Beantwoord

Snelheid internet 750 mb verbinding.

  • 23 August 2020
  • 9 reacties
  • 189 Bekeken

L.s.

 

Ik heb een 750 mb internet pakket , maar de verbinding is traag.

Download 55.40

Upload 87.44

Heb al van alles geprobeerd, behalve een harde reset.

Kan ook niet inloggen, op de pagina van het modem.

Wat doe ik verkeerd?

Of is het modem stuk!

icon

Beste antwoord door Ginny 25 August 2020, 13:52

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Silvershadow425 

Welke modem heb je?

Je kan hem beter wel eens een fabrieksreset geven door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Je kunt de modem bereiken door te browsen naar 192.168.1.1

Meet vervolgens je snelheid met een laptop aangesloten op de modem minimaal CAT5e kabel en gebruik de Ookla speedtest app.

Hallo,

Ik heb een Draytek, Vigor 2132  Modem.

Heb een Cat6e kabel.

Kan niet inloggen op de browser , op 192.168.11.

Weet de inlogcodes niet meer.

Heb geen laptop  in thuis.

Reputatie 7
Badge +15

@Silvershadow425 

Probeer in ieder geval een fabrieksreset voordat je zegt dat hij kapot is.

Reputatie 6

@Silvershadow425 goed dat je contact opneemt! Die snelheid hoor je inderdaad niet te behalen bij het abonnement dat jij hebt. Ik heb je verbinding bekeken en daar valt mij iets op. Je hebt vier apparaten aangesloten op poort 3 van je modem, met een splitter. Poort 3 is echter bedoeld voor TV diensten, je kunt hier geen internet producten op aansluiten. Je hebt twaalf apparaten aangesloten op je modem. Ik wil je vragen om alles los te koppelen en vervolgens een computer of laptop bekabeld aan te sluiten op poort 1 of 2. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. 

 Let op: 

- De computer dient bekabeld te zijn aangesloten 

- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding 

- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

 

 

Als je me deze wil toesturen (mag eventueel ook in een privébericht) en erbij wil zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van supersnel internet kan gaan genieten! 

Hallo GInny, 

Bedankt voor je antwoord.

Leuk dat je even gekeken, hebt naar mijn verbinding.

Je geeft een aantal dingen aan, die ik niet kan thuis brengen.

Ik heb geen 4 apparaten, op poort 3 zitten, of het moet zijn dat hier een Philips Hue  bridge bedoeld wordt.

Ik zal in ieder geval, deze bridge ontkoppelen.. En de kabel voor het tv.kastje in poort 3 aansluiten.

Ik krijg zo geen foto`s, op mijn computer gekoppeld.

Als ik je een privebericht via whatsapp kan sturen, dan komen we er misschien wel uit.

Al;vast bedankt

Groeten

Harry Bergman

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Silvershadow425 Is het gelukt met het testen? Whatsapp wordt lastig maar je kan onze community ook bezoeken via je telefoon en vanuit daar dan de resultaten posten!

Hallo Brian,

 

Ik ben er al een heel eind uit.

Heb een factory reset gedaan.

Ook maar mijn oude computer aangesloten.

Wat blijkt nu, het lag aan de nieuwe computer.

Heb nu weer een goede snelheid van boven de 500 mbit.

Alleen kan ik niet mijn wachtwoord voor het modem ,veranderen.

Ik krijg geen toegang op 192.168.1.1 

Is daar nog iets aan te doen?

Alvast bedankt allemaal, voor het meedenken

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Silvershadow425, lekker bezig, fijn dat je het opgelost hebt! 😄👍

Welk wachtwoord bedoel je precies? Om in te loggen op het modem, kun je de inloggegevens achterop het modem vinden. Dit wachtwoord kun je wijzigen wanneer je ingelogd bent.

Bedoel je het Wifi-wachtwoord? Deze staat tevens op de achterkant van het modem en kun je via My T-Mobile Thuis aanpassen. Succes en alvast een prachtig weekend toegewenst! 🌞

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Silvershadow425, lekker bezig, fijn dat je het opgelost hebt! 😄👍

Welk wachtwoord bedoel je precies? Om in te loggen op het modem, kun je de inloggegevens achterop het modem vinden. Dit wachtwoord kun je wijzigen wanneer je ingelogd bent.

Bedoel je het Wifi-wachtwoord? Deze staat tevens op de achterkant van het modem en kun je via My T-Mobile Thuis aanpassen. Succes en alvast een prachtig weekend toegewenst! 🌞

Reageer