Snelheid internet

  • 28 September 2023
  • 46 reacties
  • 843 Bekeken

Reputatie 2

Ik dacht laat ik maar is mijn pakket verhogen van 400/400 naar 1000/1000 aangezien we nogal veel gebruik maken van het internet, echter viel het een beetje tegen.

Dus mediaconverter een herstart gegeven mijn modem een reboot gegeven en mijn router een reboot gegeven. Echter mocht dit naat baten. verschillende testen gedaan met andere locaties en een andere browser geprobeerd, maar resultaat blijft ongeveer hetzelfde.

Nu zag ik dat aanpassing in de mediaconverter een oplossing kon zijn, echter kan je dat niet zelf doen.

Speedtest met de app

 

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @RodneyFortuna, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb zojuist het ONT/Media Converter opnieuw geregistreerd, kan je een volledige powerflip uitvoeren en dan de verbinding opnieuw testen? 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Is de snelheid nog steeds niet voldoende? Dan wil ik je vragen om een volledige speedtest aan te leveren.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Bekijk origineel

46 reacties

Hallo @Demi van Odido  Ik heb eergisteren al Zyxel al aangesloten en dat blijft aan. Ik hoop dat mijn probleem word opgelost. Dankjewel voor terugkoppeling.

 

Gr. Tomasz 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RodneyFortuna, jammer dat het opnieuw registreren niet de volledige oplossing was. Ik heb besloten om een monteur te sturen. Je zult zo een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met Guidion. Kan je mij een terugkoppeling geven na dat de monteur geweest is? Alvast bedankt! 

Reputatie 2

Probleem is opgelost en alles werkt weer zoals het hoort 

Probleem is opgelost en alles werkt weer zoals het hoort 

Kan je misschien vertellen hoe is dat opgelost ? 

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.

Goededag, @Tommie van Odido @Jason van Odido @Demi van Odido 

Ik heb nieuwe router (zyxel) gekregen van jullie en vandaag gelijk getest.Ik heb powerflip uitgevoerd, aantal minuten gewacht en helaas is precies hetzelfde probleem… (kijk screenshots):

 

 

ik heb meerdere keer test uitgevoerd : hier is link van waveform met mijn test: https://www.waveform.com/tools/bufferbloat?test-id=3198d44c-4a31-414e-91f1-9c8ddd093a0c

 

Nieuwe router heeft mijn probleem helaas niet opgelos. Ik heb nogsteeds packetlos en random pingspikes en ongelooflijk niet stabiel jitter.

Ik hoor graag terugkopeling.

 

Gr. Tomasz

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TomaLLoS, bedankt voor de update. 

Ik heb besloten om dit intern door te zetten. Ik heb alles gebundeld en doorgezet naar de netwerk specialist. Hij zal dit gaan onderzoeken en hopelijk hebben we dan de oplossing!

Hey @Tommie van Odido 

Ik heb mijn PC direct aangesloten op het modem, volledige powerflip uitgevoerd en opnieuw alles opstarten. Op modem is alleen PC aangesloten (ook wireless uitgezet)

PC staat op 2.5Gbit/s Lan Port (getest ook op 1Gbit/s - precies hetzelfde)

  • Resultaten van een ping test naar 8.8.8.8
  • ik zal paar van het hooge ping spikes en packet loss ook toevoegen:

  •  Resultaten van een ping naar de first hop

  • Ping  gevonden IP-adres: ( en paar pingspikes )

  •  

 

https://www.waveform.com/tools/bufferbloat?test-id=1e62713c-35b2-4ea9-b642-d576859e440a

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TomaLLoS, mijn excuses voor de vertraging. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat ik nooit een reactie terug heb gehad. Ik heb het opnieuw doorgezet! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TomaLLoS, bedankt voor alle moeite!

Ik heb besloten om een monteur aan te sturen om een blik te werpen. Ik heb alle screenshots meegestuurd, echter weet ik niet zeker of de monteur deze zal bekijken. Kan je het probleem zo duidelijk mogelijk uitleggen aan de monteur? Je ontvangt zo een SMS om een afspraak in te plannen met Guidion. Wil je mij na de tijd alsjeblieft een terugkoppeling geven? Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Darknoose ik heb de ONT opnieuw voor jouw geregistreerd. Het kan tot 10 minuten duren voor het volledig verwerkt is. Zou je daarna ook de stappen willen volgen en kijken of je verschil merkt?

Hallo @Tommie van Odido  Ik heb nogsteeds geen terugkoppeling of contact gekregen van jullie. Alleen en email dat binnen 3 dagen ik krijg reactie maar verder niks gehoord. Is nu meer dan 18 dagen geleden. Weet je misschien iets meer ?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TomaLLoS, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb het ONT opnieuw geregistreerd. Kan je een Powerflip uitvoeren en daarna de verbinding testen? Als het goed is zie je direct verschil!

