontjes Eneco en dingen uitproberen o.a. hotspot telefoon werkte de Toon correct dus het ligt aan de verbinding/ router. Helaas kwam ik er achter dat door deze wijziging in de router de wifi versterkers zowel op de 1e als 2e etage geen verbinding meer hadden me de router? Wederom gebeld en alles is terug gezet naar het oude, helaas nog een paar vreemde naweeën zoals dat het netwerk volgens mijn telefoon uitgeschakeld is door de beheerder, terwijl mijn laptop en andere zaken goed werken?? hopelijk wordt dit ook opgelost. Ik heb inmiddels begrepen dat het een bug is volgens dit medium. Helaas zijn niet alle medewerkers schijnbaar hiervan op de hoogte. Waardoor er zaken ingeregeld worden welke achteraf niet werken.

Ik hoop dat de bug toch redelijk snel opgelost wordt en dat de medewerkers dan ook weten hoe dit opgelost moet worden. Dus svp ook op de lijst voor info.

Overigens een compliment aan de medewerkers die ik aan de telefoon gehad heb vriendelijk en nemen de tijd voor je.

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @Will Q, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic bent gestart. Dit lijkt inderdaad op de firmware bug met de Zyxel T-56. Ik heb je op de lijst gezet voor snelle toegang van de update. De update zal spoedig gepushed worden naar het modem. Daarna zal het opgelost moeten zijn.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Will Q, welkom op onze Community!

Goed dat je hierover een topic bent gestart. Dit lijkt inderdaad op de firmware bug met de Zyxel T-56. Ik heb je op de lijst gezet voor snelle toegang van de update. De update zal spoedig gepushed worden naar het modem. Daarna zal het opgelost moeten zijn.

Beste Tommie,

In vervolg op mijn eerder post omtrent de verbinding met de TOON van ENECO blijf ik toch met een vraag zitten. Zoals aangeven na de omzetting van 6/5 naar 2.4 deden de zyel 5600 op de 1e en 2e etage het niet meer de en deze kreeg ik ook niet meer aan de gang. De TOON had wel verbinding met het internet maar niet met ENECO dat is te wijten neem ik aan aan de bekende bug. Zoals aangegeven is door jullie ODIDO de wijziging volledig terug gedraaid naar 6/5 ghz (?). de versterkers op de 1 en 2e etage doen het weer en er kan gelukkig boven ook weer tv gekeken worden. Mooi. Minder mooi is dat de verbinding van de TOON met internet is verbroken en ik krijg deze niet meer verbonden, dus eigenlijk oude situatie. Wat nu moet ik de TOON weggooien overigens betaal ik daar maandelijks voor,  zolang dit probleem niet opgelost is betaal ik dus voor niks.

Overigens werd mij medegedeeld dat de zyxel 5600 niet op kan gaan met de frequentie 2.4 wat ook het geval was. Als dit zo is kan ik mijn TOON inderdaad wel weggooien.

Voor alle zekerheid ik ben een leek op het gebied van internet/versterkers ed dus help mij aub van a tot z op dit indien mogelijk op te lossen. Eke keer als er iets wijzigt zit ik met mijn handen in het haar en moet weer gaan bellen wordt er eerlijkheidshalve een beetje moe van

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Will Q 

Is het misschien een optie om een goedkope versterker van een andere fabrikant aan te schaffen, deze bekabeld aansluiten op de Zyxel-T56, Toon daarmee verbinden en eventueel 5 GHz uitschakelen op de versterker als hij niet kan verbinden.

Hallo @Will Q 

Is het misschien een optie om een goedkope versterker van een andere fabrikant aan te schaffen, deze bekabeld aansluiten op de Zyxel-T56, Toon daarmee verbinden en eventueel 5 GHz uitschakelen op de versterker als hij niet kan verbinden.

Beste @Waqqas bedankt voor je reactie maar zoals ik al schreef ben echt een leek op dit gebied. Mocht ik een versterker kopen die enkel 2.4 ghz verstuurd (deze bekabeld aan het modem hangen) pakt dan Toon het wifi 2.4 op of wordt dit dan toch overruled door de 6/5 ghz?  ,En heb je ook een advies voor zo,n versterker,

Reageer