Snelheid niet geleverd

  • 28 August 2023
  • 35 reacties
  • 714 Bekeken

Typfoutje in de titel, moet natuurlijk zijn Snelheid.. Maar kan het niet aanpassen.

 

Ben sinds 2 weken klant na een overstap van Tweak (wilde niet weg, hun service was super en de verbinding stabiel/snel maar na de overname was dit een aanbieding). Via Tweak altijd netjes de 1gb up en down gehad. Nu na de overstap krijg ik “maar” 500mb up en 1gb down. Snelheid is niet wat besteld en aangegeven is. Op mijn abonnement overzicht staat ook 1000down, 1000up.

 

Dan chat je op de site met de bot, dan met een medewerker en er is een ticket aangemaakt. Krijg netjes een referentie nummer met de melding “binnen 3 dagen contact". Zijn nu 10 dagen verder, nog geen contact.

 

Dan bel je met de problemen en krijg je te horen dat ze niks kunnen doen aan de snelheid. Jammer maar helaas. Vraag of ik doorgezet kan worden naar iemand die er wel wat mee kan, een techische dienst, een monteur, afdeling retentie (ja, zit gelijk aan opzeggen te denken. Snelheid is gewoon niet wat ik besteld heb of wat er op de overeenkomst staat). Dit kan niet geleverd worden, krijg ik te horen aan de telefoon.

 

Dan geef je aan een referentie nummer te hebben, maar daar kunnen ze dan ook niks mee. Ik kan op de inlog omgeving ook geen open tickets zien, dus wat heb ik dan aan zo'n referentie nummer?

 

Ik geloof best dat de medewerkes op de chatdienst en aan de telefoon gewoon doen wat er in het script staat, maar je kan toch niet zeggen over een niet geleverde snelheid “jammer”, en het er dan bij laten?

 

En dan de bijkomende problemen met het modem dat gewoon 1x per 2 dagen (soms vaker, soms minder) besluit zichzelf opnieuw op te starten. Hierover krijg ik ook geen antwoord. Wil graag weten of dat het modem is dat dit doet, of dat het aan de lijn ligt, en daar is ook geen antwoord op. “Modem is nieuw, kan best zijn dat die het gewoon gaat doen binnenkort". Denk niet dat het zo werkt. En wanneer het modem een software update doet, dan heb ik graag dat die me dat meld. Zodat ik niet steeds denk: Wat een slechte verbinding is dit zeg! Lijkt me voor beide kanten beter….

 

Tot nu toe zeer ontevreden over t mobile.

Nora van Odido 8 maanden geleden

Hi @Aschker, ik wil je allereest van harte welkom heten bij ons! 

Dit is zeker niet de service die ik gewend ben van ons en dit wil ik graag rechtzetten. Bij een abonnement van 1000 Mbit/s, is het zeker niet de bedoeling om bekabeld maar een snelheid van 500 Mbit/s te halen. Ik help je graag verder om ervoor te zorgen dat jij de snelheid binnen gaat krijgen die je zou moeten ontvangen! Ik ben er gelijk ingedoken voor je en ik zie dat mijn collega's van de technische dienst graag een volledige bekabelde test willen ontvangen, zodat zij verder kunnen met het onderzoek. De instructies hiervoor kan je hier vinden: 

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, je kan de screenshots hier in het topic delen in plaats van deze via e-mail naar ons toe te sturen. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. 

Zodra de screenshots binnen zijn, zal ik dit gelijk voor je doorzetten zodat de techneuten hiermee aan de slag kunnen gaan. We kunnen dan ook gelijk voor je onderzoeken wat de reden is dat het modem zo vaak opnieuw opstart. Ik zie de screenshots graag tegemoet komen! 

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Aschker, ik wil je allereest van harte welkom heten bij ons! 

Dit is zeker niet de service die ik gewend ben van ons en dit wil ik graag rechtzetten. Bij een abonnement van 1000 Mbit/s, is het zeker niet de bedoeling om bekabeld maar een snelheid van 500 Mbit/s te halen. Ik help je graag verder om ervoor te zorgen dat jij de snelheid binnen gaat krijgen die je zou moeten ontvangen! Ik ben er gelijk ingedoken voor je en ik zie dat mijn collega's van de technische dienst graag een volledige bekabelde test willen ontvangen, zodat zij verder kunnen met het onderzoek. De instructies hiervoor kan je hier vinden: 

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, je kan de screenshots hier in het topic delen in plaats van deze via e-mail naar ons toe te sturen. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. 

Zodra de screenshots binnen zijn, zal ik dit gelijk voor je doorzetten zodat de techneuten hiermee aan de slag kunnen gaan. We kunnen dan ook gelijk voor je onderzoeken wat de reden is dat het modem zo vaak opnieuw opstart. Ik zie de screenshots graag tegemoet komen! 

