Beantwoord

Smart lamp (Yeelight Lightstrip Plus) verbind niet met de router

  • 29 March 2021
  • 9 reacties
  • 582 Bekeken

Ik kan mijn smartlamp niet verbinden met het internet dus nu heb ik een domme lamp.

Ik heb alle stappen van de volgende blogpost gevolgd en deze gaven aan dat ik contact met de ISP (T-mobile) moest zoeken. Tijdens de ping test zag ik ook dat de EU server (de.ot.io.mi.com) van Xiaomi wordt geblokkeerd. Kan ik dit oplossen in de instelling van de Zyxel router? 

Dit heb ik ook proberen te omzeilen door een server te gebruiken die wel reactie teruggaf maar dit werkte ook niet.
 

icon

Beste antwoord door yalerta 30 March 2021, 18:37

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +5

De lamp is al verbonden met wifi?

Dit soort apparatuur wil vaak alleen maar verbinden op 2.4ghz.

Anders 5 ghz ff uitschakelen, verbinding maken en daarna ka de 5ghz weer aan.

Geen offline = aleen wifi mogelijk? Dat toont direct het GROTE nadeel van dat zg. smart gedoe.

Bedankt voor je hulp.

Hij wil niet verbinden met het mijn wifi.
Ik heb mijn DNS al aangepast naar 8.8.8.8 en het signaal opgesplist in een 2,4ghz en een 5ghz maar ook met alleen de 2,4ghz in de ether krijg hij geen verbinding.

Het apparaat lijkt niet te kunnen verbinden met de router alsof het geblokkeerd wordt. In mijn oude huis had ik ook t mobile maar een andere router en daar deed het apparaat het wel. Dus ik denk dat de nieuwe Zyxel router het probleem is of de server die het apparaat wil bereiken wordt ineens geblokkeerd.

Reputatie 7
Badge +5

Aha, verhuizing.

Voer een reset uit op de lamp? Is het een controller met een reset hole somewhere?

Bij een lamp; Aan binnen 2 sec uit binnen 2 seconden aan. Totaal 5 keer achter elkaar. Indien juist afgehandeld knippert de lamp 2 maal.

Reset hole somewhere? 3 seconden ingedrukt houden.

De lamp komt dan in een factory modus met een eigen wifi (hotspot) aanmeldpunt

Simpel gesteld: Je Lightstrip is nog steeds verbonden met je “vorige” wifi

Het resetproces heb ik al een aantal keer doorlopen en dit werkt ook.
Zoals ik aangaf lijkt het te komen door een probleem met de router of ergens bij T-mobile. Ik zal contact met ze opnemen misschien kunnen zij mij verder helpen.

Mijn vraag is nog steeds niet beantwoord, waarom is deze ineens als beantwoord aangeduid?

Reputatie 7
Badge +15

@DaanBanaan222 

De website is niet toegankelijk via T-Mobile icm een Zyxel, ik heb dit ook via 4G geprobeerd maar nog steeds onbereikbaar.

Is dit bij jou ook het probleem? Lijkt niet aan de Zyxel te liggen.

Goed om te weten.

Oké ik was nu in de veronderstelling dat het aan de Zyxel router lag omdat ik in mijn vorige huis waarbij T-mobile ook de provider was ik geen problemen ondervond. 

Ik kan het nog eens proberen als ik hotspot met een mobiele die een andere provider heeft en kijken of dit werkt. 

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Xiaomi smart hub en ook een aantal Yeelight lampen.
Deze lampen werken via wifi en dienen connectie te krijgen met je router (en werken dus niet direct via de Xiaomi smart hub.

Sinds ik de nieuwe Zyxel T50 router van T-mobile heb kan ik geen verbinding meer instellen tussen de lampen en de router. Toen ik eerder de Draytek vigor 2132fvn router had was verbinding krijgen geen probleem.

Welke instellingen op de Zyxel T50 router moet ik aanpassen om wel verbinding mogelijk te maken met de Yeelight lampen??

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @zed85, zeer begrijpelijk dat je zo snel mogelijk op zoek wilt gaan naar een antwoord! Het is echter niet toegestaan om meer dan één topic aan te halen/te starten wanneer je hetzelfde onderwerp/dezelfde vraagstelling aansnijdt. Zo houden we het overzichtelijk en kunnen we je nóg sneller helpen! 😄

We pakken het verder op in je eigen topic: Yeelight wifi lampen verbinden niet met Zyxel T50 router | T-Mobile Community

Mocht je eventjes willen controleren hoe de Huisregels eruit zien, neem dan een kijkje in onze Wiki: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community

Reageer