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
Reputatie 7
Badge +9

Hey @TomaLLoS, we hebben afgelopen vrijdag een update met verbeteringen uitgerold voor iedereen met een T-56 modem. Het enige wat je hoeft te doen om ervan te profiteren, is je modem opnieuw opstarten. Na deze update zouden spikes niet meer moeten voorkomen en zou alles soepeler moeten werken! 🙂 Kan je me laten weten of het daarna opgelost is?

Reputatie 7
Badge +16

@Tommie van Odido Wil jij hier naar kijken? 

Hey @Tommie van Odido zoals ik heb bij de vorige post met meetingen opgeschreven ik heb al volledige powerflip uitgevoerd en nu trouwens ook voor het zekerheid maar ik zie geen veranderingen helaas...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TomaLLoS, ik heb terug gekregen dat we recente testen nodig hebben. Zou je alsjeblieft de volgende testen willen uitvoeren voor mij? Dan zal ik het direct meesturen!

Ping test bekabeld.

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test.
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort 
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RodneyFortuna, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb zojuist het ONT/Media Converter opnieuw geregistreerd, kan je een volledige powerflip uitvoeren en dan de verbinding opnieuw testen? 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Is de snelheid nog steeds niet voldoende? Dan wil ik je vragen om een volledige speedtest aan te leveren.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Hallo @Tommie van Odido

Het was al 3x monteur al langs geweest om te probleem  met upload snelheid oplossen (uiteindelijk problem met laag upload snelheid is opgelost door jou Tommie) en ik heb samen met monteurs snelheid test gedaan en ook gevraagd over ping spikes en jitter en antwoord van alle drie monteurs was het zelfde - "ik heb geen verstand over, ik doe alleen internet aansluiting, lijn doormeten wat voor demping er is en thats it". 

Ik hoop dat dit keer word iemand met IT ervaring doorgestuurd die echt kan iets meer dan alleen lijn doormeten.. 😅

 

Up

Reputatie 7
Badge +8

Hi @TomaLLoS superfijn dat je de zyxel wilt aansluiten! Het onderzoek dat mijn collega Jason had heropend, is opnieuw gesloten omdat gisteren opnieuw geconstateerd werd dat er een eigen modem was aangesloten. Ik heb nu opnieuw een ticket voor je aangemaakt. Probeer de Zyxel aangesloten te laten het gehele onderzoek. Tussendoor alsnog de Asus aansluiten kan ervoor zorgen dat het onderzoek opnieuw wordt afgesloten zonder dat het opgelost wordt. Alvast heel erg bedankt voor jouw medewerking en we gaan het euvel oplossen! 😊

Reputatie 2

Bedankt voor de snelle reactie, de download is flink gestegen, alleen de upload niet. Hoop dat onderstaande informatie is wat je nodig hebt.

 

Hi @Darknoose ik heb de ONT opnieuw voor jouw geregistreerd. Het kan tot 10 minuten duren voor het volledig verwerkt is. Zou je daarna ook de stappen willen volgen en kijken of je verschil merkt?

Hoi Demi 

Alle stappen doorlopen en het heeft geholpen, heel blij mee!

Alles is nu ongeveer 1000/1000

Dankjewel!

Hallo @Tommie van Odido 

Monteur van Guidion is zojuist langs geweest en heeft glasvezel aansluiting schoongemaakt en patch cable. Daarnaast is Modem en ONT met reset knop gereset, powerflip gedaan en gebeld voor de lijn doormeten - waarden waren goed, ik heb gehoord dat "ziet er goed uit". Wij hebben samen speedtest gedaan en ping test en helaas is niks veranderd, blijft nogsteeds 580+ ms en ping spikes net als bij de screenshots die heb ik eerder gedaan. 

Monteur geeft vroeger gewerkt bij glasvezel leggen en zegt dat misschien is iets aan de hand met met glasvezel kabel die loopt tussen datacenter en klant (niet alleen tussen wijkcentrale en klant) zegt ook dat zijn meerdere "lassen" tot aan de datacenter en misschien is iets beschadigd of zijn lassen niet goed genoeg - maar dat is alleen wat hij kan bedenken en geeft geen zekerheid dat zo is - lijkt mij dat is ook en goede tip om na te kijken. Monteurs hebben geen apparatuur om dat te checken, dat heeft alleen lijn beheerder (KPN) die kan dat kijken met OTDR apparatuur.

Ik weet niet als dat kan iets mee helpen in dit geval. Monteur heeft S/N opgeschreven van de modem en zegt dat hij niks meer kan doen.

Dat is alles over bezoek van de monteur vandaag. Ik stuur nog omschrijving van de email van Guidion.

 

Groetjes Tomasz 

 

Hallo Tommie,

Ping blijft stabiel bij mij, dat is probleem niet, gaat meer om jitter van de ping. Tijdens test is alleen PC aangesloten aan de netwerk.

Ik heb screenshots gemaakt. 

 

Reageer