Bedankt voor de snelle reactie. Hierbij de screenshot met alle informatie (als het goed is).

En gisteren ook gesproken over uitval/restarts van modem. Na fabrieks reset gisteren is deze nu voor de 3e keer opnieuw opgestart. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Aschker, ontzettend bedankt voor de screenshots! Ik heb direct een monteur voor je aangestuurd, die hier graag naar gaat kijken voor je. Je krijgt een e-mail en een SMS van Guidion om een afspraak met een monteur in te plannen. Wil je me op de hoogte houden nadat de monteur is langs is geweest? Ik ben ontzettend benieuwd wat hier precies aan de hand is! 

Hi @Aschker, ontzettend bedankt voor de screenshots! Ik heb direct een monteur voor je aangestuurd, die hier graag naar gaat kijken voor je. Je krijgt een e-mail en een SMS van Guidion om een afspraak met een monteur in te plannen. Wil je me op de hoogte houden nadat de monteur is langs is geweest? Ik ben ontzettend benieuwd wat hier precies aan de hand is! 

Hoi @Nora,

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn uploadsnelheid is vanaf het datum van aansluiting (2023-08-17) maar rondt 500 Mbps. Ik heb glasvezel via Open Dutch Fiber.

Kan je mij ook helpen en een installateur sturen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ShaneyMac, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je een aantal stappen voor mij kunnen uitvoeren en de screenshots hier in het topic willen delen? Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

Hallo @Tommie, ik was net gebeld en een monteur komt morgen langs. :)

Als het niet opgelost wordt hoor je weer van mij. Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ShaneyMac, bedankt voor je terugkoppeling. Ik ben erg benieuwd of de monteur de oplossing voor je heeft. Ik hoor het graag! 

Hi @Aschker, ontzettend bedankt voor de screenshots! Ik heb direct een monteur voor je aangestuurd, die hier graag naar gaat kijken voor je. Je krijgt een e-mail en een SMS van Guidion om een afspraak met een monteur in te plannen. Wil je me op de hoogte houden nadat de monteur is langs is geweest? Ik ben ontzettend benieuwd wat hier precies aan de hand is! 

Goedemorgen,

 

de monteur is geweest, maar heeft nog niks kunnen doen. Stap 1 is lijn meting, maar de systemen om dat te doen hadden storing. Dus er zal opnieuw een afspraak gemaakt moeten worden. Mijn verzoek om dat via deze weg te doen.

 

Hey @ShaneyMac, bedankt voor je terugkoppeling. Ik ben erg benieuwd of de monteur de oplossing voor je heeft. Ik hoor het graag! 

Hoi @Tommie van Odido, Open Dutch Fiber belden net te zeggen dat alles oké is in hun terminal. Ze kunnen geen invloed hebben op de uploadsnelheid en stuur mij nu terug naar jullie. Kan jij mij hiermee helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ShaneyMac, goed dat je hiervoor weer aan de bel trekt. Het eerste wat mij opvalt is dat je een eigen router aangesloten hebt. Kan je ons apparatuur aansluiten en de test opnieuw uitvoeren? We kunnen namelijk met eigen apparatuur geen snelheid garanderen. Graag zie ik hier ook een screenshot van volgens onze norm in mijn vorige bericht. Alvast bedankt! 

 

Hi @Aschker, ik heb dit direct voor je in gang gezet. Je ontvangt zo opnieuw een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Wil je mij na het bezoek een terugkoppeling geven? Alvast bedankt.

Hoi @Tommie van Odido,

Ik heb het nu probeert met jullie zyxel modem. Laat je mij weten als jij iets anders nodig heeft?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ShaneyMac, bedankt voor de screenshots en het aansluiten van de Zyxel. We hebben besloten om een monteur langs te sturen. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Wil je ons hiervan op de hoogte houden? Alvast bedankt!

Hoi @Tommie van Odido. Ik ben een nieuwe klant en ervaar precies hetzelfde probleem. Ik heb verschillende systemen met Linux en macOS geprobeerd, maar telkens met hetzelfde resultaat. Ik gebruik mijn eigen OPNsense-router en heb ook getest met het officiële Zyxel-model, maar het resultaat blijft hetzelfde. In alle gevallen heb ik een bedrade verbinding gebruikt.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Marcovz, welkom op onze Community en bij Odido!

Om zoveel mogelijk verwarring te voorkomen wil ik je vragen om de onderstaande stappen te voldoen en hier een eigen topic over te openen. Dan zoek ik dit graag voor je uit, alvast bedankt!

 

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hi @ShaneyMac, bedankt voor de screenshots en het aansluiten van de Zyxel. We hebben besloten om een monteur langs te sturen. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Wil je ons hiervan op de hoogte houden? Alvast bedankt!

Hi @Tommie van Odido 

 

De monteur van Guidion was hier net en hij heeft geconstateerd dat er geen fouten hier bij mij zijn en dat het probleem bij Open Dutch Fiber moet liggen. 
Een paar dagen geleden belde ODF op en vertelde dat alles correct was op hun kant in de terminaal…

 

Hoe kunnen wij nu een oplossing voor dit vinden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ShaneyMac, bedankt voor je terugkoppeling. De monteur heeft het doorgezet naar onze techneuten. Zij gaar hier voor je naar kijken. Zodra we hier meer over weten wordt er contact met je opgezocht! 

Hi @Aschker, ontzettend bedankt voor de screenshots! Ik heb direct een monteur voor je aangestuurd, die hier graag naar gaat kijken voor je. Je krijgt een e-mail en een SMS van Guidion om een afspraak met een monteur in te plannen. Wil je me op de hoogte houden nadat de monteur is langs is geweest? Ik ben ontzettend benieuwd wat hier precies aan de hand is! 

Monteur is geweest, lijn is gemeten, maar geen probleem gevonden. Snelheid nog niet goed, modem start nog steeds 1x per dag opnieuw op. Is opnieuw doorgezet binnen tmobile/odido/de monteurs. Ze denken aan administratieve fout of anders iets in de wijkverdeler/centrale, maar daar gaan ze achteraan.

Hopelijk krijg ik zelf terugkoppeling en hoef ik dit niet warm te houden. Hopelijk komt er snel een oplossing. We gaan het zien. Zal hier nogmaals terugkoppelen wanneer ik meer weet.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Aschker, bedankt voor je terugkoppeling.

We zien dat de monteur van Guidion het heeft doorgezet naar onze techneuten om de lijn verder te onderzoeken. Hopelijk kunnen wij meer zien en dit voor je oplossen! To be continued. 

Hey @Aschker, bedankt voor je terugkoppeling.

We zien dat de monteur van Guidion het heeft doorgezet naar onze techneuten om de lijn verder te onderzoeken. Hopelijk kunnen wij meer zien en dit voor je oplossen! To be continued. 

Kreeg een monteur vd kpn over de vloer vandaag (reageerde op de open ticket) en die heeft een telefoon gesprek gehad met iemand die wat heeft aangepast en het probleem met de upload snelheid is nu opgelost. Dus dat is mooi!

 

Of het modem nu online blijft gaan we zien. Geen bericht is goed bericht vanaf nu

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Aschker, bedankt voor deze terugkoppeling. Ik ben erg blij om te horen dat je nu de juiste snelheden behaalt! Als er in de toekomst nog iets is, wees dan geen vreemde en trek gerust aan de bel. 

Hey @Aschker, bedankt voor deze terugkoppeling. Ik ben erg blij om te horen dat je nu de juiste snelheden behaalt! Als er in de toekomst nog iets is, wees dan geen vreemde en trek gerust aan de bel. 

Bij deze!

Modem blijft nog steeds geen 20uur online. Heeft in al de tijd dat ik m hier heb staan nog niet langer dan 30uur online geweest.

Eerste monteurs dachten dat het zou kunnen liggen aan de eerdere problemen, en wanneer die opgelost waren zou dit ook op kunnen houden. Is niet het geval. Is er een mogelijkheid dat er een nieuw modem mijn kant op kan komen? Of dat je de stappen start om te kijken waar dit probleem ligt? Dit is ontzettend vervelend namelijk.

 

Fabrieksreset is al 2x gedaan van mijn kant, op zijn minst 1x extern. Heb ook al andere stopcontacten geprobeerd, maar niks.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Aschker, ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie dat je inmiddels als een nieuw modem opgestuurd krijgt! Wil je mij hier een terugkoppeling van geven of deze wel goed werkt?

Hey @ShaneyMac, bedankt voor je terugkoppeling. De monteur heeft het doorgezet naar onze techneuten. Zij gaar hier voor je naar kijken. Zodra we hier meer over weten wordt er contact met je opgezocht! 

Hey @Tommie van Odido 

Ik heb nog niets gehoord of opvolging gekregen. Heb je een update voor mij?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ShaneyMac, ik heb een update van twee dagen geleden!

Er waren wat issue's met het passief domein in de wijkcentrale. Zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren en kunnen testen of de uploadsnelheid nu goed is?

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Oké, ik ga het proberen. Moet ik jullie Zyxel

modem gebruiken of maakt dat niet uit?

Reageer